• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det finns en tråd för allt! Jag väntar på en Speedy Mark II Co-axial med racing dial som tidigast lär dyka upp på måndag. Annars två olika beställningar Nato straps till alla mina klockor, samt en Vostok som kanske kommer till sommaren.. fast i järnridån kanske? mycket på gång nu.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Lyckades förstöra ett plastig armbands verktyg. Så nu ersätter jag det med riktiga verktyg istället.
751-4-v118350x_9371.jpg
 

Johan_78

Breitling
Har alldeles nyss beställt lite verktyg som borde vara på ingång i början av veckan. Bla. boetthållare, bandverktyg, bandstift, skruvmejslar mm. Bara enkla grejor, men man måste ju börja med något... :)
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Fick mina perlonband för några dagar sedan, det har med andra ord gått flera dagar utan att jag skulle ha något på ingång...

Detta åtgärdades dock för en stund sedan när jag (äntligen!) fick hemklickat en timegrapher från eBay :)

$_1.JPG


Klockan ingick ej, det var de tydliga med i annonsen! :p
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Väntar på att få tillbaka en Seiko automat från 1973 som jag lämnat in för glasbyte (sprucket). Det var en gång min morfars klocka, så det skall bli kul att få ordning på den.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
IMG_0656.PNG
Fick nostalgiångest över en Tag Heuer aquaracer pro. 500m som såldes för ett par år sedan. Drog ett mail till köparen på vinst & förlust. Den fanns kvar och visserligen gillade han klockan men medgav att den mest låg och dammade. Kort diskussion och vips hamnade den i postnords händer på väg hem till "husse" igen. Skall omgående få en välbehövlig spa behandling med nya packningar etc. samt polering av "dings & scratches" innan den kommande sommaren. Gärna märken, men det skall vara mina. Plågsamt när en helg förlänger transporten! Men Må. eller Tis. är allt som det skall igen.
 
Väntar hem ett par sköna beaters; dels en PADI på uppstuds (man måste ju bara kolla in forumets mest tokhajpade klocka 2016) och dels en svart Longines Conquest Automatic.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
IMG_0656.PNG
Fick nostalgiångest över en Tag Heuer aquaracer pro. 500m som såldes för ett par år sedan. Drog ett mail till köparen på vinst & förlust. Den fanns kvar och visserligen gillade han klockan men medgav att den mest låg och dammade. Kort diskussion och vips hamnade den i postnords händer på väg hem till "husse" igen. Skall omgående få en välbehövlig spa behandling med nya packningar etc. samt polering av "dings & scratches" innan den kommande sommaren. Gärna märken, men det skall vara mina. Plågsamt när en helg förlänger transporten! Men Må. eller Tis. är allt som det skall igen.
Helt rätt! Jag var väldigt nära på att klippa en för två år sedan, är ledsen att jag inte gjorde det. Men nu har jag äntligen en Aquaracer på väg hem, dock en annan modell med den tvåfärgade loggan..

En sådan här fast begagnad :)
tag-heuer-2000-aquaracer-mens-watch-waf1110ft8009-waf1110ft8009.jpg
 

Johan_78

Breitling
:)
Nej... jag pratar om en Omega Seamaster 300m så klart :)

Den är inte tråkig någonstans...
Det var en sådan jag fastnade för när jag började leta, tyvärr över min budget än så länge.
Snart har jag dock samlat på mig ett antal klockor till ett motsvarande värde så får se om det slutar (yeah right!?) med att jag säljer det jag kan avvara för att köpa en sådan.

För att återknyta till ämnet så har jag en klockbox på ingång, rymmer 12 klockor så med de jag köpt till frugan tror jag att en eller två klockor får vila utanför..., hur skall detta sluta tro? :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vill ha ett paket på ingång medan jag inväntar paket på ingång. Men har lovat mig själv att inte fylla det tomrummet, lite som ett test.
 
Topp