• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka internationella klockforum anser ni håller nivå?

Sond

Patek
Som rubriken: Vilka klockinternationella forum anser ni håller håller hög nivå?

Själv skulle jag rekommendera TZ-UK.com och rolexforums.com
 

DrDre

Patek
Är väl inte så manga forum egentligen men några sidor brukar man väl kolla in. Brukade kolla lite på vintage rolex forum men det är ju väldigt smalt. Hodinkee, Jakes Rolex Blogg och Monochrome brukar jag svänga forbi ngn gang i veckan. Chrono24 och Time to talk givetvis. Och så Time Zone's industry news sida när det börjar dra ihop sig till mässor, då kommer ofta nyheterna först där.
 

Pleximannen

Cartier
Vintagerolexforum.com är rätt bra tycker jag, även om forumplattformen är gammal och ful. Ok, det ballar ur ibland, men kunskapsnivån är hög och de sitter iaf inte och diskuterar huruvida man kan bada med en Sub eller ej och om man borde lämna in den för helservice och polering när man fått sin första mikroskopiska repa (till skillnad från diverse idioter på rolexforums.com).
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Brukar kolla runt på TRF (vissa är lite väl oroliga/roliga där dock), VRF & TZ.

Utöver det besöker jag bloggar så som Hodinkee, Fratello, Jakes, 100 percent Rolex, Rolex Passion Report, Prodigal Guide (primärt Talking Hands) samt Kings Klockblogg så klart
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tz-uk

Klart roligaste forumet (KS undantaget). Fullt med konstiga månniskor, griniga människor, roliga människor, konstiga regler, oskrivna regler och excentriska beteenden.

Det har blivit lite formsvagt sista året men det kanske återhämtar sig. :)
 
Topp