• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Kugghjul

Panerai
PJ & PP
(Inte mitt kort, min klocka eller mina barn, tyckte bara bilden jag hittat var rätt stekigt och borde ses av fler! Det finns väl en hel del som åker PJ "i tjänsten", men på "familjeutflykter"? Enkel resa kostar mer än klockan?)
IMG_0188.jpg
 

månljus

Panerai
Har man ett serviceärende hos Apple, i deras butik i Täby, så är det ett utmärkt läge att spana klockor. Man får åka dit flera gånger om, man får vänta länge och det rör sig många människor där.

Dagens span:
- En Rolex DJ modell mindre på en ung kvinna som jobbade där. Mörk urtavla med romerska siffror. Kul men kan inte riktigt bestämma mig om jag gillade den mindre storleken eller inte.
- En Omega Seamaster Planet Ocean med orange vridning.
- En Tissot Sport av något slag med gula detaljer på en ung kille.
- En Victorinox med grå urtavla på länk på en gubbe. Så riktigt snygg ut.
- En Rolex Sub, vet ej ref, på en annan gubbe.
Och självklart en jävla massa klockor från Apple.
 

Tapiren

Cartier
Tyckte mig se en sånhär på lunchen i Spånga idag, en Submariner TT med jubilee-länk, inte vad man väntar sig... Tyckte faktiskt den var riktigt tuff, men jag hade inga glasögon på mig så det kan absolut ha varit fejk eller Ur&Penn.
1680301_zpsd4cf870b.jpg
 

maxb

Omega
Haha, bara sjukt.. men kan man så varför inte? Som Petter sjunger, "det går bra nu"..

PJ & PP
(Inte mitt kort, min klocka eller mina barn, tyckte bara bilden jag hittat var rätt stekigt och borde ses av fler! Det finns väl en hel del som åker PJ "i tjänsten", men på "familjeutflykter"? Enkel resa kostar mer än klockan?)
IMG_0188.jpg
 

Fjmo

Omega
PP Nautilus, modellen med blå tavla och bara datum (5711?) på tunnelbanan imorse på en relativt ung kille som gick av vid Rådmansgatan. KS:are? Ville fråga, men sociala uppförandekoder i kollektivtrafik samt hörlurar hindrade mig. :D Så jävla fin klocka oavsett.
 

Husse

Patek
En av kattdomarna i helgen körde oysterquartz i guld (19018) på lördag! Grym boett! I söndags blev det klockbyte, då sportade vederbörande guldsub med blå tavla! Helvete vilken klocka!
Fick inte fota, då denna domare jobbar över hela Europa och Sydamerika. Detta får man väl ha förståelse för!
 

Oniel

Panerai
En av kattdomarna i helgen körde oysterquartz i guld (19018) på lördag! Grym boett! I söndags blev det klockbyte, då sportade vederbörande guldsub med blå tavla! Helvete vilken klocka!
Fick inte fota, då denna domare jobbar över hela Europa och Sydamerika. Detta får man väl ha förståelse för!

Kattdomare? Vad är det man bedömer? Stamtavla etc?
 
Topp