• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Icaras

Rolex
På tåget idag såg jag en med Seamaster Chrono med svart tavla/bezel. Annars ca 300st regal med blingbling från ur o penn...

Ingen vacker syn :confused:
 

jabla

Sarlacc
Den enda riktiga klocka jag sett idag är en Longines HydroConquest Chronograph Automatic som en arbetskamrat har.
Han använder den som beater och efter 3 år måste jag konstatera att det är en rejäl dinka som tåler mycket.
 

Ninen79

Audemars
Såg en rolex deep sea idag vid brommaplan. Såg även en sub c med mittpolerad länk :D på en apotekare i kista gallerian... Visste att den var fejk men kunde inte låta bli att kommentera hans klocka...gubben var ärlig och sa att den var fejk och köpt i Thailand.
 

walter

Breitling
Rolex dykkerklokke av et eller annet slag med svart keramisk bezel på flyet idag.
Gjetter på keramisk bezel da den var jævlig blank,og det så nesten ut som det var glass over den svarte fargen.
 

carlanton

Audemars
Kul idag:

Utländsk kille i butiken med en Grand Seiko GMT. Han tog av sig den och lät mig klämma lite. Hade köpt den från Seiya.
 

Målarn

The Steak
Måste fan ta med mig en systemkamera till jobbet :D

20130523_123416_zpscfe3aa90.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Idag på jobbet har jag sett en Bratte Chronomat, en IWC 3717, två stycken Omega Seamster, en Panna av okänt slag...

Chefen kör Audi S5 och e sugen på en YG DD - ordning och reda med andra ord :D
 

kalufsen

Panerai
Träffade mäklaren idag för att skriva på en lägenhet och han sportade en Daytona/Vit tavla på länk och den var så jävla förbannat snygg, dog lite inombords när jag såg den (Relativt ny i klockintresset och aldrig sätt den live). Hans kommentar till min kommentar om Daytonan "Måste få unna sig lite när man jobbar 70H vecka" hahaha.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
FAN! Missade världens grej idag...
En kollega berättar på lunchen att någon som skulle ned till bankfack hade med sig två vintage rollar och han tog fram dom och berättade om dom för henne. Kollegan i fråga skulle inte se skillnad på en Triwa och en Patek... Snacka om fel personal på fel plats. Får börja stå mer vid bankfacksplatsen :pirate:
 

Målarn

The Steak
FAN! Missade världens grej idag...
En kollega berättar på lunchen att någon som skulle ned till bankfack hade med sig två vintage rollar och han tog fram dom och berättade om dom för henne. Kollegan i fråga skulle inte se skillnad på en Triwa och en Patek... Snacka om fel personal på fel plats. Får börja stå mer vid bankfacksplatsen :pirate:

Fyfan, riktigt jävla surt juh...!!!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Pizzerian med döttrarna när en herre kommer in, på armen har han en Hublot King Power i guld, drygt 1,6 mille på uret.se.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Träffade en mycket trevlig reklamare med en svart Sjöö Sandström Chrono Extreme, tummen upp! En busschaufför hade en likadan Pepsi som mig poängterade en kompis när vi klev på bussen men det tog 2 sekunder att se att den var Made in China..
 
Topp