• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka moderna/nya klockor säljs med plastglas?

JayJay

Rolex
Det är onekligen något speciellt med klockor som har plastglas. Vintage finns det ju hur mkt som helst att välja på men vilka val finns det om man vill ha en ny klocka? Naturligtvis har vi Omega Speedmaster Pro, Sinn har ett par kronografer och ryssklockor finns det också. Jag har suttit en stund och försökt surfa runt men inte kommit så långt så då vänder jag mig till forumet istället. Vilka fler alternativ känner Ni till?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Sinn 103 har riktigt fett plexi :) väldigt många junghansmodeller kör också plexi, dom har riktigt snygg design också
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Panerai 372

uY6HhVk.jpg
 

cornil

Cartier
Kanske en dum fråga, men varför skulle man vilja ha plastglas/plexi? Kan förstå charmen med en vintage med plexi, men på en ny klocka?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
För att det är mycket snyggare. Ingen reflektion och blir ett djup i tavlan som inte safir ens med dubbel AR klarar av att leverera.

@cornil

EDIT: Utöver det så är det ofta också snyggare med ett kupat glas vilket är krångligt att framställa med safir och därför inte vanligt.
 
Topp