• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

månljus

Panerai
Ska lägga ut bilder från utställningen i min katt-tråd https://klocksnack.se/threads/tråden-för-katter-raser-och-utställning.56919/ där tror jag att det finns beskrivet vad domarna bedömer. Gör det inte det så fuller jag på med det!
Känns som att varje gång du nämner något om kattuställningar i denna tråd så får du frågar om det. :D

Såg en isad Cartier (var något liknande som bilden men med diamaneter runt om) på en diamanthandlare/smyckeshandlare.
upload_2016-10-18_14-45-20.png
 

Husse

Patek
@tossefar 2015 ställdes 18 986 ut på utställning i Sverige. Varje enskild katt fick minst en bedömning och en bedömningssedel.
SVERAK är det största enskilda förbundet inom FIFE.
Det nördas på hög nivå och kostar mycket pengar!
Vi har roligt när vi träffas, trots att det innebär mycket jobb att arrangera en utställning!
Här kommer en klockbild för att undvika att det blir alltför OT
IMG_0171.JPG

Denna använder jag alltid på utställning, tror det är en turklicla!
 
  • Like
Reactions: TiE

Kugghjul

Panerai
Ingen klocka men frågan är om inte det här smäller högre.
Jag såg Rolex VD, Mr. Dufour, idag :D
Han var upptagen i ett affärsmöte så tyvärr ingen chans till klocksnack..
#starstruck
Berätta gärna mer om du kan, var när hur, Rolex är ju så tystlåtna...

Vad kan han göra för deals? Rolex säljer till konsumenter, Rolex är extremt vertikalt integrerade... Vilka externa kan han behöva träffa? Inköp, marknadsföring?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Berätta gärna mer om du kan, var när hur, Rolex är ju så tystlåtna...

Vad kan han göra för deals? Rolex säljer till konsumenter, Rolex är extremt vertikalt integrerade... Vilka externa kan han behöva träffa? Inköp, marknadsföring?

Önskar jag kunde säga annat men jag har tyvärr ingen mer info.
Var inte mer uppseendeväckande än att jag såg honom inbegripen i ett samtal med andra kostymklädda män.
Så det var inte som att jag hängde med översta Rolex-klicken :D
Är inte Rolex sponsor till Stockholm Open som pågår nu?
 

matage

Omega
Under en vecka med kundmöten och mässa i Dubai så flimrar det förbi så mycket så man knappt hinner med. De jag lade på minnet:
- 2 stycken Richard Mille av oidentiferad modell
- Helgulds Daydate på nån minister
- Drivor med tvåtonssubbar med bilhandlarhäng
- Sjukt snygg Breguet Marine Chrono i guld
- TwoTone AP RO på en tjej i 25-årsåldern
- Nya DJ i TwoTone på Oyster (med typ 3-länkarshäng)

Veckan innan i Rom slogs jag av att alla italienare jag träffade har handleder som min systerdotter.. i bästa fall...
När en Explorer I'a bär som en Omega PO går det inte annat än att höja på ögonbrynen ;)
 

Kugghjul

Panerai
Önskar jag kunde säga annat men jag har tyvärr ingen mer info.
Var inte mer uppseendeväckande än att jag såg honom inbegripen i ett samtal med andra kostymklädda män.
Så det var inte som att jag hängde med översta Rolex-klicken :D
Är inte Rolex sponsor till Stockholm Open som pågår nu?
Nej, S&S är officiell timer.
http://www.stockholmopen.se/sv-SE/Partners
Sandvik är väl stålleverantör, kanske dem han träffade, om det var i Sverige?
 
Händelserik vecka!

Först några kursdeltagare i början av veckan som bar bl.a TT GMT II, Omega PO professional mm. Senare i badhuset i torsdags skådades en Tudor Pelagos och för en liten stund sedan en Panerai 104 på höstpromenaden på stranden. Hundarna gjorde att vi stannade upp och en 44m panna på armen är svår att missa. :)
 

Rulle

Audemars
såg och prövade en Seiko 6105 proof/proof som har ägts av @Molle !!
blev tyvärr ingen bild men vilken klocka ! riktigt skön på armen
men det mest imponerande var faktiskt skicket klockan var i !!!
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Såg en trasig skagen idag och en äldre casio. Finns 0 klockintresse på mitt jobb, däremot bilar är en annan falang. Kanske skulle kunna sälja på någon drömmen om en speedmaster eller dylikt.
 
Såg en trasig skagen idag och en äldre casio. Finns 0 klockintresse på mitt jobb, däremot bilar är en annan falang. Kanske skulle kunna sälja på någon drömmen om en speedmaster eller dylikt.
Segt när kollegorna har noll koll i princip. Började dock en kurs på högskolan för ett tag sedan och sett en hel del trevliga ur där. Bland annat en vintage datejust på en äldre klasskamrat men något vidare klockintresserad verkade han inte vara.. Klockan var en gåva från hans far vid examen för x antal år sedan :)
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Segt när kollegorna har noll koll i princip. Började dock en kurs på högskolan för ett tag sedan och sett en hel del trevliga ur där. Bland annat en vintage datejust på en äldre klasskamrat men något vidare klockintresserad verkade han inte vara.. Klockan var en gåva från hans far vid examen för x antal år sedan :)

Vore trevligt att ha en klockintresserad i familjen, dock så skulle de lätt kunna kritisera hur mycket man lägger på klockor och tillbehör.... så det är nog blandade känslor. Min far märker ingen skillnad om jag har en omega aqua terra eller seiko sålänge urtavlorna har samma färg. Han kör en citizen som på 36mm så är lätt över 20 år.... ser väldigt liten ut på hans handleder.
 

UNO

Panerai
Blå TAG Monaco på t-banan i morse, satt otroligt snyggt på en mkt välskräddad kille.
Inte läge att be att få ta en bild tyvärr.
Tills idag har jag dissat denna klocka men detta var en turning point.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Satt en herre med sällskap vid bordet bredvid oss på en restaurang här i Malaysia, han bar en IW376705 Aquatimer chrono limited edition Galapagos Island och hon bar en 36mm datejust.
 

Oniel

Panerai
Såg en 42 mm speedmaster på lunchstället idag. Började prata med personen en bra stund och pratade om att det är dåligt med dinkor i skolan varan han säger att han har sätt både en GG DD och en gmt 2. Jag måste börja spana mer helt enkel ;)
 
Topp