• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

carlanton

Audemars
Såg en riktigt udda kombo på flyget till Salzburg idag.
Man i 50-årsåldern
kläder: Röd piké, sliten. Kavaj, fin sömnad och tyg. troligtvis rätt dyr, satt som en potatissäck. Svarta vrålspetsiga skor och svarta jeans.

Han spelade Worms på telefonen och läste någon serietidning.

Klocka: Cartier Tank Francaise på bruntläder - vrål snygg.

Berlin TXL (vilken jävla skitflygplats för övrigt) bjöd på lite allt möjligt
Deep Sea, Cartier Santos, några Omegor.

Hemsk flygplats. Som en dålig ishall med lite dåliga affärer uppsmällda. Var där förra veckan och såg en Sinn UX, en Submariner och en Datejust.

Idag såg jag en enorm Oris, kanske Carlos Coste, samt en grym GMT med riktigt solblekt pepsi. Samt massa annat i skyltfönster, bland annat VC Overseas och massa härliga AP.

I den ganska lyxiga marinan där vi har vår båt har en av hamnarbetarna (nåja, han tar betalt för parkeringen) en gammal turn-o-graph i stål med vit urtavla. Inget man ser varje dag!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
I dag såg jag en U-boat på gult gummi. Jag såg också en ca 34 mm stor vintagerolle, okänd modell. Utöver dessa så var det de vanliga dussinklockorna, förutom killen i kassan på Ica som hade en blå klocka i storleksklassen 60mm. :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
För ca fem minuter sedan såg jag en Tudor BB på stållänk sittandes på en man i blåvitrandig polotröja med matchande keps.
 

Josef B

Bestraffaren
Det gamla vanliga på NK idag:

7-8 st Seamaster
1 st PO orange på svart nato
6-7 Brattar, de flesta Chronomat och 1 st sån där 48mm vad den nu heter
2-3 st 16610
1 st 16613
2st GMT-Master II 16710
1 st 167710
2 st 70-tals GMT Pepsi
2-3 st Dj
1 st OQ
1 st Sjöö Sandström
1 st ExpII 16570
Dussinet dam Dj/ two tone
och 1 helsvart Hublot replica

Bara skit, som sagt. :D
Om jag tittar på folks handleder? Nääääääää! ;) :D
 

jabla

Sarlacc
I går på loppis hos en idrottsförening i kullabygden (NV Skåne) såg jag en tjej med en Explorer II 16570 svart tavla, ovanlig tjejklocka. Såg även ett äldre par med varsin GuldRolex på presidentlänk.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det gamla vanliga på NK idag:

7-8 st Seamaster
1 st PO orange på svart nato
6-7 Brattar, de flesta Chronomat och 1 st sån där 48mm vad den nu heter
2-3 st 16610
1 st 16613
2st GMT-Master II 16710
1 st 167710
2 st 70-tals GMT Pepsi
2-3 st Dj
1 st OQ
1 st Sjöö Sandström
1 st ExpII 16570
Dussinet dam Dj/ two tone
och 1 helsvart Hublot replica

Bara skit, som sagt. :D
Om jag tittar på folks handleder? Nääääääää! ;) :D

Hur länge var du på NK egentligen - och tittade du på några kläder eller annat överhuvudtaget?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
On topic - delade bord med en skön seniorstekare när jag åt lunch häromdagen. Han körde piké med uppfälld krage och en vit 116520 Daytona samt åt en matig räksmörgås :pompus:
 

Josef B

Bestraffaren
Hur länge var du på NK egentligen - och tittade du på några kläder eller annat överhuvudtaget?
Hittade en Ipad-fodral på rea från Tiger och en necessär från Baron! Var där i ca 2 timmar, man måste ju hitta alternativ.

Vissa är förutseende med faror, jag spottar klockor!
 

babanker

Panerai
Jag har så dålig syn att det är sällan jag ser något i all hast. En BM Capeland vid medis igår, och en såndär skeletonklocka från Tradera på jobbet idag. :greedy:
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Ett äldre pepparkaksfärgat tyskt par med matchande Royal Oaks i helguld, en vecka sen vid poolen i närheten av Almeria, södra Spanien. Sen ett par dar sen en äldre herreman vid en bardisk i Sitges med en Aquanaut 5065. Blev en väldigt trevlig pratstund med den sistnämnda.
 
