• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Frele

Cartier
Extraknäcker på elektronikkedja i helgerna. Det jag har noterat är två Sjöö Sandström och en PO.
 

WDWD

Omega
2-Faktor
Mest TAG och Omega vad jag har sett hittills. Har sett en med en Rolex DJ.
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hej Alfgren!

Ser att du har en IWC 3777!
Tänkte själv köpa en!
Hur känns den för dig e du nöjd?

Mvh


Hej

Det är min första ordentliga klocka (endast haft en Tag Heuer innan) så jag har inte supermycket att jämföra med men jag är i alla fall iktigt nöjd. Njuter fortfarande av att titta på den så det är ju ett positivt tecken minst sagt :) Det första jag gjorde var dock att ta av den svarta original strapen då jag dels är mer förtjust i brunt/svart kombo men också för att jag tyckte den kändes lite tjock och stel.
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Hej

Det är min första ordentliga klocka (endast haft en Tag Heuer innan) så jag har inte supermycket att jämföra med men jag är i alla fall iktigt nöjd. Njuter fortfarande av att titta på den så det är ju ett positivt tecken minst sagt :) Det första jag gjorde var dock att ta av den svarta original strapen då jag dels är mer förtjust i brunt/svart kombo men också för att jag tyckte den kändes lite tjock och stel.

Va kul att du gillar den!
Jag ska in å kolla i morgon, men för min del blir de nog stålband!

Hoppas den känns bra i morgon! :)

Mvh
 

AndyK

Cartier
Hej

Det är min första ordentliga klocka (endast haft en Tag Heuer innan) så jag har inte supermycket att jämföra med men jag är i alla fall iktigt nöjd. Njuter fortfarande av att titta på den så det är ju ett positivt tecken minst sagt :) Det första jag gjorde var dock att ta av den svarta original strapen då jag dels är mer förtjust i brunt/svart kombo men också för att jag tyckte den kändes lite tjock och stel.

Vad är det som inte är "ordentligt" med Tag Heuer?:bookworm:
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Vi kan väl säga säkerhetsbranchen tillsvidare. Mindre avdelning, ca 200 anställda. Har hittills observerat en del smått och gott. Ett par SMP, en PO XL Orange, GMT II pepsi, AP RO, DSSD, Sinn U1, Omega AT auto, IWC Portofino, SUBar och en massa brattar... och en massa annat som jag inte minns just nu. En av mina närmaste kollegor är också aktiv medlem här, så många slöa eftermiddagar och lång luncher går åt till att diskutera urverk. Känns som en klockvänlig miljö, förutom att vi hetsar varandra ibland.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
2 äldre brattar på äldre damer, en dam med en ny Longines, movado, en sliten SMP och PO med bilhandlarstyle på länken samt mina. Helt ok på en styrka på 9 personer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Börjar sprida sig ett rykte på jobbet att jag är en "klockofil"...

Idag såg jag en panna, en bratte. Tidigare har jag skådat subbar, Omega seamasters, IWC 3717 + en IWC AT, nån stor dykarbratte, en assistent med en Rålle GMT, en Cartier Tank, nån Chopard. Det finns lite godbitar, men det är många som har skrot
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
De flesta är (lyckligt) ointresserade av horologi. Det mest kvalitetsstinna jag sett är en Panerai. Och han vill egentligen ha en GMT.
 

Camo00

Patek
Äntligen sett en Klocka på jobbet! Under Kvalitetssäkringsdagen hamnade jag bredvid Bodil, som snart går i pension. Hon sportade en asfräsch vintage Lady DJ, i stål med räfflad ring och vit tavla! Servad hos AD exakt vart femte år sen jättelänge... :)
Tyvärr hann jag inte ta nån bild då chefen blängde på mig...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Citizen, Diesel och sånt bär datanördarna. Går man till restaurangen och får översikt så blir det annorlunda. Spottade en IWC flygare och en 16610 idag.
 

emilarne

Cartier
Fick en kollega att köpa en hydroconquest och en annan kollega att köpa en mont blanc, annars är det diesel som reignar supreme här :)
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Har lyckats dra med en kollega i träsket och innan dess var här en som var hyfsat intresserad.
Resultatet idag är PAM 111, Breitling Superocean Heritage, Tag Heuer Grand Carrera och Breitling Chronomat.
Tilläggas att vi är 6 pers i detta projektet som arbetar ihop varav 3 är upplysta och bär ovanstående. :happyhappy:
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
otroligt ointresserade kollegor på kontoret.
dock bättre hos vissa kunder, sett b.la ett par Breguet, AP RO 18k, Nautilus 5980 & samt de vanliga SMP, Subar.
Det skönaste jag sett i vintage väg var en SD Dubbel Red för några veckor sedan..
Annars brukar IT-branschen vara relativt utrustad med skapliga ur.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Verkligen! Har svårt att ta någon som sitter med en "jet-set" seriöst....

Ja fy fan - man har nästan lust att fråga varför de köpt skräpet. Speciellt spinkisar med denna på armen:
02.jpg
 

POO

Panerai
Jag har en kollega med en billig certina på länk, där ena ändbiten krupit upp över bandhornen och pekar liksom rakt upp, svårt att förklara men han har haft det så i flera år. Jag förstår inte hur han står ut!?!?!? Jag får nästan fysiska känningar när jag ser det och vill bara slita klockan av armen på gubben.

I övrigt finns det bara en äldre herre med något värt att notera. En orange Omega PO och en Speedmaster
 

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
På mitt jobb här i Zürich ser man en hel del fina klockor, men jag tror inte det är så många som är så värst intresserade ändå. Det kanske förpliktigar med en ordentlig klocka om man är schweizare. Patek i guld på länk av oklar modell är nog det som stuckit ut mest.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
10 pers på kontoret, IT-företag, en Rolex DJ 80 i stål med halvstretchad jubilee-länk, en TT lady DJ med jubilee-länk, en Seamaster quartz (bondmodellen).
 

Febermannen

Breitling
En kvinnlig "kollega" på grundskolan där jag vikar bär, vad jag tror är, en liten Bratte (säker på märke men osäker på modell) Colt fylld med fula diamanter. Ser inte riktigt klokt ut i mina ögon
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Där jag jobbar så är det mest Iphone 5 eller Samsung som gäller. Fast när jag tänker efter så har jag två kollegor med plottriga Brattar.
 
Topp