• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Ricrob

Patek
leben skrev:
Lyckades dock köpa en Planet Ocean idag till en gammal kollega! Succé!

Njae.. Succé vette faen... ;)

Själv pluggar jag på dagarna och i min klass är det en kille med en 3570.50.00 och en tjej med en Seamaster lady quartz, resten är typ Lambretta, Jetset, Marc Jacobs osv..

Jobbar extra ibland som ov och där finns det lite roligare saker men observera att jag endast brukar jobba med EN enda Bratte-vakt och han sportar Breitling for Bentley. Annars har jag kollegor med Sub-C, Panna, Milgauss, GMT-C vad jag kommer ihåg nu. Inte att glömma chefen, som f.ö. kallar/kallade sig vaktfarfar på ttt, som har hundratals klockor och bl.a. Daytona, Ploprof 600 bara för att nämna några.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ricrob skrev:
leben skrev:
Lyckades dock köpa en Planet Ocean idag till en gammal kollega! Succé!

Njae.. Succé vette faen... ;)

Själv pluggar jag på dagarna och i min klass är det en kille med en 3570.50.00 och en tjej med en Seamaster lady quartz, resten är typ Lambretta, Jetset, Marc Jacobs osv..

Jobbar extra ibland som ov och där finns det lite roligare saker men observera att jag endast brukar jobba med EN enda Bratte-vakt och han sportar Breitling for Bentley. Annars har jag kollegor med Sub-C, Panna, Milgauss, GMT-C vad jag kommer ihåg nu. Inte att glömma chefen, som f.ö. kallar/kallade sig vaktfarfar på ttt, som har hundratals klockor och bl.a. Daytona, Ploprof 600 bara för att nämna några.

Sålde en klocklåda till honom tidigare i år över en kaffe, rolig och skön lirare det där!
 

Barda

Cartier
Jobbar inom livsmedel (dryck), har bra spridning på klockorna på kontoret, intresset har jag dock inte koll på än.
Bland utstickarna finns Explorer II, sub, portugese, planet oceans (2500 & 8500) . En dam har en svart J12. sen finns det lite g-shocks och seikos (bland annat mina egna)...
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jobbar på en större advokatbyrå och vi har många trevliga dinkor här i huset.

Killar:
Flertal Omega SMP+Speedmaster+Aqua Terra
Många Rolex subbar+GMT+Explorer
Några IWC
Några Patek
En Ylysse nardin
Enstaka Sjö Sandström


Tjejer:
Många Datejust TT och GMT
Någon enstaka Tag heuer
En Sjö Sandström Chrono

Säkert missat många men dessa som jag kommer ihåg nu.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
cab skrev:
Jobbar på en större advokatbyrå och vi har många trevliga dinkor här i huset.

Killar:
Flertal Omega SMP+Speedmaster+Aqua Terra
Många Rolex subbar+GMT+Explorer
Några IWC
Några Patek
En Ylysse nardin
Enstaka Sjö Sandström


Tjejer:
Många Datejust TT och GMT
Någon enstaka Tag heuer
En Sjö Sandström Chrono

Säkert missat många men dessa som jag kommer ihåg nu.

Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...
 

Ricrob

Patek
80talisten skrev:
cab skrev:
Jobbar på en större advokatbyrå och vi har många trevliga dinkor här i huset.

Killar:
Flertal Omega SMP+Speedmaster+Aqua Terra
Många Rolex subbar+GMT+Explorer
Några IWC
Några Patek
En Ylysse nardin
Enstaka Sjö Sandström


Tjejer:
Många Datejust TT och GMT
Någon enstaka Tag heuer
En Sjö Sandström Chrono

Säkert missat många men dessa som jag kommer ihåg nu.

Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Och ändå borde väl advokaterna i E-tuna tjäna rejält med flis i dessa dagar!? :lol:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ricrob skrev:
80talisten skrev:
cab skrev:
Jobbar på en större advokatbyrå och vi har många trevliga dinkor här i huset.

Killar:
Flertal Omega SMP+Speedmaster+Aqua Terra
Många Rolex subbar+GMT+Explorer
Några IWC
Några Patek
En Ylysse nardin
Enstaka Sjö Sandström


Tjejer:
Många Datejust TT och GMT
Någon enstaka Tag heuer
En Sjö Sandström Chrono

Säkert missat många men dessa som jag kommer ihåg nu.

Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Och ändå borde väl advokaterna i E-tuna tjäna rejält med flis i dessa dagar!? :lol:

Jodå visst. Min kompis känner en advokat och det han ägde i klockväg var en fejkrolle (sant) det hjälps inte, träskorsmentaliteten är djupt inrotad här. Var lite roligt när jag var i Stchlm i sommras, efter 10 min i Stchlm gick jag in i en klädbutik, han som ägde butiken hade en Rolex Submariner 116613LN-97203.

