• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Fredgusta

Panerai
Teknik & design konsult. När jag började här bars inget av värde. Ett år senare är det en och annan vintage Omega, Longines, Rolex, Speedy. Har väl inspirerat en och annan att göra ordentliga köp ;)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Sitter halvslumrandes i lunchrummet när jag hör en kollega fråga en annan "har du en ny klocka? Få se!"
Jag vaknar självklart till och lyssnar med stora öron.
"Åh en Armani", det är precis en sån där jag vill ha".
Den andra lätt imploderade killen bar en DW.
Det kliade i mig men jag gav mig inte in i någon diskussion.. :p
 

Richard1987

Panerai
Satt med en kollega som plötsligt drog fingrarna längs glaset på min Rolex Datejust och säger sen "ah, trodde det var en spricka i klockan"....det hon trodde var en spricka var förstoringsglaset över datumet :banghead:

För övrigt har mina kollegor typ ur och penn, Triwa och någon går runt med någon fakeblandning mellan en Daytona och en Datejust...:hungover:
 

Yrsnö

Cartier
Har fått en Sea-gull och en fin certina på jobbet, kvällens AW:):
IMG_20161201_183635.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oftast ointressant bös men jag bättrade på situationen genom att köpa en Vostok Amphibia till en kollega. På en annan hittade jag en SKX och finast i lunchrummet är en 50-tals Omega.
 

krosjo

Omega
På kontoret har vi en 14060, en Sea-Dweller, två nyare Seamaster och en AP Royal Oak, samt min 114060. Resten sitter på ett gäng trötta klockor så som DW.
Edit: Juste! Kaptenen på skutan har ett gäng DayDate's också. :rolleyes:
 

kmg

Patek
2-Faktor
AP, Patek, Tudor, 3 jaeger lc, tissot, breitling, panerai, 6 omega, 2 iwc, raymon weil, och så lite ur o penn, triwa, gant etc.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tyvärr tycker jag att nivån på mina kollegors klockor har sjunkit en smula. Lite oväntat då intresset för klockor i samhället i stort känns som det är på väg upp.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ny arbetsplats, nya kollegor!

D i kassan gillar Chris Ward. Har en batteridriven Trident & någon slags automatisk dressare.
P på A/V har en rätt gedigen samling av JDM-Seikos och en fantastisk gammal Atlantic han brukar.

Så det tar sig, även i havet av Gants. Speciellt roligt är det att båda grabbarna är födda på nittiotalets mitt.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Kan passa på att göra en update på studenternas klockor nu när man bytt studieort, och det är tamejfan inte fagert här i Uppsala... Något fåtal parfymklockor, ett par stycken kvarts-Citizen, men den stora majoriteten bär ju inte ens något! :mad:
 

Oniel

Panerai
vet inte hur ni ser på kollega eftersom jag pluggar och detta var på annan linje plus annan studieort men såg en kille med en sub på JU förra veckan. på socionomprogrammet som jag läser är det bästa en g-shock. annars finns det några CK, någon Armani och MÅNGA DW :banghead:
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
IT-drift

Har många kollegor men bara ett fåtal med klockintresse. Submariner, speedmaster, hulk och DJ2 är dom jag lyckats spotta hittils :)
 
Topp