Nymans Ur 1851

Vilka klockor bär dina kollegor?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 21 november 2012.

1. Daniel_123

Daniel_123 Rebel soldier

Finns en Omega Seamaster Planet Ocean (liquidmetal tror jag), en IWC, en jaeger lecoultre, en rolex air-king och två Omega Seamaster 300, varav den ena en pre-bond version. Även några vintage omegor samt en apple watch, så på ca 25 pers en måttligt ok kollektion.

2. namkrad

namkrad Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Jag har fyra kollegor som har Omega SMP Bond, varav två är quartz. Skönt att jag själv har en SMP

3. Case

Case AT-ST driver

Från:
    Den andra sidan
    Det är lite märkligt på mitt jobb. Jag har ett flertal kvinnliga medarbetare på divisionen med Longines, och Rolex och Omega. Snubbarna har oftast inget intressant. En snubbe med en Oyster Perp och en annan med en Submariner och med en Certina automat och en Sarx015, som jag sålt till honom. I matsalen ser jag en del Pannor och IWC, misstänker att de är från finansavdelningen. Eller vad tror du @Greven ?

4. Greven

Greven Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Alla med IWC och Panerai är från Finansavdelningen ;)

Skämt åsido, på den avdelning där jag håller till finns konstigt nog en trend med klassiska Datejust. En rätt trevlig trend.

Man, Zalath, Case och 1 annan gillar detta.
  5. Bingoraalf

Bingoraalf X-Wing Pilot

Från:
    Malmö
    Roligaste jag stött på är en iwc big pilot. Annars mkt subbar, gmt, dj, cartier och konstigt nog ganska många Oris.

6. zazuki

zazuki Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Tyckte mig se en panna på en av kineserna som var här i veckan, annars är det riktigt fattigt. Har fått en kollega att gå från en smartwatch till automat iaf, och han verkar nörda ner sig lite ytterligare i klockor nu, så jag får väl nöja mig med det.

7. mmartensson

mmartensson Y-Wing pilot

Börjat nytt jobb precis och här finns ett helt annat intresse för klockor. Finns rolex 16710, 16700, 1675 och några Datejusts, Oris mfl. Många delar intresset men kanske inte på samma nördnivå som en själv...:rolleyes:

Zalath gillar detta.
  8. galácticon

galácticon X-Wing Pilot

Signade nytt jobb igår och under mina två intervjuer med min blivande chef har jag sett en DD i helguld och en 5711. Inget som fäller avgörandet, men låt oss vara ärliga: ingen tackar nej till en sådan chef. ;)

Kairo, Olaola, Noxin och 2 andra gillar detta.
  9. Janne2000

Janne2000 X-Wing Pilot

Från:
    Söderort
    På mitt nuvarande jobb typ nån Tissot o parfymklockor. På mitt förra jobb en hel del go'bitar:)
    Ps! Dock är nya jobbet resor bättre än det förra..

10. Zalath

Zalath AT-ST driver

En fin klocka kan ju vara en gåva eller så, men finns det två riktigt dyra fina klockor finns det nog ett genuint intresse där bakom. Grattis till chefen!

galácticon och Olaola gillar detta.
  11. Olaola

Olaola Stormtrooper

En kollega med 16710 Coke, annars stendött. ( räknar inte DW och liknande)

Janne2000 och Zalath gillar detta.
  12. Janne2000

Janne2000 X-Wing Pilot

Från:
    Söderort
    På mitt förra jobb fanns det bla 1st 5513 Mark4, 1st Daytona ref okänd, 2st 14060M, 2st 1601, 3st Panerai varav 1 Pam101, 1 Pam1000 o 1 Pam560, minst 5st diverse vintage Omegor o jag har sääääkert glömt en del:)

Zalath och Olaola gillar detta.
  13. Olaola

Olaola Stormtrooper

Det låter som många härliga diskussioner kring frukostbordet utspelat sig på det jobbet! :)

Janne2000 gillar detta.
  14. 903lew

903lew Stormtrooper

Chefen rockar Apple Watch. Inga konstigheter IOM vår branch (elektronik) men hela tugget om att det skulle vara mindre nonchalant att titta på den istället för att kolla på mobilen är ju lögn och båg, jag bli lika frustrerad när jag försöker hålla en diskussion med karln. Han har även uttryckt önskan om att följa min förra chefs exempel med fake-Breitling.

