• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor skulle ni välja bort trots att ni hade, låt säga 75 milj på kontot...

Snårtas

Rolex
Skulle inte tagit torsdagsölen... Läste för snabbt och uppfattade det som vika klockor man skulle välja.

Lustigt nog så gillar jag Richard Mille, vilka många väljer bort.

Skulle nog välja bort Seiko. GS är sjukt fina, men det funkar liksom inte att ha klockor runt tusenlappen (eller två) inom samma varumärke.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Då jag gått och blivit lite snobbig så väljer jag bort de med för hög prislapp kontra vad man får.

Gillar Hublot, men de är för dyra i förhållande till verket.
Likaså Cvstos, ny tillverkare med en del tuffa skapelser, men även de ETA.
Osv

Sen går ju fulmärken likt Thoerema, Calvanoe och dyl bort.

RM skulle jag dock gärna bära, deras 20g automatare är ju rätt smäcker.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Man ska aldrig säga aldrig pojkar!

absolut, de som lyckades omvända mig var rolex, iwc och nu panerai. just precis, jag har alltså tyckt illa om dem en gång i tiden. sedan gick jag och tog reda på varför folk tyckte om dessa. och så blev man själv fast. underligt...

breitling
omega
franck muller
--------------------
dessa har jag lite svårt för just nu.
________________________________
maurice lacroix
ebel
vacheron constatin
montblanc
--------------------
dessa har jag nollkoll på. så jag antar att de inte har väckt intresse nog för att jag ska säga wow om.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Inte? Vafan....skum fråga....

Jag skulle inte köpa hublot men jag skulle köpa richard mille....
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Alla; d v s satt man så tjock på pengar kunde man ju ge bort dem eftersom. Härliga tanke; ge bort 50-tals guld Pateks och Vacherons. Man kunde ju fylla en kasse på Christies inför 1-års gtg:n och ha en frågesport på lägsta nivå...Ja chefen fick väl en ful Hublot...:)
 

Simich162

Breitling
Då jag är ganska ny på det här med klockor så har jag inte heller hunnit sätta mig in i klockvärlden ännu till "fullo". Är mer emot vissa typer/stilar av klockor än vissa märken. Sådant som inte tilltalar mig särskilt mycket inkluderar...

1. Sci-Fi-klockor (som jag kallar dom)
HarryWinstonOpus3a.jpg


2. Rena skelettklockor - Vackra urverk oså på många, men gillar det inte så där synligt.
30067-000r-8954_main.jpg


3. Köttiga klockor
photo7.jpg

(Bild från: watch-anish)
 

Galaxy

Rolex
Patek
Richard Mille
Franck Muller
Longines
Cartier
Zenith
Bulgari

Har egentligen ingenting emot någon av tillverkarna, tycker bara inte att något av deras ur tilltalar mig.

Bumpar denna gamla tråden. Kul att se hur smaken förändras över tid, hehe. Nu skulle jag utan tvekan kunna tänka mig att köpa någon klocka från samtliga av dessa tillverkare, trots att jag inte har 75milj (även om det kanske skulle behövas för att ha råd med en RM)... :pompus:
 

fc2

Rolex
Som TS fast utan AP men med Panerai. Tror nog min samling skulle fokusera på vintage Longines, Omega, Lemania, Tissot, PP och Heuer.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Breitling! Förknippar dem med personer jag har svårt för (ungefär som den där maträtten du blev magsjuk av, går aldrig att äta igen). Sen skulle jag pesonligen aldrig sätta på mig en helgulds klocka (röd) hur rik jag än var, men det är tur att vi alla är olika, hur länge skulle annars ett diskussionsforum leva?
 
Topp