Lämnat verksorten och då får man se lite mer handledsgodis än på hemmaplan. Var på Vingåker ett par timmar och hann se två Tag Heuer (en Monaco och en Carerra), en Omega Seamaster chrono och en vit Explorer II.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
På resort på mallis, förvånad över hur få klockor överlag jag sett. Kreti och pleti har verkligen inte klockor längre.
På en vecka har jag sett en korpulent tysk med rasslig datejust. I övrigt har det varit nada eller citizen aqualand. Fan blir sugen på en aqualand....
 

carlanton

Audemars
På resort på mallis, förvånad över hur få klockor överlag jag sett. Kreti och pleti har verkligen inte klockor längre.
På en vecka har jag sett en korpulent tysk med rasslig datejust. I övrigt har det varit nada eller citizen aqualand. Fan blir sugen på en aqualand....

Vet inte riktigt hur du har bott, men här på Teneriffa ser jag lyxklockor varje dag. Ofta är det gubbarna i hamnen som har de dyraste klockorna, men även när jag äter arbetarlunch på Shell ser jag nästan alltid Rolex.
 

Sond

Patek
Nu på kväller såg jag en JLC Master Compressor Memovox, en Speedy, en SMP och en Rolex DD samt en Rolex som jag inte riktigt vet vad det var men troligen en DJ. Var alltså på Friends Arena...
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vet inte riktigt hur du har bott, men här på Teneriffa ser jag lyxklockor varje dag. Ofta är det gubbarna i hamnen som har de dyraste klockorna, men även när jag äter arbetarlunch på Shell ser jag nästan alltid Rolex.

På charter hotell, allinclusive med Bamseklubb och hela konkarongen. Mest tyskar. Men som sagt jag har förvånats över frånvaron av roliga klockor.
 

Mr Chance

Kalmar
På Grinda i skärgården i helgen såg jag Speedmaster Pro, DJ, GMT, Sub, Daytona, TH Monaco + en jävla massa O.N.E. Ni vet sådana där plastklockor!
 

Sond

Patek
Var på ABBA-museet i helgen. Satt i baren utanför ett tag innan vi gick in. Och det var ingen dålig samling klockor som gjorde oss sällskap där. Under den timme vi satt där såg jag nog det högsta antalet Rolex jag sett live på en timme. Toppen var en fin Daytona och sedan en kvinna som hade en DD i gulguld med länk. Utöver Rolex ett antal Omega och en IWC. Svenskar, Amerikaner, Norrmän och Danskar tror jag det var.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Bröllop i lördags. Majoriteten av gästerna 30-35 år, välordnade arbeten, rätt bra nivå på kostymer och skor på den manliga halvan. Klockorna då? Mestadels >42 mm och på stållänk, quartzkronografer från certina, tissot, citizen. En snubbe vägde upp med en vittavlad RO vilket var uppfriskande och välbehövligt. Föräldragenerationen förstås oklanderlig med sina guldklockor på reptilband.

Jag tycker inte att man "måste ha ett dressur i lådan" för sakens skull, men för den som alltid vill ha klocka kanske det inte är så tokigt. Själv går jag hellre klocklös än med vardagsbeatern i liknande sammanhang. Äger man ingen bröstnäsduk ser det ju bättre ut utan än med en (ack så funktionell) pappersservett.
 

Jonaz

Rolex
Bordsgrannar på italiensk sylta i gbg: hon daytona på oyster, han fet AP chrono. Hon var snygg, han måste varit förmögen. Jag gömde min monaco under jeansjackan.


iPhone | Tapatalk
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skolat in barnen på förskolan i två dagar. Skulle tippa på att 50% av föräldrarna körde Rolex. Såg även några andra fina ur, har ej vågat kika närmare så vet ej modeller. En av barnskötarna bär något som liknar en DD II i helguld men det skulle kunna vara en fejk.
 
  • Like
Reactions: PIC

Icaras

Rolex
Skolat in barnen på förskolan i två dagar. Skulle tippa på att 50% av föräldrarna körde Rolex. Såg även några andra fina ur, har ej vågat kika närmare så vet ej modeller. En av barnskötarna bär något som liknar en DD II i helguld men det skulle kunna vara en fejk.
Grymt dagis, klock-GTG på föräldrarmöten :) hoppas du gett kidsen klockor, kan ju inte gå/krypa klocklösa!
 

Florre

Omega
2-Faktor
Såg en kille med en AP ROO Diver idag på Ica Sabbatsberg, jävlar vad fet den var. Någon som är skyldig härifrån? :)
 
Topp