• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor tycker ni passar bäst på läder?

Panerai av olika varianter är som gjorda på ett sportigt läder, men vilka andra klockor göre sig bäst på läder?

Jag scoutar lite inför mitt nästa inköp och behöver lite inspiration. :)

DSC_0632_zpsc712c081.jpg


DSC_0630_zpsaaf20b73.jpg


Edit:

Gärna tips på klockor som inte är jättedressiga utan mer mot det sportiga hållet.
 

JayJay

Rolex
Jag känner att jag skulle vilja få frågeställningen mer utvecklad. Menar du typ av klockor eller specifika modeller? Vad gäller typer så tycker jag dressat ska sitta på läder (finns undantag), sportkronografer gör sig ofta bra på läder, Dykare gör sig INTE bra på läder osv... som sagt utveckla gärna vad du är ute efter så ska i a f jag gnugga geniknölarna.
 

Josef B

Bestraffaren
Panerai är en självklarhet! Både äldre och de nya Exp1:eek:rna. Black bay och många av de gamla flingorna funkar ypperligt!
 
Jag känner att jag skulle vilja få frågeställningen mer utvecklad. Menar du typ av klockor eller specifika modeller? Vad gäller typer så tycker jag dressat ska sitta på läder (finns undantag), sportkronografer gör sig ofta bra på läder, Dykare gör sig INTE bra på läder osv... som sagt utveckla gärna vad du är ute efter så ska i a f jag gnugga geniknölarna.



Jag tänker allt som är åt det sportigare hållet. Gärna sportkronografer.
En DJ på krokoläder är kanske inte jättesportig (även om det är en av de snyggaste klockorna som gjorts), men gärna något som passar på ett lite tjockare och bredare läder.

Jag tänker typ Breitling Avenger i titan på brunt läder (ja, jag vet att det är som att svära i kyrkan), men lite mer grovhugget gärna. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Personligen tycker jag att de allra flesta klockor passar på läder, dock handlar det om vilket läder. Fel läder kan sänka hela klockan och rätt kan lyfta hela skapelsen. Svår fråga :)
 

Sond

Patek
Vad gäller typer så tycker jag dressat ska sitta på läder (finns undantag), sportkronografer gör sig ofta bra på läder, Dykare gör sig INTE bra på läder osv... som sagt utveckla gärna vad du är ute efter så ska i a f jag gnugga geniknölarna.
Jag har lite samma inställning. Eller ganska exakt faktiskt..:)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Longines... antingen är boetten svinful på en ok (nåja) länk eller så är boetten vacker på en äcklig länk
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ligger på 42mm har jag för mig. Skitsnygg och jag var på väg att köpa en innan jag insåg att den är något för stor på min handled.

Är det nån som vet vad det är för strap på bilden? Grymt läckert!


Jag tror bestämt att det är ett Custom made av ABP baserat på OEM strapet som följer med klockan, hängde du med :) ?
http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php?rid=7&cid=1

ABP tillverkar för övrigt exakt vilket band som helst i precis vilket material som helst. Har vänner som fått i pytonskinn och buffelskinn b.la. Skulle säga att det lätt är värt det om man har en klocka som förtjänar det lilla extra :)

Mvh.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tror bestämt att det är ett Custom made av ABP baserat på OEM strapet som följer med klockan, hängde du med :) ?
http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php?rid=7&cid=1

ABP tillverkar för övrigt exakt vilket band som helst i precis vilket material som helst. Har vänner som fått i pytonskinn och buffelskinn b.la. Skulle säga att det lätt är värt det om man har en klocka som förtjänar det lilla extra :)

Mvh.
Mycket intressant, tack för tipset!
 
Topp