• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka olika typer av JLC Reverso har vi på forumet?

Kakob

Cartier
Tar mig friheten att väcka den här till liv, är på reversojakt och behöver mer inspiration från denna dregelframkallande tråd! :happyhappy:
 

Wangensten

Panerai
Jeg hadde en slik, Grande Duo
E4arNdK.jpg

gk9b0IL.jpg


Drømmer om en Ultra Thin 1931 Tribute, kanksje, bare kanskje får jeg kjøpe denne i september:eek::nailbiting:
9BGYLET.png
 

Kakob

Cartier
Jeg hadde en slik, Grande Duo

Drømmer om en Ultra Thin 1931 Tribute, kanksje, bare kanskje får jeg kjøpe denne i september:eek::nailbiting:


Snygg Duo! Dreglar också över 1931:an, så galet snygg! Hoppas din plan går i lås :) Jag är i första hand sugen på ljus urtavla, vilket fört mig in på Tribute to 1948, som är magisk, men där börjar det bli lite väl dyrt...Tror vanlig GT är the way to go, fast en duo kanske kan vara något... tack för tipset Marckus!
 
Har för mig att det är samma urverk (caliber 822) som sitter i den vanliga GT-modellen som det gör i tribute-modellerna, (rätta mig om jag har fel) så mellanskillnaden kan kännas lite omtiverad ibland. Men Tribute-modellerna är riktigt coola, så det är nog lätt värt den extra kostnaden!
 
Vilken jäkla klocka! Fantastiska bilder :D


:) Tackar, jo gillar den skarpt också. Tycker det är roligt att de lyckats skapa en sportig modern variant på Reversotemat utan att helt tappa dess grund-DNA. Visst kan man argumentera för att vanliga Reverson i grunden är en sportklocka, men jämfört med moderna sportklockor så faller den utseendemässigt i ett annat fack i dagens kontext. Det är där Squadran kommer in...
Sedan tycker jag det är en väldigt elegant och bra GMT-funktion. Du kan välja att gömma den röda GMT-visaren under den vanliga timvisaren när du inte vill använda funktionen för en renare look. Gillar också AM/PM fönstret som ger balans till datumfönstret samt att den har lite borstade ytor på sidan som bidrar till en sportigare look.
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Vilka inspirerade bilder!

Nästa inköp kan bli en Grande Taille, med strutsband :)
Några tips var jag kan börja leta efter en?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Reverso är en av de klockor jag ändrat inställning helt om. Tidigare tyckte jag var fula och tråkiga. Nu tycker jag jag de är super läckra och skulle lätt kunna äga en i framtiden.

Visade en för tjejen igår hon var inte imponerad.. Troligtvis så blir hon klokare också :D
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har man en gång haft en "understated" fjäderlätt Reverso på armen så är allt annat vräkigt och obekvämt. :)
 
Topp