• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Försvarsmakten..Gissa om Suunto och G-shock är populärt! Flygande personal får ju dock förmånen att låna utc skydivern. Går man till de med guldfyllda axlar så syns där en del Breitlings.
 

Enellios

Cartier
Litet kontor och endast två kollegor, men får ändå se en svart Submariner och en Sjöö Sandström Chronolink dagligen. Ibland kommer det en Explorer 2 och en TT Svart/Guld Submariner på besök. Kunde varit värre;)
 

gushen

Omega
Jobbar i samma bransch, har hjälp en kollega att köpa en IWC och nu skall jag hjälpa en kvinnlig kollega att köpa ej DJ. Finns även någon enstaka rolex men i övrigt rätt tråkigt:)

Det verkar finnas en del intresse i branschen i varje fall, kanske främst inom försäljning. Jag jobbar med marknadsföring och där ser man också något finare ibland!:)
 

Fredig

Cartier
Så fort jag nämner mitt klockintresse för de på jobbet så utbrister de "kolla tiden kan man göra i telefåååånen". Suck :arghh:
 

Kdalglish

Breitling
Studerar.. Har en tjej i klassen med en Rolex Explorer 2, samt två snubbar med omega seamaster. Annars är intresset för klockor svagt och de flesta glider runt med DW eller Gant klockor.
 

Engel

Omega
Enda kollegan med klocka har någon samsung watch räknas inte annars dött på den fronten . Några kunder har seiko och omega smp . Jobbar på rörgrossist.
 

joF

Panerai
20160319_133221.jpg
En av mina kollegor har tvångsköpt min Explorer I 36 mm. Sitter mycket bra på henne. Annars är det inte mycket roliga klockor.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nyligen bytt jobb/kontor. Finns en vit Speedmaster Date och en svart Moonwatch. Alla andra har smartwatches och så finns nån enstaka DW.
Högsta hönset har någon no name-klocka. Lite tråkigt.
 

JKanon

Omega
Studerar, har sett ett två omega smp i föreläsningssalen, Sjöö Sandström, en ensam Rolex samt några schyssta Seikos.
Annars duggar tyvärr parfyrmklockorna tätt
 

Vasilis

Omega
Studerar, har sett ett två omega smp i föreläsningssalen, Sjöö Sandström, en ensam Rolex samt några schyssta Seikos.
Annars duggar tyvärr parfyrmklockorna tätt
Kan inte tänka mig att det är så vanligt med fina klockor när man studerar. Är ju inte precis så att man har en bra budget att röra sig med, om inte pappa betalar då.
 

Mvnordlander

Cartier
Eftersom jag är student finns det inte mycket intressant att se i min omgivning. Skulle säga ett det mestadels är Daniel Wellington eller terroristklockan som är det vanligaste.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tror mer på finans. Där är det jäkligt mycket status. Juridik innefattar ju statsanställda åklagare, handläggare på försäkringskassan osv. Men om vi begränsar oss till advokater ligger de nog högt.
Tycker att den stora mängden advokater hyfsat "sunkiga" ut. Sett många advokater och få finur
 

Fred

Breitling
Jobbar som Sales Engineer på ett UK baserat IT företag. Vi är fyra SEs i Europs, tre kör Omega på jobbet och en Panerai.
 

JKanon

Omega
Kan inte tänka mig att det är så vanligt med fina klockor när man studerar. Är ju inte precis så att man har en bra budget att röra sig med, om inte pappa betalar då.

Många av mina kursare är vad man skulle kunna klassa som relativt välbärgade. Sen om pengarna kommer från far eller egen plånbok låter jag vara osagt. Majoriteten har visserligen jobbat minst ett år innan studierna. (Vi talar även om fyra dyrare klockor på 200 elever jag lyckats spotta).

Att bära exklusiv klocka implicerar inte nödvändigtvis att individen är ekonomiskt oberoende.
 
Topp