• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

alex_c

Cartier
2-Faktor
Såg en kort asiatisk kille igår inne på nymans ur i Sthlm, han hade en AP på handleden och sade något om att han var från klocksnack till butiksbiträden.
Jag är både kort, asiatisk och kille samt var på Nymans i ett ärende som började via Klocksnack och hade en av mina AP på handleden. Så det finns en viss risk att det var mig du såg.
Om personen du såg även var klädd i mindre stilig cykelbudsliknande utstyrsel med en fånig hjälm dinglandes från ryggsäcken är sannolikheten ännu större att det var jag.
 

Ninen79

Audemars
Jag är både kort, asiatisk och kille samt var på Nymans i ett ärende som började via Klocksnack och hade en av mina AP på handleden. Så det finns en viss risk att det var mig du såg.
Om personen du såg även var klädd i mindre stilig cykelbudsliknande utstyrsel med en fånig hjälm dinglandes från ryggsäcken är sannolikheten ännu större att det var jag.
Den här killen hade kostym på sig och ingen cykelhjälm hehe...:)
 

Makkanxd

Rolex
En trevlig dam mitt emot mig på tåget på Kastrup har en fin bratte :)
IMG_2082.PNG
 

Krabbeluring

Cartier
Inte idag, men för någon vecka sen köpte jag ett babyskydd - säljaren körde Daytona. Man tjänar tydligen bra på att ha barnbutik!
 

Gekko

Breitling
Inköpare jag träffade bar en Speedmaster. Fäller en tår att han tagit sig ur Ur&Penn träsket till skillnad från alla andra inom denna bransch.. :banghead:
Vad menar Du med "...till skillnad från andra inom denna bransch?" Jobbar själv inom inköp och själv rockar jag Rolex 116710ln... o_O:rolex:
 

JB_XII

Rolex
Inte idag, men för någon vecka sen köpte jag ett babyskydd - säljaren körde Daytona. Man tjänar tydligen bra på att ha barnbutik!


Eller så är hen en engagerad klockfantast. Beror väl lite på vad man lägger prioriteringen. Jag kan beundra folk som inte har de högst avlönade jobben, men som ändå investerar i något som de brinner för. Eftersom de oftast får göra avkall på mycket annat. :)
 

Krabbeluring

Cartier
Eller så är hen en engagerad klockfantast. Beror väl lite på vad man lägger prioriteringen. Jag kan beundra folk som inte har de högst avlönade jobben, men som ändå investerar i något som de brinner för. Eftersom de oftast får göra avkall på mycket annat. :)

Var mest ett skämt :) Misstänker att han är sonen till ägaren för en rätt framgångsrik affär.

Fin var den i alla fall, och ytterst trevlig och hjälpsam säljare.
 

Schill

Cartier
Såg idag av någon anledning en Panerai Luminor Marina, modell vette fan men helt säker på att det var en Luminor. Inte direkt så svårt att urskilja med den unika designen på boetten
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En sjö sandström royal capital visade en "semi kollega" upp idag. En annan "kollega" kör en blå tudor BB.
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
En GMT och en speedy.

Gick förbi två killar på stan, tog inte många millisekunder att känna igen klockorna, detta trots att man bara kunde skymta lite av banden och några millimeter bezel. Ikoniska klockor helt enkelt. :cool:
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jag var inne på Pressbyrån för att inhandla veckans fredagsmys i form av en kexchoklad.

Var får man se på expeditens handled? Jo, en datumbubbla. Ett ögonblicks ytterligare inspektion, och den beryktade kronan uppenbarar sig.

Det tycktes alltså röra sig om en Datejust i stål, med svart urtavla.
 
  • Like
Reactions: Man

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Såg en tvåtons daytona och en coke på lunchen. Två herrar som satt och lunchade bredvid :)
 
  • Like
Reactions: Man

Kugghjul

Panerai
Inte idag, men för någon vecka sen köpte jag ett babyskydd - säljaren körde Daytona. Man tjänar tydligen bra på att ha barnbutik!

Eller så är hen en engagerad klockfantast. Beror väl lite på vad man lägger prioriteringen. Jag kan beundra folk som inte har de högst avlönade jobben, men som ändå investerar i något som de brinner för. Eftersom de oftast får göra avkall på mycket annat. :)

Skämtar du?
1. det var butiksägaren, troligtvis.
2. baby-butiker har ENORMA marginaler. Helt okunniga köpare styrda helt av hormoner och rädsla att göra fel. Perfekt!
 

Clark

Omega
2-Faktor
Såg min victorinox klocka med nya ögon idag. Hade bestämt mig för att sälja den då den får för lite handledstid. Bytte från länk till Nato för att ta lite bilder och helt plötsligt vet jag inte om jag ska sälja längre haha.
IMG_20170512_232145_698.jpg
 
Topp