• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor skulle ni välja bort trots att ni hade, låt säga 75 milj på kontot...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alltså vilken tillverkare (klockmärke) etc, denna fråga kan varit upp förut, men jag har inte sett den uppe sedan jag blev medlen i juli. Har sökt om det fanns någon liknade tråd, men hittade ingenting.

Jag har några tillverkare som jag vet av att jag aldrig skulle spendera mina kulor på i alla fall, trots att det säkert är jätte bra klockor och skulle visa att jag var framgångsrik eller bara hade mycket stålar.

Mina tillverkare utan någon ranking...

Richard Mille
Hublot
Audemars Piguet
Franck Muller

Känns som ingen av dom klockorna tilltalar min smak, om jag nu blev tvingad att bära någon av dessa tillverkare, under pistolhot eller att Grabbarna grus hotade att lägga ner detta trevliga forum så skulle jag välja AP.

Så vad skulle ni välja bort för tillverkare?!


 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Och jag som trodde du gillade dom där snoppklockorna, om du letar extra flitigt kan du hitta en med två snoppar på urtavlan. :)

gqtwin.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nästan alla märken har ju några coola modeller, men om man ska bortse från det, så Hublot.
Edit: Glömde Steinhart.
 

Hardy

Thug
Alltså vilken tillverkare (klockmärke) etc, denna fråga kan varit upp förut, men jag har inte sett den uppe sedan jag blev medlen i juli. Har sökt om det fanns någon liknade tråd, men hittade ingenting.

Jag har några tillverkare som jag vet av att jag aldrig skulle spendera mina kulor på i alla fall, trots att det säkert är jätte bra klockor och skulle visa att jag var framgångsrik eller bara hade mycket stålar.

Mina tillverkare utan någon ranking...

Richard Mille
Hublot
Audemars Piguet
Franck Muller

Känns som ingen av dom klockorna tilltalar min smak, om jag nu blev tvingad att bära någon av dessa tillverkare, under pistolhot eller att Grabbarna grus hotade att lägga ner detta trevliga forum så skulle jag välja AP.

Så vad skulle ni välja bort för tillverkare?!


min lista ser i princip likadan ut
 

vekktah

Cartier
Seiko, tag heuer, longines, patek, Alain silberstein, Frank muller, omega.

Hublot, Richard mille, och AP är nog bland det första jag skulle snegla på med en fet hög miljoner i fickan.
 

Espresso

Cartier
Alltså vilken tillverkare (klockmärke) etc, denna fråga kan varit upp förut, men jag har inte sett den uppe sedan jag blev medlen i juli. Har sökt om det fanns någon liknade tråd, men hittade ingenting.

Jag har några tillverkare som jag vet av att jag aldrig skulle spendera mina kulor på i alla fall, trots att det säkert är jätte bra klockor och skulle visa att jag var framgångsrik eller bara hade mycket stålar.

Mina tillverkare utan någon ranking...

Richard Mille
Hublot
Audemars Piguet
Franck Muller

Känns som ingen av dom klockorna tilltalar min smak, om jag nu blev tvingad att bära någon av dessa tillverkare, under pistolhot eller att Grabbarna grus hotade att lägga ner detta trevliga forum så skulle jag välja AP.

Så vad skulle ni välja bort för tillverkare?!


Jag måste fråga lite hur du resonerar kring framförallt Audemars Piguet. Om man ser till de klockor de tillverkar så är det ju ett relativt brett utbud (om jag skulle jämföra med Hublot) sett till form och funktion på deras klockor. Vilka modeller är det som du speciellt inte tilltalas av?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag måste fråga lite hur du resonerar kring framförallt Audemars Piguet. Om man ser till de klockor de tillverkar så är det ju ett relativt brett utbud (om jag skulle jämföra med Hublot) sett till form och funktion på deras klockor. Vilka modeller är det som du speciellt inte tilltalas av?

Det var inte så svårt att svara på, det är glasringen jag ogillar skarpt! Och det är pga att den sitter med 8st skitfula skruvar :hungover:. Nu resonerar jag bara kosmetiskt, alltså klockan i övrigt har jag inga synpunkter på. Är lika med dom andra tre, dom har säkert mycket bra verk i sig. Men ögat mitt säger något annat. Hoppas du blev nöjd med svaret.
 

Espresso

Cartier
Jag måste fråga lite hur du resonerar kring framförallt Audemars Piguet. Om man ser till de klockor de tillverkar så är det ju ett relativt brett utbud (om jag skulle jämföra med Hublot) sett till form och funktion på deras klockor. Vilka modeller är det som du speciellt inte tilltalas av?

Det var inte så svårt att svara på, det är glasringen jag ogillar skarpt! Och det är pga att den sitter med 8st skitfula skruvar :hungover:. Nu resonerar jag bara kosmetiskt, alltså klockan i övrigt har jag inga synpunkter på. Är lika med dom andra tre, dom har säkert mycket bra verk i sig. Men ögat mitt säger något annat. Hoppas du blev nöjd med svaret.


Det gäller väl bara Royal Oak serien?
Nedan har du en Jules Audemar moon-phase calender, den ligger ju designmässigt rätt långt bort.
PKjSatX.jpg
 

Galaxy

Rolex
Patek
Richard Mille
Franck Muller
Longines
Cartier
Zenith
Bulgari

Har egentligen ingenting emot någon av tillverkarna, tycker bara inte att något av deras ur tilltalar mig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det gäller väl bara Royal Oak serien?
Nedan har du en Jules Audemar moon-phase calender, den ligger ju designmässigt rätt långt bort.
PKjSatX.jpg


Den var inte så dum!
 

Archie

Cartier
breitling, hublot, AP, richard mille, cartier, chopard....sa jag hublot? skulle aldrig köpa en hublot.... kan faktiskt tänka mig en franck muller till skillnad från många här i tråden. ps. hublot skulle jag definitivt välja bort.
 
Topp