• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

UNO

Panerai
image.jpeg

Träffade en gammal kollega, alltid skeptisk till att blanda varumärken men det såg helrött ut eftersom det benvita bakom armen är just hans Austin Healey.
 

alfie

Cartier
Varit nere i Brantevik på Österlen, såg ett par sportrollar i stål/TT. Samt en äldre herre med vad som såg ut att vara en gammal Tank i guld
 

JB_XII

Rolex
Jag var på tjolöholm idag och firade nationaldagen. Skadad som man är så gick man runt och tittade på allas handleder.

Riktigt många sportrolex. Blev nästan lite fundersam över hur många som var kopior. Men antar att rolex sub är lika vanligt som en volvo v70 i dagens samhälle :meh:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag var på tjolöholm idag och firade nationaldagen. Skadad som man är så gick man runt och tittade på allas handleder.

Riktigt många sportrolex. Blev nästan lite fundersam över hur många som var kopior. Men antar att rolex sub är lika vanligt som en volvo v70 i dagens samhälle :meh:
Nu satte du igång något stort här på KS, som att fåfänga och gammalt hederligt sosseförnuft blandat sig :woot:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
En äldre herre med tvåtons ufo-chronomat med UTC. Det är inte var dag man ser en sådan i tunnelbanan sedan 90-talets slut. :)
 

wox

Omega
alldeles för grön för att känna igen klockor men jag kommer på mig själv med att kolla vad folk bär i filmer... och det är väl ett första tecken på att man börjat fastna i träsket.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Va? Fattar inte riktigt :) Vad menar du :)
"Men antar att rolex sub är lika vanligt som en volvo v70". Det är möjligt att jag inte tänker och tolkar som andra, men som jag tänker, är det olika motiv bakom köp av Rolex och Volvo V70, men nu, några dagar senare så undrar jag om du inte tänker helt rätt här. Kanske är den gemensamma nämnaren att båda är tråkiga och trygga. Typiskt rädd svensk som gör som alla andra och inte vågar gå sin egna väg. Jag tänkte först att Rolex köper folk för att boosta sig själva och bli en i mängden av "luftiga" personer. De som är "kloka" och tänker rätt. En Volvo V70 köper, åtminstone den äldre generationen, för att inte sticka ut och gynna svensk bilindustri eftersom man alltid hade någon späkning eller bekant som fick sitt arbete därifrån. Lite boning arbetarkultur när det gäller inköpsvanor. Men nu undrar jag om en Rolex är den nya arbetarrörelsens symbol för likriktning som drivs av rädslan för att gå sin egen väg och undvika att vara ensam på sin egna beslutsväg. Jag känner att jag är otydlig och det är säkert så. Blev det ännu mer obegripligt?
 
Topp