• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Pluggar på modeskola. Finns både det ena och det andra. Bland annat Reverso och en 116234. Rollen ser ut att vara sprillans...
 
  • Like
Reactions: PIC

Burgundy

Omega
2-Faktor
Ganska få som är intresserade men ändå ok klockor på kontoret. Det jag noterat på kollegorna är bl.a. en trevlig Panerai, en IWC Portuguese, en Mark XVI och en Aquatimer, ett antal Sjöö Sandstöm, några få från Omega samt Tag Heuer. Av Rolex finns en Sub och en Sea Dweller och min egen ExpII. Är sedan själv med JLC och Baume & Mercier. Sistnämnda trodde dock en kollega på allvar var en PP :)

Sedan finns ju många med mobil, pulsklockor eller som värst kopior...but why???
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Mediabranschen, av de som har klockor så har de flesta Omega Seamaster (väldigt många av de). Sedan finns det en som har en IWC Big Pilot och en med Bretling, två med Panerai samt en och annan Rolex. Tyvärr så finns det för många i min bransch som går mycket på vad som är status så även om jag har många grymma klockor omkring under arbetstid så är det inte många av de som kan något eller har något intresse.
Men sprang på en engelsktaland herre idag med en Patek grand complication i rose. Mycket trevligt. Vet dock inte vem det var mer än att det var någon höjdare från koncernägarna. Men god smak i klockor har han.
 

Drill

Breitling
Krogen i Stockholm. Bland kockarna en och annan sub, en oris i servisen och i baren en PO och en sub men dyrare klockor tenderar att göra gästerna mindre dricksbenägna så i baren under service rockar alla typ certina ds, seiko, cwc eller liknande ;)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
är i byggbranchen, ser någon gammal DJ då och då på lite äldre herrar, annars är det mest sopor
runt handlederna.
/j
 

M021

Rolex
2-Faktor
Precis flyttat från en lokal site till huvudkontoret,
Holländare rockar swatch/tommy hillier på sin höjd.

Vi är fyra svenskar, rolex sub, tag, cartier Santos och min samling. Detta kompenserar vi med att köra Renault, Opel och Toyota prius som jobb bilar! Så jante mindsettet sitter i ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Mest tjejer/damer på jobbet och alla har sånna där plasta-skit med mkt färger :banghead:
 

Arson

Breitling
Ca 20 pers på kontoret men finns bl.a. 2 PO, en Breitling Quartz, Rolex Sub, några Seiko Automat, Longines Conquest och några Tissot och Certina.
 

Patrike

Omega
Management.
Chefen har en rolex GMT, ett par mellanchefer kör omega AT, även sett en del vintage omega.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

Skolläraren

Panerai
Jag trodde jag hittat en vän när en kollega började prata om att han gillade klockor. Vad han menade var att han har köpt en 500-kronors klocka för fem år sedan som han fortfarande är nöjd med. Kul för honom, men inte så givande för mig.

Jag känner mig så ensam och övergiven här.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Är i telekombranschen. I min närhet så är det 2 tjejer som har Omega, båda kvartzare. En och annan TAG. En kille bakom mig som rockar en PO 2500. En annan kille med en Datejust som har en väldigt rasslig länk. Min chef har en Casio digital klocka som piper en gång i timmen...

Har däremot sett en kollega som kanske har en Panerai. Tyckte jag såg ett kronskydd skymta fram... men inte vanligt att se Pannor i helguld :) . Stor och hög är den iaf, han knäpper inte manschetten på vänster arm...
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En dam har en Cartier Tank och en annan kollega har en vintage Maurice Lacroix so är riktigt cool. Annars inte mycket att hänga i granen.
 

SJ Smythe

Cartier
Har spottat två nyare daytona, vit resp svart tavla, en jlc master control, vintage seamaster och en 50th anniversary speedy. Totalt rätt få personer så det får klassas som godkänt tycker jag.
 

wlk

Omega
Jobbar inom IT och på mitt kontor så är det bara Gant, Certina och en Tissot som finns. Ytterst få bär klockor öht. men två av fyra chefer bär pulsklockor. :(
 

Portofino

Panerai
Jobbar inom politiken, här är det blandat högt och lågt. ngn Milgauss, en pam 111 och en helguld sub. Men även en hel del CK och Michael Kors... :(
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Jobbar bar/restaurang. Mina kollegor som också råkar vara mina goda vänner kör Bretiling Chronomat UTC, Milgauss, Oris och Tag Monaco.
Kanske inte så stort klockintresse men iaf vett att hålla sig från parfymgrejer.
 

Galaxy

Rolex
Pluggar. Har tre personer i klassen utöver mig som är utrustade med klockor. Där är det en Regal och två Festina... Rektorn på skolan har en Taf Heuer Carrera, en lärare har en PO 2500.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag trodde jag hittat en vän när en kollega började prata om att han gillade klockor. Vad han menade var att han har köpt en 500-kronors klocka för fem år sedan som han fortfarande är nöjd med. Kul för honom, men inte så givande för mig.

Jag känner mig så ensam och övergiven här.


Samma här! Det är lite märkligt att läraryrket som alltid är så fixerat av tid aldrig levererar några roliga klockor hos kollegor!
 

Tome

Cartier
Möte med VD:n (topp tio börsbolag på A-listan) igår. Han sportade en Rol GMT II med svart tavla. Så mycket som han reser så är det förmodligen helt rätt val. Skulle troligen även ha användning för en dubbel-GMT :)
 
Topp