• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Finns en Omega Seamaster Planet Ocean (liquidmetal tror jag), en IWC, en jaeger lecoultre, en rolex air-king och två Omega Seamaster 300, varav den ena en pre-bond version. Även några vintage omegor samt en apple watch, så på ca 25 pers en måttligt ok kollektion.
 

Case

Panerai
Det är lite märkligt på mitt jobb. Jag har ett flertal kvinnliga medarbetare på divisionen med Longines, och Rolex och Omega. Snubbarna har oftast inget intressant. En snubbe med en Oyster Perp och en annan med en Submariner och med en Certina automat och en Sarx015, som jag sålt till honom. I matsalen ser jag en del Pannor och IWC, misstänker att de är från finansavdelningen. Eller vad tror du @Greven ?
 

zazuki

Omega
Tyckte mig se en panna på en av kineserna som var här i veckan, annars är det riktigt fattigt. Har fått en kollega att gå från en smartwatch till automat iaf, och han verkar nörda ner sig lite ytterligare i klockor nu, så jag får väl nöja mig med det.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Börjat nytt jobb precis och här finns ett helt annat intresse för klockor. Finns rolex 16710, 16700, 1675 och några Datejusts, Oris mfl. Många delar intresset men kanske inte på samma nördnivå som en själv...:rolleyes:
 
D

Deleted member 4412

Guest
På mitt nuvarande jobb typ nån Tissot o parfymklockor. På mitt förra jobb en hel del go'bitar:)
Ps! Dock är nya jobbet resor bättre än det förra..
 
D

Deleted member 4412

Guest
På mitt förra jobb fanns det bla 1st 5513 Mark4, 1st Daytona ref okänd, 2st 14060M, 2st 1601, 3st Panerai varav 1 Pam101, 1 Pam1000 o 1 Pam560, minst 5st diverse vintage Omegor o jag har sääääkert glömt en del:)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Chefen rockar Apple Watch. Inga konstigheter IOM vår branch (elektronik) men hela tugget om att det skulle vara mindre nonchalant att titta på den istället för att kolla på mobilen är ju lögn och båg, jag bli lika frustrerad när jag försöker hålla en diskussion med karln. Han har även uttryckt önskan om att följa min förra chefs exempel med fake-Breitling.

Jag måste byta branch.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det låter som många härliga diskussioner kring frukostbordet utspelat sig på det jobbet! :)
Jo men de flesta var faktiskt rätt ointresserade o tyckte väl jag var en dryg o jobbig jävel som konstant ville klämma o surra om klockor haha.
Skämt o sido så visst, hjälpte några att köpa/sälja/serva osv o många uppskattade mitt konstanta flippande då dom fick klämma på en hel del klockor..
O som sagt, glömde bort några Speedy's, nån 16710, 1500 dvs lilla 34mm OP, Explorer 2 osv.....
Det här var "min" favvo iaf:
Mark 4 -78 o en årsklocka:)
Fullset oxå.....
IMG_2105.JPG

IMG_1433.JPG
 

Zalath

Panerai
Jo men de flesta var faktiskt rätt ointresserade o tyckte väl jag var en dryg o jobbig jävel som konstant ville klämma o surra om klockor haha.
Skämt o sido så visst, hjälpte några att köpa/sälja/serva osv o många uppskattade mitt konstanta flippande då dom fick klämma på en hel del klockor..
O som sagt, glömde bort några Speedy's, nån 16710, 1500 dvs lilla 34mm OP, Explorer 2 osv.....
Det här var "min" favvo iaf:
Mark 4 -78 o en årsklocka:)
Fullset oxå.....
IMG_2105.JPG

IMG_1433.JPG
34 mm OP är en underskattat klocka! Och Date också för den delen..
 

Olaola

Panerai
Jo men de flesta var faktiskt rätt ointresserade o tyckte väl jag var en dryg o jobbig jävel som konstant ville klämma o surra om klockor haha.
Skämt o sido så visst, hjälpte några att köpa/sälja/serva osv o många uppskattade mitt konstanta flippande då dom fick klämma på en hel del klockor..
O som sagt, glömde bort några Speedy's, nån 16710, 1500 dvs lilla 34mm OP, Explorer 2 osv.....
Det här var "min" favvo iaf:
Mark 4 -78 o en årsklocka:)
Fullset oxå.....
IMG_2105.JPG

IMG_1433.JPG
Ja det är nog så överlag att en fin "dyr" klocka inte alltid betyder att det finns något bakomliggande intresse. Det förstår jag, hade ju vart drömmen med en kollega som kommer med nya godbitar! :angel: Riktigt läcker! :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ja det är nog så överlag att en fin "dyr" klocka inte alltid betyder att det finns något bakomliggande intresse. Det förstår jag, hade ju vart drömmen med en kollega som kommer med nya godbitar! :angel: Riktigt läcker! :)
Jo visst OM nu ni båda har samma intresse. Vissa av mina kollegor varken brydde sej eller ville prata klockor. Då blir det snarare trist..
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Ny kvinnlig rättschef på mitt jobb. Förra gemensamma mötet vi hade bar hon Omega SMP Quartz; nu haft ytterligare ett möte och då var det DJ modell nyare på armen.. Kul som tusan; har annars varit löjligt torrt på klockfronten på min stora arbetsplats..
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Har faktiskt en del klockintresserad på jobbet nu. Vanligast är givetvis Rolex, men andra märken som AP, Paneria och Jaeger LeCoultre förekommer också :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Dödstrist på mitt jobb. Det finns en kille som bryr sig, men han vill bara ha Rolex just nu. I övrigt är det mest parfymklockor och smartwatches. Inget spännande alls.
 

Farbror P

Breitling
Vanligast där jag jobbar är Apple Watch och pulsklockor; Garmin, Polar etc. Av de lite bättre märkena är Breitling det vanligast förekommande. Ett antal Emergency, en Super Avenger och någon äldre Seawolf har jag sett. Därutöver en vintage Rolex DJ, en Omega AT, en ORIS Aquis och några quartz-Seiko.
 
Topp