Det finaste jag sett i E-tuna (förutom den som är på min handled :cool: ) var en Omega SMP Bond. Men det är bra länge sen jag såg den bäraren....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Statlig myndighet, vad jag har sett på min avdelning är: en tjej som har en JLC Reverso samt en DJ, killen bredvid mig en 16613, två killar med Carrera, en kille med en 14060, en kille med omega SMP samt Glycine Combat Sub samt en kille med Patek, AP, Rolex, Breitling samt Omega och lite annat junk. Så för att vara en myndighet så är det godkänt.
 

Ricrob

Patek
80talisten skrev:
Ricrob skrev:
80talisten skrev:
Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Och ändå borde väl advokaterna i E-tuna tjäna rejält med flis i dessa dagar!? :lol:

Jodå visst. Min kompis känner en advokat och det han ägde i klockväg var en fejkrolle (sant) det hjälps inte, träskorsmentaliteten är djupt inrotad här. Var lite roligt när jag var i Stchlm i sommras, efter 10 min i Stchlm gick jag in i en klädbutik, han som ägde butiken hade en Rolex Submariner 116613LN-97203.

Det finaste jag sett i E-tuna (förutom den som är på min handled :cool: ) var en Omega SMP Bond. Men det är bra länge sen jag såg den bäraren....

PierreS och hand posse är väl från E-tuna om jag minns rätt och han/de höjer ju ribban ngt iaf..?
 

Snårtas

Rolex
80talisten skrev:
Jodå visst. Min kompis känner en advokat och det han ägde i klockväg var en fejkrolle (sant) det hjälps inte, träskorsmentaliteten är djupt inrotad här. Var lite roligt när jag var i Stchlm i sommras, efter 10 min i Stchlm gick jag in i en klädbutik, han som ägde butiken hade en Rolex Submariner 116613LN-97203.

Det finaste jag sett i E-tuna (förutom den som är på min handled :cool: ) var en Omega SMP Bond. Men det är bra länge sen jag såg den bäraren....
Det är samma lika i Västerås. Du ska inte ha nåt dyrt för då blir grannar och kolleger avis och så är snacket igång. När Milgaussen är inhandlad så lär den inte få vara med på jobbet, det skulle bli ett tisseltassel utan dess like.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jobbar på en statlig myndighet också men här är det tunnt med fina klockor, mest pga hög medelålder.

En Ladies DJ TT, två Cartier Quartz samt en Constellation. Samtliga sitter på damer. Männen är totalt ointresserade.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Zed skrev:
Jobbar på en statlig myndighet också men här är det tunnt med fina klockor, mest pga hög medelålder.

En Ladies DJ TT, två Cartier Quartz samt en Constellation. Samtliga sitter på damer. Männen är totalt ointresserade.


Det var en tråkig myndighet :D
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Vilka klockor bär dina kollegor?

Garanterat inte tristare på den fronten än min myndighet. En Tissot, en smp Bond, en AT quartz och en rätt cool G-shock. Detta på en personalgrupp om närmare 200 där jag sitter. Eftersom myndigheten sysselsätter strax över 3000 personer kan jag inte ge en total lägesrapport men ett vettigt antagande är att det är lika tunnsått på övriga staber, avdelningar och enheter.....fast intresset finns hos en del men det finns även en motvilja att spendera pengar på en tidvisare.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Spencer66 skrev:
Zed skrev:
Jobbar på en statlig myndighet också men här är det tunnt med fina klockor, mest pga hög medelålder.

En Ladies DJ TT, två Cartier Quartz samt en Constellation. Samtliga sitter på damer. Männen är totalt ointresserade.


Det var en tråkig myndighet :D


Kom precis på att avdelningschefen bär en Sjöö Sandström av någon sort. Lite roligare i alla fall. :D
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jobbar offshore i oljeindustrin, finns en del trevlia klockor, dock mest billig skit (läs billiga digitalare, gärna som man fått gratis av något oljebolag). Ombord just nu 2xDJ en med diamanttavla, en bratte, en Tag Heuer. Har ett par kollegor som har några stycken klockor, dock ser man dom inte så ofta då folk är rädda pga att vi jobbar i Brasilien och lämnar därför sina dyrgripar hemma.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Snårtas skrev:
80talisten skrev:
Jodå visst. Min kompis känner en advokat och det han ägde i klockväg var en fejkrolle (sant) det hjälps inte, träskorsmentaliteten är djupt inrotad här. Var lite roligt när jag var i Stchlm i sommras, efter 10 min i Stchlm gick jag in i en klädbutik, han som ägde butiken hade en Rolex Submariner 116613LN-97203.

Det finaste jag sett i E-tuna (förutom den som är på min handled :cool: ) var en Omega SMP Bond. Men det är bra länge sen jag såg den bäraren....
Det är samma lika i Västerås. Du ska inte ha nåt dyrt för då blir grannar och kolleger avis och så är snacket igång. När Milgaussen är inhandlad så lär den inte få vara med på jobbet, det skulle bli ett tisseltassel utan dess like.
Låter ju som en beskrivning av E-tuna ju ;) nä men V-rås och E-Tuna är nog väldigt lika där förutom att V-rås är större invånarmässigt.
 