Jag måste byta branch.

15. Janne2000

Janne2000 X-Wing Pilot

Från:
    Söderort
    Jo men de flesta var faktiskt rätt ointresserade o tyckte väl jag var en dryg o jobbig jävel som konstant ville klämma o surra om klockor haha.
    Skämt o sido så visst, hjälpte några att köpa/sälja/serva osv o många uppskattade mitt konstanta flippande då dom fick klämma på en hel del klockor..
    O som sagt, glömde bort några Speedy's, nån 16710, 1500 dvs lilla 34mm OP, Explorer 2 osv.....
    Det här var "min" favvo iaf:
    Mark 4 -78 o en årsklocka:)
    Fullset oxå.....
    IMG_2105.JPG
    IMG_1433.JPG

Olaola och Zalath gillar detta.
  16. Zalath

Zalath AT-ST driver

34 mm OP är en underskattat klocka! Och Date också för den delen..

Tobias Eriksson och Janne2000 gillar detta.
  17. Janne2000

Janne2000 X-Wing Pilot

Från:
    Söderort
    Chefen hade tom 2st varav hans grabb hade den ena. Båda köpta tidigt 80-tal. Plus att han hade en 90-tals Daytona vars ref jag inte minns men han tyckte den var klumpig haha

Zalath gillar detta.
  18. Olaola

Olaola Stormtrooper

Ja det är nog så överlag att en fin "dyr" klocka inte alltid betyder att det finns något bakomliggande intresse. Det förstår jag, hade ju vart drömmen med en kollega som kommer med nya godbitar! :angel: Riktigt läcker! :)

Janne2000 gillar detta.
  19. Janne2000

Janne2000 X-Wing Pilot

Från:
    Söderort
    Jo visst OM nu ni båda har samma intresse. Vissa av mina kollegor varken brydde sej eller ville prata klockor. Då blir det snarare trist..

20. Palenkovich

Palenkovich Tie Fighter pilot

Ny kvinnlig rättschef på mitt jobb. Förra gemensamma mötet vi hade bar hon Omega SMP Quartz; nu haft ytterligare ett möte och då var det DJ modell nyare på armen.. Kul som tusan; har annars varit löjligt torrt på klockfronten på min stora arbetsplats..

Airman, Kejsaren, Zalath och 2 andra gillar detta.
  21. P-vakten

P-vakten Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Har faktiskt en del klockintresserad på jobbet nu. Vanligast är givetvis Rolex, men andra märken som AP, Paneria och Jaeger LeCoultre förekommer också :)

Zalath gillar detta.
  22. Idrottslararen

Idrottslararen Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    20170421_085931.jpg 20170421_085502.jpg Utforskade skogen idag

Choppe gillar detta.
  23. Nedro

Nedro Stormtrooper

Triumf och Choppe gillar detta.
  24. Choppe

Choppe AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Nedro gillar detta.
  25. Idrottslararen

Idrottslararen Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Haha, det blev allt fel tråd! sorry

Nedro och Choppe gillar detta.
  26. Bingoraalf

Bingoraalf X-Wing Pilot

Från:
    Malmö
    Stötte på en kollega med en speedy på ljusblått nato :) trevligt att se

Nedro gillar detta.
  27. Triumf

Triumf AT-ST driver

Fick du napp?

Man gillar detta.
  28. Bingoraalf

Bingoraalf X-Wing Pilot

Från:
    Malmö
    Det var på en intern arbetsintervju, så det kändes inte passande att börja surra klockor :p men jag stirrade säkert obehagligt mycket

29. Pete11

Pete11 Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Dödstrist på mitt jobb. Det finns en kille som bryr sig, men han vill bara ha Rolex just nu. I övrigt är det mest parfymklockor och smartwatches. Inget spännande alls.

30. Farbror P

Farbror P Ewok

Vanligast där jag jobbar är Apple Watch och pulsklockor; Garmin, Polar etc. Av de lite bättre märkena är Breitling det vanligast förekommande. Ett antal Emergency, en Super Avenger och någon äldre Seawolf har jag sett. Därutöver en vintage Rolex DJ, en Omega AT, en ORIS Aquis och några quartz-Seiko.

Mårtenssons ur Brookfield