• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor finns inte fake marknaden?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Vill bara börja med att fördömda hela den branschen och skulle gladeligen skicka @jabla förgörande på dom hela bunten!
Men dom finns där ute på marknaden, försöker säljas som äkta och vissa lyckas bättre än andra.

Alla vet att Rolex Submariner är en av de mest kopierade klockorna som finns. När man går på gator i Asien och andra ställen är det rader på rader på rader av Rollar, Brattar, Patecker, IWCer, Omegor, Hubloer med flera (till och med casio och seiko har rapporterats). Alla ligger där i sin skam på en filt med nån som skriker "Best price, just for you"

Men vilka märken är "säkrare" att köpa begagnat? Vilka märken har dessa parasiter inte hittat än?

Generellt tror jag att det tillexempel inte finns många kopior Sjöö & Sandströms ur. Nu jämför jag inte S&s med Rolex (storlek, kännedom, omsättning allt), men faktum kvarstår. Om jag köper en S&s känner jag inte att jag behöver fundera på om den är fake.

Vilka modeller, respekterade märken som är allmänt kända finns inte (eller i betydligt färre exemplar) på fake marknaden?
 

Oew

Rolex
Tror dessvärre att alla kända märken finns, har sett fake Breguet vilket jag blivit väldigt förvånad över. Men man kan säga att Breguet är ett märke med förhållandevis få fakeade klockor.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Allt finns. Tro mig bott i kopiornas hemland. Finns allt från Daniel Wellington till Patek.
Men tror inte risken är så stor att man bli lurad på tex chrono24 eller dom stora forumen. Som alltid köp säljaren och ta referenser. Det större problemet är väl alla Datejust som säljs på chrono24 från Asien. Kan sätta min högra hand att dom blir ihop plockade av flera olika dj.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Allt finns. Tro mig bott i kopiornas hemland. Finns allt från Daniel Wellington till Patek.
Men tror inte risken är så stor att man bli lurad på tex chrono24 eller dom stora forumen. Som alltid köp säljaren och ta referenser. Det större problemet är väl alla Datejust som säljs på chrono24 från Asien. Kan sätta min högra hand att dom blir ihop plockade av flera olika dj.
chrono24 är ju öppet för vem som helst att annonsera på men håller man sig till säljare som har stämpeln "Trusted Seller" så är man relativt säker.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Ja, om till och med DW blir kopierad, så blir nog det mesta kopierat. Man är aldrig säker...
Härom dagen såg jag att min onda tvilling hade köpt en Daniel Wellington. Parfymklockor är en hädelse i min mening, men jag kommenterade artigt att det är kul att hon har börjat använda klocka, samt att jag såg potential för framtida nyförvärv. Sedan säger hon "Nej nej, det är ingen äkta DW, den köpta jag för 50 spänn på Aliexpress." Jag började tvivla på mänskligheten den kvällen.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Under en resa till Turkiet såg jag kopior av Casio F-91w. Kopierar man klockor som finns att köpa för tvåhundra spänn så kopierar man nog fan allt. 3 euro ville de ha för kopian.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Generellt borde väll gamla klockor typ 50 talet vara mindre kopierade.. Det finns ju säker med intensiva stort som nyproduktion tror jag.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har någon stött på Oris och Sinn gällande fejk? Jag har aldrig sett det men har heller inte letat...

?

Screenshot_2015-11-19-13-18-56.png
Screenshot_2015-11-19-13-17-35.png


Klart som fan att allt kopieras..
 

Oew

Rolex
Ärligt talat så förstår jag mer personer som har en DW fake än tex en Rolex, när du köper en DW så betalar du över 1000kr för något som är värt mindre än 100, ingen skillnad på kvalité. Jämför en fake Rolex med en äkta och du kommer direkt märka stora skillnader. Med det sagt så skulle jag aldrig ha en fakeklocka oavsett märke. "Fake watches are for fake people"
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr verkar det finnas kopior på nästan allt. Man undrar ju hur många som går i omlopp och om man någonsin sett en kopia som man trott varit äkta.
 
Topp