• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

carlanton

Audemars
Ännu en ganska meningslös listtråd, men idag såg jag följande klockor:

En flygvärd(?) med Rolex Explorer II, svart tavla.
En flygvärd med en Omega SMP med svart tavla.
En chartersvensk med en riktigt sliten och solblekt Omega Seamaster quartz.
En tjock och solbränd chartergubbe med kungen av gubbklockor: Rolex Daydate i guld.

Vilka klockor stirrade DU på idag?
 
  • Like
Reactions: jhm

Gavve

Greven
2-Faktor
carlanton skrev:
Ännu en ganska meningslös listtråd, men idag såg jag följande klockor:

En flygvärd(?) med Rolex Explorer II, svart tavla.
En flygvärd med en Omega SMP med svart tavla.
En chartersvensk med en riktigt sliten och solblekt Omega Seamaster quartz.
En tjock och solbränd chartergubbe med kungen av gubbklockor: Rolex Daydate i guld.

Vilka klockor stirrade DU på idag?

Min egen. Har iofs bara varit hemma, på pizzerian och i innebandyhallen
 

David

Bödeln
Bara tre, tyvärr, ganska välbekanta. :)

130210-ExpII-01_zps2b88f8cb.jpg


130205-SubC-08_zps4b2cca51.jpg


130207-YM-09_zps4fe1861a.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
bara min egen idag.
Rolig tråd dock !

På tv den som frank w har på sig i johan falk, dock vet jag inte än vad det är för modell.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Såg en AP Panda på ICA Maxi i Västra Hamnen.
Kanske någon som lurkar här på forumet som är ägaren? :)
 

carlanton

Audemars
Gavve skrev:
carlanton skrev:
... En chartersvensk med en riktigt sliten och solblekt Omega Seamaster quartz.

Haha flög du från Salzburg/Munchen kanske? Träffade en sådan i veckan i Bad Gastein

Nä, men jag tror att de finns överallt där det finns trevliga familjeaktiviteter och billig öl.

Idag var jag på klockbutik och såg en helvetes massa roliga grejer. Daydate i guld (med spansk datumvisning), Submariner både med och utan datum, Daytona i ett gäng olika utföranden, Zenith El Primero pole2pole och en hel del andra klockor man aldrig ser i svenska skyltfönster.

Fast det var ju i butik, så det räknas inte. Annars såg jag bara en gammal quartzbreitling!
 
I går kväll, på ett föräldramöte, såg jag en Omega Pie pan i helguld. Såg ut att sitta på ett brunt krokodilläder med guldspänne.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Vilka klockor har du sett idag?

Igår kväll på spinningen såg jag en svinball rosa G-shock......på min arm :)

Snubben på cykeln bredvid har alltsomoftast en Hublot BB i rosa guld. Fet men ful!
 
  • Like
Reactions: Man

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Igår såg jag en Bratte Chronomat (?) på jobbet. Mkt rafflande måndag med andra ord....

På förra jobbet så var vi ca 20-25 på min avdelning och vi var 3 st som hade en SD 16600 - det var en go syn!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
En 16613LN samt en Bratte SO på Pro1-länk på gymmet. Själv bar jag min beater 116613LB.
 

carlanton

Audemars
Nu återupplivar jag min tråd! Ser så många bra klockor varje dag att jag inte kan hålla mig längre.

Idag (Norrmalmstorg + Riche) såg jag bland annat:

Tatuerad och solbränd man med hemsk men dyr euro-trash-stil: Yacht Master II i helguld.
Tråkig gubbe på Riche: Enklare helsvart Hublot.
Vanlig sportig östermalmspappa med tonårsson på Riche: Omega Planet Ocean.
Yngre kille som jobbar på NK: Breitling-kronograf, kanske en Superocean.

