• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Dirac

Omega
Friends Of KS
Nu är detta inte klockor jag sett idag, men tanken var att jag skulle ha knåpat ihop ett litet resereportage då jag i somras gled runt på Rivieran :cool:
Glömde det hela, men hittade nyss mina ”anteckningar”. Som en äkta WIS var det kul att spana klockor medans frugan shoppade loss i butikerna...

Har iofs glömt de flesta detaljerna vid det här laget, men här är en del av fångsten:
  • Det började direkt: Vår realtivt unga taxichaufför från flygfältet bar en Rolex Sub.
    Senare under dagen såg jag bla: Explorer, 2st subbar, DJ, Montbrillant Legend, Emergency, Colt, Blackbird, samt en AP
  • Nästa dag bytte jag taktik, tog en battle mellan Rolex och Breitling. Eftersom dagen före hade gått ganska jämnt ut mellan dessa märken, tänkte jag att det kunde bli en tajt match…
    …men så blev det ju inte alls, Rolex vann 19-5 :oops:

Dagens höjdpunkt var definitivt då jag noterade två Italienska bröder som var ute med sina fruar (ok, ok, gissar ju här, men tror inte jag har helt fel). De två solbrända killarna var i 50-års åldern, och bar likadana Daytonas. Klockorna såg sådär härligt slitna ut med sina skråmor och dings. Beaters. Pricken på i:et kommer då jag ser att den ena har ett ”P” smyckat med diamanter på första mittenlänken på sin oyster. Den andra hade ett liknande diamantfyllt ”S” på sin länk :D:cool:
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade precis en kund på besök med en Rolex 116610LV (Hulken för den som inte kan sina Rolexreferenser).
Fasen va snygg den var. Den passar riktigt bra med den keramiska ringen och jag hade gärna haft en att växla med. Den ligger inte högst på listan men kanske topp sex eller så...
Han såg nog att jag spanade in armen på honom, och han borde ju sett min 116600 också för den delen men tyvärr så blev det inget klocksnackande.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag såg den här klockan på en herre som håller till på samma kontorshotell som jag.
Tyvärr var den fejk. Upptäckte det när jag satt nära för en gångs skull.
DSC_2865-01.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Såg en 116610LN på tåget idag.

Vidare såg en servitör min PADI 7 gånger idag, varje gång sa han att den var jättefin. 8 gången frågade han till slut om den kostade 40000kr.

Jag sa nej och berättade att den endast kostade 400€.
 

matage

Omega
Obskyra viner och klockor går tydligen hand i hand.
Av 8 deltagare på kvällens Etna-provning såg jag två personer utan klocka, En oidentifierad äldre TAG, en keramisk GMT på oyster, en TT Sub på TT Oyster och vad som såg ut att vara en SS Royal Capital på läderband.
Damklockan som satt bredvid mig fick jag ingen bra koll på annat än guld å strössel.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
En Sjöö Sandström chronolink med blå tavla. Det fick mig att inse att jag nog också behöver en chronolink :)

Alltid tyckt den är märklig och ful, men i verkligheten var den läcker!
 

Göteborgare

Cartier
Satt bredvid en trevlig herre med en Panerai med vit urtavla på planet igår. Blev tyvärr ingen bild.
I förrgår hade servitören en Hublot Big Bang, som han gärna lät mig prova. Missade givretvis att ta kort där mef.
 

Oniel

Panerai
Började prata klockor med en kille i toakön ute på krogen i fredags. Han hade en breitling av något slag. Har ingen aning om modell mm. Men fet var den :)
 

Farbror P

Breitling
Såg en man med en Hublot Classic Fusion 45 mm titanium chrono idag i en galleria när jag skulle handla mat. Sannerligen en ovanlighet i den mellanstora, lite tråkiga, stad jag bor i! Var det någon här på forumet? Fram med det! :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Rena rama Rolexbonanzan i loungen på Landvetter idag. DJ41, Daytona i guld, YM och SDDS. Fin Breitling Super Avanger Militär (tror jag efter lite Googlande) på planet hem.
 
Topp