• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor ska in 2014

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Snubblade förbi IWC montern på flygplatsen häromdagen och blev såld på denna. Oväntad kärlek kändes det som! Får se vad som händer under året.

Bild lånad från nätet

bH8Uq9Q.jpg
Den är inte dum alls. Plus för att de minskade ner storleken. Minus för ETA-verk samt att de gjorde tavlan lite enklare/plattare jmf med 3227. Men ändå en snygg pjäs
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Finns ju 16520 med borstad länk samt bandhorn. Blir mindre blingigt så

Absolut, lite 'tråkigare' verk dock, inhouse-verket får ju mycket beröm.

Och jag kan inte riktigt mina Daytonor men visst finns det 16520 med PCL och polerade horn också, eller är det en äldre klocka med nyare länk då? Tycker mig ha sett att tex. Jakobb s har en sån konfiguration? Kanske kom senare?

Borde läsa på mer om Daytonor, någon som har någon lämplig hemsida?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Absolut, lite 'tråkigare' verk dock, inhouse-verket får ju mycket beröm.

Och jag kan inte riktigt mina Daytonor men visst finns det 16520 med PCL och polerade horn också, eller är det en äldre klocka med nyare länk då? Tycker mig ha sett att tex. Jakobb s har en sån konfiguration? Kanske kom senare?

Borde läsa på mer om Daytonor, någon som har någon lämplig hemsida?
De flesta 16520 har polerade mittlänkar,
men det går ju att fixa till om man vill. Minns inte om det var så att de första hade helborstade länkar. Däremot tror jag alla 16520 hade borstade bandhorn till skillnad mot 116520
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tror JLC Reverso Duo, Rolex Date och eventuellt Rolex 16613 får lämna till förmån för Rolex 16618. Allt oklart :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tror jag testar JLC reverso Duo, jag vet att en 114060 el 116710 kommer. Är sugen på både IWC och panerai.

Inget lämnar nog, eller ev 16570 kanske flyger....

(Kanske flippa allt och satsa på en SD dubbelröd... Eller en comex:))
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Flinga och TT DJ eller Date till hustrun ska in och eventuellt en beater (typ Seiko Sumo eller Seamaster Bond Quartz) ska in. Ingenting får lämna i år, tror jag :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Faydon

Breitling
köpa några ryska ur
tisso visodate
en klocka med blå urtavla allternativt en certina gmt med blå urtavla
omega vintage
någon fläskig 70talare
 

Whedda

Rolex
Efter att ha handlat klocka för första gången på nästan 2 år kom suget efter mer tillbaka lite grann.

Det som ligger närmast under 2014 är en Nautilus 5711/3700 och en 180X/150X i helguld...

PP Nautilus 3700 hos Roma Orologi


Day Date 1803 hos HQ Milton
 

Drill

Breitling
Jag har känt på mig ett tag att en reverso måste in. Så börjar man jämföra och hittar alternativ och tänker att "mja en tank eller en daydate är såklart riktigt nice" eller en vintage chrono; heuer eller universal, eller en mer oömm sportrolle kanske. Och nånstans i sömnlösheten lyckas man drömma om reverson igen..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Efter att ha handlat klocka för första gången på nästan 2 år kom suget efter mer tillbaka lite grann.

Det som ligger närmast under 2014 är en Nautilus 5711/3700 och en 180X/150X i helguld...

PP Nautilus 3700 hos Roma Orologi


Day Date 1803 hos HQ Milton

Kör på PP:n. Det står ditt namn på den! ;)
 
Topp