Sedan har jag en kille på mitt gym som lyfter fria vikter med sin Nautilus-kronograf. Men han förtjänar egentligen en egen tråd.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nu återupplivar jag min tråd! Ser så många bra klockor varje dag att jag inte kan hålla mig längre.

Idag (Norrmalmstorg + Riche) såg jag bland annat:

Tatuerad och solbränd man med hemsk men dyr euro-trash-stil: Yacht Master II i helguld.
Tråkig gubbe på Riche: Enklare helsvart Hublot.
Vanlig sportig östermalmspappa med tonårsson på Riche: Omega Planet Ocean.
Yngre kille som jobbar på NK: Breitling-kronograf, kanske en Superocean.

Sedan har jag en kille på mitt gym som lyfter fria vikter med sin Nautilus-kronograf. Men han förtjänar egentligen en egen tråd.

Coolt, lyfter han tungt
 

Roxen

Cartier
Nu återupplivar jag min tråd! Ser så många bra klockor varje dag att jag inte kan hålla mig längre.

Idag (Norrmalmstorg + Riche) såg jag bland annat:

Tatuerad och solbränd man med hemsk men dyr euro-trash-stil: Yacht Master II i helguld.
Tråkig gubbe på Riche: Enklare helsvart Hublot.
Vanlig sportig östermalmspappa med tonårsson på Riche: Omega Planet Ocean.
Yngre kille som jobbar på NK: Breitling-kronograf, kanske en Superocean.

Sedan har jag en kille på mitt gym som lyfter fria vikter med sin Nautilus-kronograf. Men han förtjänar egentligen en egen tråd.

Haha, kul tråd. Riche är för övrigt ett klock-Mecka för oss fanatiker. Som klocknörd kan man botanisera länge och väl på Riche, tror aldrig jag varit där utan att ha spotat massor av fina dinkor!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Eftersom att jag stirrar osunt mycket har jag lagt märke till att han kör väldigt lätta vikter och väldigt många repetitioner, endast "stora" övningar som bänkpress.

Ska kanske tilläggas att klockan antagligen är en bättre thaifake, men man vet ju aldrig!

Hehe ok spännande och vågat att ha med den på gymet iaf !
 

carlanton

Audemars
Matchar han den med pösiga och färgglada haremsbyxor samt avklippt sweatshirt för den kompletta looken?

Nä, men han bär den bilhandlarlöst, vilket jag alltid tycker är suspekt. Dessutom är det här ett obemannat lågprisgym i en sämre förort. Men vem vet, allt handlar ju om prioriteringar. När jag jobbade i butik i London lärde jag mig rätt snabbt att det inte spelar någon roll hur folk ser ut.

En till, lite ovanlig, klockspottning som jag glömde:

Ung stekare på Gröna Lund: Glashütte Original på svart läderband.
 

POO

Panerai
Alltid kul med lite klock-spoting!

Ser en gubbe ganska ofta med en daydate med bark-finish och massa juveler, har inte lyckats bestämma mig om den är ok eller ej.

Inte i närtid men bakom disken på ett café på Vaxholm hade alla tre rolex på armen, inte konstigt att en slät kopp kosta typ 45 spänn.

Förföljde en snubbe inne på Ica för nån vecka sedan som såg ut att ha en B&R på armen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nä, men han bär den bilhandlarlöst, vilket jag alltid tycker är suspekt. Dessutom är det här ett obemannat lågprisgym i en sämre förort. Men vem vet, allt handlar ju om prioriteringar. När jag jobbade i butik i London lärde jag mig rätt snabbt att det inte spelar någon roll hur folk ser ut.

En till, lite ovanlig, klockspottning som jag glömde:

Ung stekare på Gröna Lund: Glashütte Original på svart läderband.

Ovanlig kombination får jag säga.
 

Erikd

Cartier
Igår på gymmet sportade en kille en roségulds Daytona på skinnarmband. Äkta? Tja tveksamt med tanke på att han var i 25års åldern men man vet ju aldrig...
 
Topp