• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka olika typer av JLC Reverso har vi på forumet?

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Vanlig GT. Inga fancy schmancy komplikationer men det är enkelheten jag gillar. Nästan så att subsekund känns lite onödigt.

794D331D-7172-4711-850B-1AA752364F46-5419-000005B37622BD58_zps860fc67c.jpg
 
Wii skrev:
Otroligt fin pjäs, gillar de komplicerade!
Jour Noit står på bägge tavlor, på första ser det ut att vara månfas..Kan du förtydliga komplikationen?

Inget Mollesvar men ändå ett svar...;)
Det är dag/natt-indikator alltså ett sätt att hålla koll på 24-timmarsskalan. Komplikationerna är annars Big Date, 8 dagarsverk och GMT-funktionen så klart. Den svarta sidan ger dig möjlighet att skifta tidszon med hjälp av tryckknapparna, mycket smidigt. En av subdialsen visar hur den valda tidszonen skiljer sig från GMT, den andra är dag/natt. Framsidan visar din "hemmatid"
 
  • Like
Reactions: Wii

Jonatan

Breitling
Hmm..behärskar inte helt svarsfunktionen på KS ännu, därav mitt "FEL" ovan. Ursäkta, ursäkta!
Tänkte dela med mig av min Grande Calendar som prytt handleden i lite över två veckor...personligen känns det magiskt då jag anser att en sådan klassiker som Reverson är ett av de absolut vassaste valen för var mans samling! :angel:

Fram.jpg
på.jpg
Upp.jpg
Bak.jpg



:jlc::omega::gp:
 

Jonatan

Breitling
Det blir bildpremiär för mig här på KS från att ha smugit runt i skuggorna i några månader. Såg att ett par Grand Taille redan visats men kan jag var den enda som har den graverad med mina initialer?
image.jpg
image.jpg

Bjuder på nyårskombon också...

Ser väldigt bra ut med graveringen! Vart fick du det gjort? Går i tankar på att skicka på de gamla initialerna på min Reverso.

Fridens


:jlc::omega::gp:
 

J&B

Omega
R
Ser väldigt bra ut med graveringen! Vart fick du det gjort? Går i tankar på att skicka på de gamla initialerna på min Reverso.

Fridens


:jlc::omega::gp:

Tack! Den är beställd direkt från JLC med gravyren gjord av deras master engraver. Till och med ett separat cert för det med hans handskrivna signatur. Det är svårt att fånga på bild men gravyren är fantastiskt gjord och tydligt gjord för hand.
 

Jonatan

Breitling
R

Tack! Den är beställd direkt från JLC med gravyren gjord av deras master engraver. Till och med ett separat cert för det med hans handskrivna signatur. Det är svårt att fånga på bild men gravyren är fantastiskt gjord och tydligt gjord för hand.

Tack! Får ta kontakt genom min handlare och lösa med JLC. Passar tillbaka ett resultat när jag fått tummen ur!
 
  • Like
Reactions: J&B

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hmm..behärskar inte helt svarsfunktionen på KS ännu, därav mitt "FEL" ovan. Ursäkta, ursäkta!
Tänkte dela med mig av min Grande Calendar som prytt handleden i lite över två veckor...personligen känns det magiskt då jag anser att en sådan klassiker som Reverson är ett av de absolut vassaste valen för var mans samling! :angel:

Fram.jpg
på.jpg
Upp.jpg
Bak.jpg



Här kommer min Grande Taille!
image.jpg

Tjusiga som fan!
 

J&B

Omega
Tack! Får ta kontakt genom min handlare och lösa med JLC. Passar tillbaka ett resultat när jag fått tummen ur!

Det tycker jag du gör helt rätt i! Man kan alltid gravera i efterhand och skicka den till JLC, tror inte ens det är en extra kostnad. Jag gillar det diskreta och personliga med det och villa starta en tradition i klockan som jag vill ska ärvas av den förstfödda sonen rakt nedåt om möjligt. Sen gjorde jag det också för att stänga dörren för att kunna flippa den, tror värdet blir betydligt lägre med gravyr.

Lägg gärna upp en bild på resultatet! Jag vill minnas att jag har "Imperial" typsnittet men längst bak i Jaegers AD-pärmar visar de upp flera olika sorter. I praktiken kan de göra vad som helst, bara en kostnadsfråga...
 

DrDre

Patek
Ämnet gravyr (dock inte av Reverso) var uppe för ca en vecka sedan. Det var en länk i den tråden till en firma i Stockholm. Jag kollade in vad de gjort (vapensköldar etc) och de gjorde verkligen fina saker. Kommer inte ihåg namnet just nu men det är ju smidigt att kolla upp i tråden. Kanske också något att funderar på om man vill ha något annat än sina initialer?
 
Topp