Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilka klockor bär dina kollegor?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 21 november 2012.

1. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Ja, jag såg tråden på TTT och tar absolut inte någon credd för att jag kom på ett bra ämne. Det är användaren San Gennaro på TTT som ska ha all credd!

Det är en intressant fråga att diskutera och berätta kring! Berätta vilka klockor era kollegor har och gärna inom vilken bransch ni jobbar eller område!

Här i Newcastle jobbar jag inom en industrikoncern. De klockor som finns på kontoret som är värda att nämna är väl IWC, Rolex, Omega och TAG.
    I fabriken finns har jag sett några skojiga såsom Cartier och Omega annars mest skräp.

Hur ser det ut för er?

Senast ändrad: 5 april 2016
  2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    En av våra stafettare bär en Rolex Sub men är dessvärre inte klockintresserad för fem öre. Annars är det mest bara batteridrivet low-level som gäller, merparten har dock inga klockor alls (p.g.a. hygienföreskrifterna).

3. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Precis, det roligaste man kan ha är väl en sån där klocka som man har upp och ner? I olika färger...

4. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Mest grejer från Ur och Penn, tyvärr

5. leben

leben El Patrón

Jurist/Konsult i finansbranschen. Vi är cirka 25 st. En dam har en DJ. En herre en IWC Mark någonting. Ingen annan har ngt värt att nämna. Fiasko är bara förnamnet. Samma herre har en Rolex subkopia (typ 20år gammal, grå, typ 5512). Obehagligt.

Lyckades dock köpa en Planet Ocean idag till en gammal kollega! Succé!

AlfredSargent gillar detta.
  6. David

David Bödeln

Undervattensbranschen, en helguldssub samt en med både fejk-tag och panerai-inspirerat, i övrigt så gott som klocklöst.

7. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Bransch?

8. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Re: Sv: Vilka klockor bär dina kollegor?

Statstjänsteman/myndighetsråtta/punk rock warlord. I princip ingen på mitt jobb har någon vettig klocka. Finns en Tissot TT quartz och en Seamaster Bond men utöver det absolut inget kul alls vad jag känner till.

9. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Vården, men även privat är det riktiga torrbollar på den biten.

10. Postade denna igår....

Båda har andra dinkor oxå...

11. Wollen

Wollen Barfly

Jobbar på en av storbankerna, bär själv en PO, på kontoret finns en speedmaster men i övrigt någon D&G och andra "märkes-klockor".

12. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Av fjorton målare så bär 2st Rolex, halvgulds Daytona från 90talet och en ny Datejust II resten av gubbarna har inga klockor vad jag har sett iaf..

Guskleto, eriksson850 och Boris Balkan gillar detta.
  13. Gavve

Gavve Greven

Vi är 450 pers på siten men visst lägger man märke till sådant.... Två bär Rolex; en gammal räv som har både en S/S daytona samt en g/s Datejust och en med en sea-dweller. Ett gäng med Omega (enbart speedmasters i olika varianter av någon anledning) samt någon med en breitling super avenger. Ett gäng som har seiko finns det också, en med en 5-6 olika (borde bli kompis med 80-talisten). Kvinnor är det rejält ont om men har lokaliserat en Omega Constellation och en med någon form av Longines.

I övrigt mycket och då menar jag verkligen MYCKET av GANT park hill i olika färger

14. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Stort Telecom företag......600 pers i glaskåk i Chillentuna. Mycket skräp och fakes (på sälj)......men ibland poppar det upp nåt semikul....nån PO....eller Rolex. Tror jag fått span på en Lange...men inte säker.....undersökning pågår....

15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Målare alltså... :D

SimonJE, imthinking2, Fergi och 2 andra gillar detta.
  16. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Jobbar inom livsmedelsbranschen. På kontoret kunde de flesta inte förstå sig på varför man lägger så mycket pengar på "en" klocka. Men tror att jag varit bidragande till att klockintresset har ökat. Nu kan man åtminstone få syn på en Panerai PAM112, Breitling Navitimer och en Rolex Explorer II.

17. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Pluggar, en klasskamrat har en SMP quartz. Annars ser man lite Rolex och Omega ibland i korridorerna och på föreläsningarna.

Fredgusta gillar detta.
  18. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Vilka klockor bär dina kollegor?

Jobbar som psykolog i skola och på BUP. Mest Hello Kitty. Oftast quartz tror jag. Bland barnen alltså. Har inte sett nån kul klocka bland kollegorna...

Fredgusta, Broke, forsii och 5 andra gillar detta.
  19. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Jag jobbar inom tillverkningsindustrin och det vassaste jag har sett är en Tag Heuer Monaco hos en projektledare, samt en Speedmaster på en chefskollega. Annars mest GANT och en faslig massa pulsklockor. Jag har dock stött på en kollega som har kommenterat Pannan eftersom han själv suktade efter en.

Men Västerås är en stad där jante regerar och man vill ogärna sticka ut. Vår VD som är chef för dryga 1000 pers kör 10 år gammal V70...

Som inflyttad Stockholmare har man dock frikort på att ha en fet klocka, det bekräftar liksom Västeråsarnas fördomar :D

Fredgusta, JohnDoe, Cosmograph och 3 andra gillar detta.
  20. Här är det livsmedel och hos mig så klockas det Hublot, Rolex, Breitling och Tag Heuer.

21. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Hahah Målare och Rolex ;) !! Snart har vi 3st Rolex på firman (igen) :mrgreen:

22. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Alla har skräp förutom de jag hjälpt köpa eller sålt till!

Karl T Svensson och Boris Balkan gillar detta.
  23. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Jobbar på bilfirma, tyvärr riktigt dåligt med klockor, har en kollega som har en fejk Monaco kronograf, med quartzverk, så inte så mycket att ha precis, vi är väl ett 30 tal anställda på den ort jag jobbar.
    Dock har min närmaste kollega börjat bli lite intresserad, antagligen efter att behövt lyssna på mitt eviga tjatande om klockor, får se om man kan få honom att faktiskt köpa nånting snart :)

24. David

David Bödeln

:)

25. Adl_Sthlm

Adl_Sthlm Stadsbo

Från:
    Solna

Jobbar med Masterkiller, min hand till höger.. kan tilläga att vi har några kollegor med Bond Omegor oxå, annars mest tråkiga klockor och kollegor som inte kan förstå hur man kan lägga flera tusen på en klocka ;)

26. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Jobbar inom ordningsmakten, här är det vanligt med robusta vattentäta digitala klockor typ Casio och Suunto. Finns dock en likasinnad som jobbar på en annan avdelning. Han bär Rolex, Glashutte, Longines.

27. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Arbetar på skola. En av mina två närmsta kollegor bär en Orient som han fått av mig. Övriga är antingen klocklösa, eller bär något meningslöst. -Av vad jag sett hittills i alla fall.

28. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Universitetssjukhus. Mestadels klockrent pga hygienreglerna. På kliniken ses endast en sub, en expII, en breitling chronomat, en rado och en dj i dammodell, samt en drös pulsklockor.

29. Vilka dumma j*vlar! Fattar de inte att man sparar in på batterikostnaden när man köper automatisk! :mrgreen:

mrgd gillar detta.
  30. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Fast och ena sidan täcker service kostnader upp dom insparade pengarna :) :lol:

Mårtenssons ur Brookfield