• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Zcorp

Omega
2-Faktor
Seamaster 41mm 007
5762817b_xxl.jpg
 

Broke

Omega
2-Faktor
Band i Ödla, en mesh och ett verktyg från Fru Ur("Diamantia" på tratten). är påväg hem med postnord :bag:
 

AB

Panerai
2-Faktor
Klocka på ingång under dagen, F5-knappen går varm på Postnords webbplats! Återkommer i annan tråd med resultatet.
 
Senast ändrad:

Crispie

Rolex
Seiko SNA411, Beater quartz chronograph på väg in. Vet att det är bristvara på fans av denna men tycker den är för jävla härligt plottrig. Givetvis också nya band på väg in. Några nato och ett svart läder då jag inte förväntar mig mycket av länken den kommer på.
IMG_5670.PNG
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Ååhhh - varför kan inte denna arbetsdag ta slut? Jag vill hem. NU!

upload_2017-3-29_14-0-12.png
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nytt på gång... Det var ett antal år sen jag beställde en Glycine airman base 22 från den italienska ADn Sorelle Ronco. Klockan användes flitigt några år men flippades senare.
Nu är man Airmanägare igen. Denna gång en Glycine airman no1 köpt här på forumet. Ett 36mm vintagedoftande 24timmars ur med plexi och GMT visare. Har ett gäng olika band och Nato bla från Bulang & sons som legat i lådan alldeles för länge, (Explorer 1 SKA vara på länk) Nu ska de fram! Längtar till tisdag-onsdag.
https://www.hodinkee.com/articles/the-glycine-airman-no-1
8862933_a-week-on-the-wrist-the-glycine-airman_5e4d32f6_m.jpg
 

Krabbeluring

Cartier
Förhoppningsvis en Seiko SKX007. Köpt av en person på forumet med goda referenser som skulle skicka i veckan men inte hört av sig alls på över en vecka. Mobil avstängd och inte online här heller.

Tråkigt att gå runt och undra och vänta... och vänta... Min första dåliga upplevelse än så länge på forumet.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Bergeon 7825 på ingång. Har redan en 6111 men tror denna blir ännu bättre och minskar reprisken vid länkbyte...
IMG_0454.PNG
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Förhoppningsvis en Seiko SKX007. Köpt av en person på forumet med goda referenser som skulle skicka i veckan men inte hört av sig alls på över en vecka. Mobil avstängd och inte online här heller.

Tråkigt att gå runt och undra och vänta... och vänta... Min första dåliga upplevelse än så länge på forumet.
Låter inte kul. Dock kan det ju ha en naturlig förklaring. Avvakta ytterligare några dagar. Ordnar det inte upp sig till det bästa ska du skriva rejält i goodguys/badguys.
 

Maro

Audemars
Nytt på gång... Det var ett antal år sen jag beställde en Glycine airman base 22 från den italienska ADn Sorelle Ronco. Klockan användes flitigt några år men flippades senare.
Nu är man Airmanägare igen. Denna gång en Glycine airman no1 köpt här på forumet. Ett 36mm vintagedoftande 24timmars ur med plexi och GMT visare. Har ett gäng olika band och Nato bla från Bulang & sons som legat i lådan alldeles för länge, (Explorer 1 SKA vara på länk) Nu ska de fram! Längtar till tisdag-onsdag.
https://www.hodinkee.com/articles/the-glycine-airman-no-1
8862933_a-week-on-the-wrist-the-glycine-airman_5e4d32f6_m.jpg
Grattis, jag har aldrig lyckats komma tillskott på en!! Varit sugen länge, kanske dax snart!
 

Krabbeluring

Cartier
Låter inte kul. Dock kan det ju ha en naturlig förklaring. Avvakta ytterligare några dagar. Ordnar det inte upp sig till det bästa ska du skriva rejält i goodguys/badguys.

Nä, jag är i kontakt med en till via PM som blivit utsatt för exakt samma sak.
Jag har ju hens namn+nummer då jag Swishade, och hör jag inget på tisdag blir det en polisanmälan och ordentligt uthängning här på forumet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nä, jag är i kontakt med en till via PM som blivit utsatt för exakt samma sak.
Jag har ju hens namn+nummer då jag Swishade, och hör jag inget på tisdag blir det en polisanmälan och ordentligt uthängning här på forumet.

Om säljaren har andra annonser ute just nu kan det vara läge att kontakta admin så att inte fler riskerar att bli blåsta...
 

Krabbeluring

Cartier
Om säljaren har andra annonser ute just nu kan det vara läge att kontakta admin så att inte fler riskerar att bli blåsta...

Användaren har inte varit online på ca 10 dagar och har inga aktiva annonser. Däremot misstänker jag att fler blivit lurade (och en har kontaktat mig efter att jag skrev här) då han hade flera liknande klockor till salu.
Jag har hört med en admin för några dagar sedan som bad mig avvakta någon dag, och sedan posta i bad guy-delen.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Användaren har inte varit online på ca 10 dagar och har inga aktiva annonser. Däremot misstänker jag att fler blivit lurade (och en har kontaktat mig efter att jag skrev här) då han hade flera liknande klockor till salu.
Jag har hört med en admin för några dagar sedan som bad mig avvakta någon dag, och sedan posta i bad guy-delen.
Snåla inte med dåligt omdöme i badguy tråden. Det är det viktigaste vi har för att komma åt dessa idioter. Det kommer inte hjälpa dig denna gången, du har (förmodligen) redan loosat pengarna. Men om alla hjälps åt med omdömen får vi ett renare forum. Tråkigt historia.
 
Topp