• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor ska in 2014

Mr Chance

Kalmar
Less is more är en filosofi jag är attraherad av. Exakt vad det betyder för min lilla samling vet jag inte men förmodligen innebär det att det åker ut fler än det åker in under 2014!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Antingen blir det utbyte av Pannan mot något annat (typ Daytona, eller hmm, ja?) eller komplettera med något mer beateraktigt.. Har funderat på följande:

Tudor Snowflake
IWC Aquatimer 2000 (vit)
Rolex Explorer II (42mm, vit)

Den som lever får te, som kinesen sa...
 

fc2

Rolex
Vill ha in en Omega Speedmaster 105.012 och ekonomiskt ser det ut som om det blir möjligt. Annars vill jag ha in en 321 Seamaster också, ev. i guld men där säger nog plånboken ifrån.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blir aldrig som jag tänkt mig iaf, men en Sarb033 vill jag nog ha alternativt något annat enkelt på länk med svart tavla rätt omgående.

Sen ingen aning mer än att jag nog behöver ta ett uppehåll från K&S nästa år om något roligare ska lyckas trilla in :D
 

M021

Rolex
2-Faktor
Zenith ut El primero ut.
Eventuell flip av 116710 om någon har ett lukrativt bytesförslag av e.g hulk.

Rätt nöjd med dagens samling, men som olivetti säger,till rätt pris är allt till salu!
 
Ingen dramatik. Men äntligen är du min din lömska lilla slinka...

sadyrenu.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Whedda

Rolex
Förmodligen ingenting. Hade jag haft råd hade förmodligen en ny 15202 varit högst på önskelistan. Dessvärre behövs pengar på annat håll så jag får hålla tillgodo med det jag har. Känns helt ok ändå. :)

Finns inte så mycket mer att önska i den samlingen...En Jumbo är väl en av få värdiga klockor ;)
 

falten

Cartier
Planen är ett sabbatsår men jag vet nästan redan nu hur det kommer sluta... Det som lockar mest?... En vintage constellation i stål eller en 7016 sub... Dock jäkligt nöjd efter ug chronon...

Mvh
 

Ricrob

Patek
Jag känner lite att det ska testas en del modeller, som Deepsy, kanske en stål-Daytona, ytterst troligt DDII G/S, ev en gammal DD.. Det känns också mycket troligt att en Ploprof 1200M hittar tillbaka om än bara tillfälligt och om allt flyter på så kanske kanske landar jag en YMII och annars nöjer jag mig med att ramla tillbaka på en 116613L? och kanske en Speedy Pro igen..? Lite så typ.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Glider mer och mer ifrån barndrömmen - GMT Pepsi.

Efter att ha tittar på bilder på Fidel Castro och Che blev jag inspirerad av deras klockval. År 2014 kanske JLC:n får vänta på sin tur och nästa års klocka kan bli en GMT med svart insert. Kanske Whedda kan låta mig klämma på den över en kaffe någon gång?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Glider mer och mer ifrån barndrömmen - GMT Pepsi.

Efter att ha tittar på bilder på Fidel Castro och Che blev jag inspirerad av deras klockval. År 2014 kanske JLC:n får vänta på sin tur och nästa års klocka kan bli en GMT med svart insert. Kanske Whedda kan låta mig klämma på den över en kaffe någon gång?
Slå ett getöga i denna "Rolex GMT-Master 1675 tråden" för lite mer porr

https://klocksnack.se/threads/1675-tråden-har-vi-någon.8961/
 

Camo00

Patek
2013 blev ju faktiskt som jag påstod i slutet av 2012, tom lite bättre... :)

Så 2014 planerar jag att utöka samlingen med en Breitling Superocean och minst en vintage-kronograf!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu när halva året har gått vore det intressant att göra en avstämning och se hur det har gått med alla planer som sattes i början av året.

Så här skrev jag om mina planer i första posten:

Nu när 2013 närmar sig slutet och min, för året (troligen) sista klockaffär slutade med en GMT 16750 så börjar jag fundera hur mitt klockår 2014 kommer att se ut.

Följande hoppas jag ska in:
Oysterquartz 17000 el 17014
Nån gammal Heuer chronograf
Nått med stämgaffelverk, typ gammal omega
Nått i guld. 1803 eller TT DJ, GMT el. Sub kanske.

Hur ser era klockplaner för 2014?

Hur är läget då när halva året har gått? Jo, följande har trillat in:
Rolex Oysterquartz 17014
JDLMANz.jpg


Rolex GMT Master 16753 Rootbeer
45sRmqN.jpg


Rolex Explorer II 16570
TNfXjVH.jpg


Rolex GMT Master II 116710LN
Ykg9M3a.jpg


Följande har lämnat:
Rolex Datejust 1601
F9kvYGD.jpg


Rolex Explorer II 16570
XUqOlgd.jpg


Jag gillar idén av att ha en plan men det är minst lika roligt att avvika från den vilket jag gjorde när jag fick för mig att testa nyare klockor :)

Enligt planen ska alltså ytterligare en Heuer Chrono samt en klocka med stämgaffelverk in. Vi får väl se hur det slutar...

Hur har det gått för er?
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Har redan genomfört det "större" av klockköpen. Blev då en Longines Hydroconquest (Helt ok val såhär i efterhand). Nu återstår bara att inhandla lämplig Garmin-klocka då min trotjänare 305an lämnat mig, träning känns meningslöst utan den så blir eventuellt ett spontanköp efter att jag stämplar ut idag..
 
Topp