Målarn

The Steak
Porsan skrev:
Jobbar offshore i oljeindustrin, finns en del trevlia klockor, dock mest billig skit (läs billiga digitalare, gärna som man fått gratis av något oljebolag). Ombord just nu 2xDJ en med diamanttavla, en bratte, en Tag Heuer. Har ett par kollegor som har några stycken klockor, dock ser man dom inte så ofta då folk är rädda pga att vi jobbar i Brasilien och lämnar därför sina dyrgripar hemma.

Fan just nu låter Brasilien Mycket bättre än Holländargatan 17 hahah :D
 

cab

Audemars
2-Faktor
80talisten skrev:
Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Yes det är i fjållträsk :)

Folk i den här stan vill ju gärna ha fina prylar även om de inte har råd. De ska ha tex värsta bilen även om de måste ta lån upp över öronen. Samma fenomen finns ju inte ute på landet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
cab skrev:
80talisten skrev:
Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Yes det är i fjållträsk :)

Folk i den här stan vill ju gärna ha fina prylar även om de inte har råd. De ska ha tex värsta bilen även om de måste ta lån upp över öronen. Samma fenomen finns ju inte ute på landet.


Precis, där skall man ju ha värsta Epatraktorn eller snöskotern istället..
 

RosaCasio

Cartier
Avdelningen där jag sitter (Transportbranschen).

33% Ingen klocka
33% Micheal Kors
16,5% Pam Homage ( Mitt "fel" )
16,5% Jag själv ( Omega PO, Helson dykare, Vintage Zenith osv )

Ja vi är 6 på avdelningen
 

cab

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
cab skrev:
80talisten skrev:
Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Yes det är i fjållträsk :)

Folk i den här stan vill ju gärna ha fina prylar även om de inte har råd. De ska ha tex värsta bilen även om de måste ta lån upp över öronen. Samma fenomen finns ju inte ute på landet.


Precis, där skall man ju ha värsta Epatraktorn eller snöskotern istället..

Hehe, ja troligtvis :mrgreen:
 

Snårtas

Rolex
Spencer66 skrev:
cab skrev:
80talisten skrev:
Du bor Stchlm förståss? Det var många dinkor på samma plats :) sånt kommer man aldrig se här i lilla Eskilstuna, här är allt över 2000 för dyrt. Jäkla träskorsstad det här...

Yes det är i fjållträsk :)

Folk i den här stan vill ju gärna ha fina prylar även om de inte har råd. De ska ha tex värsta bilen även om de måste ta lån upp över öronen. Samma fenomen finns ju inte ute på landet.


Precis, där skall man ju ha värsta Epatraktorn eller snöskotern istället..
Nej. Man ska ha ett inglasat uterum av någon obegriplig anledning. Sen inreder man det som ett vanligt vardagsrum. Och då vill man ha ett till inglasat uterum. Snart är husen i Västerås bara långa glaskorridorer! :)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Min kollega sportar denna:

cartier---W2020005_MED.jpg


Tror Martin Björk kör likadan :cool:
 
Västeråsare här med, jobbar som trafikledare/personalplanerare/rekryterare på lokaltrafiken och här är det fejk rollar i alla dess former som gäller efter en kollegas senaste Turkiet semester. Tvi vale!!!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Vi kränger börssystem över hela världen och är 220 pers. Mest IT-folk, men jag är jurist.
Här finns Patek Philippe, Rolex SD triple six, Tudor (såld av mig), Omega PO, Rado Museum, Lamborghini, Lambretta, Strela (såld av mig) samt massor, massor med träningsklockor och junk. Stryrelseordföranden sportar f.ö. en Swatch, men han är en bra karl ändå...
 

Optimisten

Cartier
cab skrev:
Jobbar på en större advokatbyrå och vi har många trevliga dinkor här i huset.

Killar:
Flertal Omega SMP+Speedmaster+Aqua Terra
Många Rolex subbar+GMT+Explorer
Några IWC
Några Patek
En Ylysse nardin
Enstaka Sjö Sandström


Tjejer:
Många Datejust TT och GMT
Någon enstaka Tag heuer
En Sjö Sandström Chrono

Säkert missat många men dessa som jag kommer ihåg nu.

Bäst! Det är juridik man borde satsa på alltså. :shock:

Men vilka Patek-modeller har de då? Instegarna eller några complications?

Och hur funkar det rent hierarkiskt? Är det delägarna i firman som kör Patek eller funkar det som nyanställd att ha t.ex. en 5035?
 

Skolläraren

Panerai
Lärare på en högstadieskola. Enda kollegan som har något intressant är en man som har en Longines Master L2.693.4.78.3. I övrigt är det Tajms, quartzare eller det absolut värsta av allt.... tomma handleder.
 
Topp