• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka visare tycker du bäst om?

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag har ett tag tänkt starta denna tråd så här kommer den. Hittade en gammal tråd men den följde inte min tanke exakt och var inte bumpad på huuur länge som helst så...

Vilka visare tycker du bäst om, om du bara får välja ett set tim-/minutvisare, en sekundvisare och en subdialvisare?

Mina är:
AP:s tim/minut
AP15300small.jpg

De visarna associerar jag med rakknivar. Tycker de är en perfekt match mot tavlans struktur och ja, hela boettformen.

Subdialvisare från Breitling
atn1024_DSC_6067.jpg

Alltså, skoja min doja! Svärdvisarna här på sudials på denna gamla Blackbirden är så jävla rätt att jag smäller av. Allt annat hade varit precis kass. Varför? Ja du har ju ögon... ;) Sekundvisare är ju grym den med men andra kommer nedan.

Sekundvisare från Panerai
Screenshot_2016-10-06-20-14-13.png

Screenshot_2016-10-06-20-17-29.png

Visarna som en hel del har synpunkter på. Här visas både matchande svart/svart och missmatch vit/svart. Hur tänkte man där? Den frågan ställer jag mig med jämna mellanrum och det är också en del i varför jag gillar dem. Överlag coola och delar ju lite design med Brattens svärdvisarna ovan. Gillas bäst på pannor som inte har något indexmarkering kl 9. Bäst harmoni då imo...

Så vilka tre set gillar du? Bilder ett måste så klart
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Mina absolut favoriter är visarna som A. Lange & Söhne använder; snygga, eleganta och knivskarpa.

L1190114.jpg


Utöver dem har även Nautilus schyssta visare i mitt tycke, speciellt när de är svarta ovanför en vit tavla

Patek-Philippe-Nautilus-snake-shot-thumb-autox640-22643.jpg
AP och PP är ju här jäkligt lika så det köper jag helt!

AL&S:s visare är som du säger, knivskarpa och här är det helt rätt att lume saknas
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Rätt visare på rätt klocka. Ibland blir det klockrent ibland inte, då får man lösa det själv, om det finns möjlighet. Mercedes-visare funkar typ bara på Exp.1 tycker jag.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Älskar dessa, inte på alla klockor såklart men här gör de mkt för designen för egen del. Rejäl minutvisare och mkt lume! :bookworm:
IMG_0892.JPG


IMG_0893.JPG


Bonus: Visare jag hatar, Mercedes. Fast ändå ok på rolex (de är ju rolex liksom), B&R hydromax med ok. Allt annat nja...
 
Topp