• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

AndyK

Cartier
Vi är ca 15-20 st där jag jobbar. Vi säljer säkerhetsutrustning till hamnar.

Har inte koll på alla. Dock finns det ett par Omega "guldklockor". En av tjejerna har en Certina som är ganska snygg. Min närmste chef har en Facit :confused: och hans chef har en Seiko-kvarts på länk.
Dock såg jag att min högsta chef har en Rolex Sub i guld. Tror dock inte någon av mina kolleger är intresserade av klockor.

En hel del använder inte ens klocka... När ämnet kommer upp, undrar många hur man kan lägga mer än 1500 kr på en klocka...
 

Emil

Cartier
omega eller breitling är vanligast hos mina kollegor, även om seiko, facit eller suunto förekommer bland dem yngre. Branschen är väll inte så svår att räkna ut om vi snackar "Gbg & Breitling"
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var hos en läkare i morse. Han hade en DJ med silvertavla, räfflad ring och jubilee. Den satt på ett skönt slappt sätt, så den nästan åkte ett varv runt handleden. Gubbcoolt...
 

HolyCrap

Omega
Har försökt spana på avdelningen men inte så många som har klockor på armen. Bland de få jag lyckats identifiera finns en Calvin Klein och en Massimo Dutti.

/P
 

Bodén

Panerai
På den anrika postterminalen är klockintresset föga upphetsande. Märken som kan ses fladdra förbi på soliga dagar är Thomas Sabo, Citizen, Jet Set, Ck, diverse digitalklockor (Jultidningspremier?), samt ett thailändskt serveringsfat signerat Bretiling.
 

KalleKnuda

Cartier
Jag jobbar på kvällsposten och jag har snappat upp Rolex Explorer II, Tag Heuer monaco, IWC portuguese,
Tag Heuer Carerra, Victorinox, gant och på måndag tillkommer det förhoppningsvis en Omega Speedmaster 3570.50 :D
 
Jobbar på en stålindustri så klockor går hårt åt. Behöver absolut lämna vardagsklockan i skåpet där jag byter om.
Mina kollegor som bär klocka kör på billiga Casio. Så gör även jag. Tåliga och håller tiden.
 
Ena chefen kör Seikokronograf, och den andra kör casio ana/digi.
Har nån kollega som har nån Gant, och så ser man lite andra parfymklockor här och var..

Tror en av grabbarna är lite mer inne på området.
Har sett honom sporta en Tag heuer carrera.
 

fredtiger

Cartier
Jobbar med försäljning. Följande märken har jag noterat bland kollegor, Hublot, Corum, Breitling, Rolex 16610 (sub), Rolex 116300 (DJ2), Rolex 116520 (Daytona), Rolex 16613 (sub), Omega PO, Omega SMP mm.

Skulle inte säga att klockintresset är särskilt stort, däremot ett stort företag med mansdominerad personalstyrka. Några har dock ett klockintresse och hittar kanske in på KS vad det lider...
 

m_s

Patek
2-Faktor
Blandad kompott. Mycket Omega (Seamaster och PO). Några IWC, ett gäng Rolex. Förvånansvärt många Sjöö Sandström och även har jag noterat två stycken JLC Master Control. Överlag rätt bra med trevliga klockor!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
I min närhet finns det en Expl 1, Datejust, Yachmaster, Sub no date (äldre) två Explorer 2:eek:r, IWC ingenieur, Patek Calatrava och en Omega Speedmaster. Ingen av dem är nämnvärt klockintresserad och samtliga tycker att jag är knäpp...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Arkitektkontor, ganska sällsynt med klockor här. Ingen bär klocka på stockholmskontoret!
Finns en certina action diver chrono och en omega constalation på kontoret i Norrköping. Utöver det är det diverse gant och Daniel Wellington ur på nato...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Arkitektkontor, ganska sällsynt med klockor här. Ingen bär klocka på stockholmskontoret!
Finns en certina action diver chrono och en omega constalation på kontoret i Norrköping. Utöver det är det diverse gant och Daniel Wellington ur på nato...

Arkitekter brukar väl annars gilla Mondaine, är min erfarenhet?
 

Belic

Cartier
Jobbar på ett bem & rek företag. Endast säljarna som har något kul på handleden. Rolex Submariner, Tag Heuer Aquaracer, IWC Chrono Top Gun, Omega SMP äldre & nyare och en Breitling.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Mest JetSet och andra diverseur från Ur&Penn. Har dock spottat en Rolex Sub, en AquaTerra och sen några trevliga Tissot och vintage Omega på en kollega som har haft ett stort klockintresse.
 

Bosse

Friends of KS
Inte mycket att hänga i grannen, min chef har ett par fake Rolex :rolleyes
En medarbetare har en faded Rolex Gmt och en smp300 där finns en kollega med vintage intresse Omega, och lite annat riktigt gammalt har han i övrigt nada så man är en udda fågel,

//Bosse
 

Nexus

Panerai
Jobbar med teknik/B2B inom IT. Har en kollega med en quartz-seamaster, annars är det ganska tomt på handlederna.
 

plexan

Cartier
Typ 3 av 32 har klocka på mitt jobb och då är det väl någon möglig Citizen och Casio man ser och i sämsta fall nån rosa jet set.... :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Cyklisten

Cartier
Pluggar. Är faktiskt en kille i klassen som är intresserad, han har en IWC mark XV, Seiko skx samt en Omega 60/70- tal. Annars en panna och en vintage Omega Seamaster. Resten har antingen Gant, DW eller annat liknande märke, eller inget alls.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Midsize ym blue dial har en av tjejerna och en annan av dom har en seamaster guld/tantal. En manlig kollega kör speedy pro och sen vetefan, bara skräp tror jag.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
jobbar på ett PR/media företag. Runt 80/90 pers.
Har sett några valfria DW/Gant/Burberry. Hon som sitter bredvid mig har en Marc jacobs, ( Seriöst, vad är grejen med dom? ) Lite oklart, men tror att 1-2 pers kör Hamilton i lite olika modeller. Måste undersöka imorgon. :snaphappy:
 

Dykarsjuk

Omega
Vaktis. Kommunalt. Göteborg.

Blev glad när jag för några år sedan började min nuvarande tjänst o såg att chefen bar en explorer. Efter fem minuter kröp det fram att den var turkisk. Suck! Ständigt dessa thai o turkklockor. Överallt är dom! Som någon skrev: och jag dör inombords...:banghead:
 
Topp