• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockmodeller vill du köpa och varför?

16610

Patek
2-Faktor
Denna :) Varför? Så satans grym!

BRI_3701.jpeg
 

svesam

Rolex
För mig står dessa tre på önskelistan:
Breitling: Navitimer Panamerican och Chronomat B01
Varför?
Gillar Breitling, designen, verket, poleringen, detaljerna, AR:en, arvet osv...

Därefter kommer en Tudor Monte Carlo från 1973
Varför?
Gillar Tudor, är min årsklocka och är typ den snyggaste klockan någonsin!
Att hitta en sådan NOS skulle vara gryyymt!

tudor-montecarlo-chronograph-ref-7169-1973.jpg

untitled.png

Breitling-Chronomat-41-Blue-Stainless-Steel-711x1024.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Speedmaster är närmast på listan och den behöver väl knappast egentligen förklaras. Borde finnas i alla seriösa klocksamlares samling. Därefter ska det kompletteras med en bra ren dressare. Där känns Nomos kanske närmast till hands, grymt snygga dressare. Därefter får det väl bli ett evigt samlande till att kanske en dag köpa en Royal Oak eller något sådant. Det obehagliga är väl att jag börjar smågilla Hublot Classic Fusion :nailbiting:
 

BCKSTRM

Rolex
Just nu är jag mest inne på en MB Heritage Ultra Slim eftersom det är den snyggaste moderna dressklockan jag provat. Clean och perfekt avvägd men till ett sjukt bra pris!
image.jpeg

Även mycket sugen på en Nomos Metro 38 för dess unika design och allmänt sköna intryck
image.jpeg

Sedan hade man ju inte tackat nej till en skönt VintageGMT eller Small rose Tudor Sub heller för den delen ;)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Nästa blir
image.jpeg

Oris Carl Brashear


Varför!
1: gillar oris
2: har aldrig haft en klocka i brons
3: gillar att det inte kommer vara så många som kommer ha den
4: den är riktigt snygg
5: om än kommersiellt så finns det en fin historia bakom klockan
6: alla klockorna kommer att bli unika bereonde på hur patinan blir :)
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
vad är sjukt bra pris?
Listar på 19 hos svensk AD men går att pruta. Kan ge dig priset jag fick på PM men lovade att inte sprida det fritt ;) Gråhandlare i staterna (läs Jomashop) är såklart billigare med för en bit under 19 här känns det ovärt..
Edit: Bra pris är såklart relativt klocka men den känns enligt mig (och de reviews jag läst) som en grymt välbyggd klocka. Enligt någon/några av de reviews jag läste är det bästa pris-kvalitetsration bland tunna dressare.
5.7mm vilket är snäppet tunnare än motsvarande JLC.
Edit 2: Några reviews:
https://www.hodinkee.com/articles/the-montblanc-heritage-chronometrie-ultra-slim
http://www.ablogtowatch.com/montblanc-heritage-chronometrie-ultra-slim-hands/
https://monochrome-watches.com/intr...ffordable-dress-watch-photos-specs-and-price/
Edit 3: här är en bild på motsvarande JLC. Jag gillar MB bättre då jag tycker JLCn känns ganska "platt" samt att jag ogillar deras index och luggar...
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Listar på 19 hos svensk AD men går att pruta. Kan ge dig priset jag fick på PM men lovade att inte sprida det fritt ;) Gråhandlare i staterna (läs Jomashop) är såklart billigare med för en bit under 19 här känns det ovärt..
Edit: Bra pris är såklart relativt klocka men den känns enligt mig (och de reviews jag läst) som en grymt välbyggd klocka. Enligt någon/några av de reviews jag läste är det bästa pris-kvalitetsration bland tunna dressare.
5.7mm vilket är snäppet tunnare än motsvarande JLC.
Edit 2: Några reviews:
https://www.hodinkee.com/articles/the-montblanc-heritage-chronometrie-ultra-slim
http://www.ablogtowatch.com/montblanc-heritage-chronometrie-ultra-slim-hands/
https://monochrome-watches.com/intr...ffordable-dress-watch-photos-specs-and-price/
Edit 3: här är en bild på motsvarande JLC. Jag gillar MB bättre då jag tycker JLCn känns ganska "platt" samt att jag ogillar deras index och luggar...
image.jpeg
Hmmmm.... Kanske får ta tillbaka det med Montblanc ska bara göra pennor uttalandet. Vem är AD för klockorna?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Mycket enkelt.. PAM575 är den jag vill ha och nästa in. Anledningen är så pass enkel som att den kommer att komplettera min VC och Luminor eminent. Nytt och kompetent urverk, vacker och med Paneraimått mätt smärt klocka.. Blir en stabil trio att snurra på utöver vintage och SKX, och i avvaktan på att den blir del av en kvartett..

image.png
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
För mig står dessa tre på önskelistan:
Breitling: Navitimer Panamerican och Chronomat B01
Varför?
Gillar Breitling, designen, verket, poleringen, detaljerna, AR:en, arvet osv...

Därefter kommer en Tudor Monte Carlo från 1973
Varför?
Gillar Tudor, är min årsklocka och är typ den snyggaste klockan någonsin!
Att hitta en sådan NOS skulle vara gryyymt!

tudor-montecarlo-chronograph-ref-7169-1973.jpg

untitled.png

Breitling-Chronomat-41-Blue-Stainless-Steel-711x1024.jpg
Kan du bara hålla med...
För mig står dessa tre på önskelistan:
Breitling: Navitimer Panamerican och Chronomat B01
Varför?
Gillar Breitling, designen, verket, poleringen, detaljerna, AR:en, arvet osv...

Därefter kommer en Tudor Monte Carlo från 1973
Varför?
Gillar Tudor, är min årsklocka och är typ den snyggaste klockan någonsin!
Att hitta en sådan NOS skulle vara gryyymt!

tudor-montecarlo-chronograph-ref-7169-1973.jpg

untitled.png

Breitling-Chronomat-41-Blue-Stainless-Steel-711x1024.jpg
Kan bara hålla med om Navitimer Panam...
image.jpeg
 

Stålmannen

Breitling
Jag skulle vilja köpa Rolex GMT- Master ("pepsi") . Har sett den tidigare här på KS men aldrig i verkligheten. Idag såg jag den på stan och den var ännu snyggare än på bild:nailbiting:
 

dekadent

Omega
2-Faktor
En Omega Speedmaster Skywalker X-33 för att slippa problemet med att leva utan Winder. Den klockan man vill använda har alltid stannat. Dessutom, Skywalker. För oss födda på 70-talet blir det namnet inte mycket kultigare än så.
SP_SkywalkeX33_31890457901001_VueC_bis_1600x900.jpg


En Omega Seamaster 300 "Spectre" Limited Edition för att James Bond alltid är James Bond. Dock inte till dagens pris.
The_OMEGA_Seamaster_300_Bond_233.32.41.21.01.001_white_background_2-e1439584376423-1940x1089.jpg
 

joca

Patek
2-Faktor
För tillfället är jag sugen på en schysst Pepsi/Coke (flera referenser är intressanta) samt en 116200 med diamanttavla.
Finns såklart mycket mer som suktar men detta är det rimliga som ligger inom rimliga ramar :)
 

Såkkett

Omega
En svart milgauss med grönt glas ligger nära till hands till sommaren om inget roligare släpps under Basel då jag känner att jag vill testa en Rolex för att se vad det handlar om och det är en av de få modellerna som jag känner skulle passa mig då jag inte vill ha någon dykare samt är skeptisk till cyklop
 
Topp