Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilka internationella klockforum anser ni håller nivå?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 22 juli 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Som rubriken: Vilka klockinternationella forum anser ni håller håller hög nivå?

Själv skulle jag rekommendera TZ-UK.com och rolexforums.com

jabla gillar detta.
  2. DrDre

DrDre Friends of KS

Är väl inte så manga forum egentligen men några sidor brukar man väl kolla in. Brukade kolla lite på vintage rolex forum men det är ju väldigt smalt. Hodinkee, Jakes Rolex Blogg och Monochrome brukar jag svänga forbi ngn gang i veckan. Chrono24 och Time to talk givetvis. Och så Time Zone's industry news sida när det börjar dra ihop sig till mässor, då kommer ofta nyheterna först där.

jabla gillar detta.
  3. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Vintagerolexforum.com är rätt bra tycker jag, även om forumplattformen är gammal och ful. Ok, det ballar ur ibland, men kunskapsnivån är hög och de sitter iaf inte och diskuterar huruvida man kan bada med en Sub eller ej och om man borde lämna in den för helservice och polering när man fått sin första mikroskopiska repa (till skillnad från diverse idioter på rolexforums.com).

jabla gillar detta.
  4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    VRF läser jag, farligt för hjärtat!

easy rider gillar detta.
  5. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Delar av WUS är ju bra. Timezone har stor sales corner.

6. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    WatchProSite kollar jag in när jag vill lära mig något om JLC eller Omega...

mrMyagi och Hardy gillar detta.
  7. David

David Bödeln

Har hängt en hel del på TRF tidigare, men sedan KS startades har det inte blivit många besök där.

Spencer gillar detta.
  8. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Tack för era tips och kommentarer!

9. MJ24

MJ24 Friends of KS

Timezone.com och Panieristi.com funkar gör mig. Även rolexforum är bra.

10. JS

JS Friends of KS

Brukar kolla runt på TRF (vissa är lite väl oroliga/roliga där dock), VRF & TZ.

Utöver det besöker jag bloggar så som Hodinkee, Fratello, Jakes, 100 percent Rolex, Rolex Passion Report, Prodigal Guide (primärt Talking Hands) samt Kings Klockblogg så klart

11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    tz-uk

Klart roligaste forumet (KS undantaget). Fullt med konstiga månniskor, griniga människor, roliga människor, konstiga regler, oskrivna regler och excentriska beteenden.

Det har blivit lite formsvagt sista året men det kanske återhämtar sig. :)

Mårtenssons ur Brookfield