• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är bästa GADA-klockan?

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Såg en tråd om ämnet på ett amerikanskt forum och tänkte göra en liknande här. GADA står alltså för Go Anywhere Do Anything.

Alltså... en klocka som funkar till allt från bad, lek, bröllop, möten, sex med frugan.. you name it!

Av mina klockor just nu så är nog ATn min bästa GADA-klocka. Funkar till allt. Vilken är din och varför?

IMG_20170609_081208_649.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min 214270mk2 är helt klart en GADA-klocka :)

edit: Glömde motivera;
Jag tycker den är väldigt sportig men samtidigt väldigt dressig. 100m WR och Paraflex bjuder in till de flesta aktiviteterna. Sedan är den ganska diskret också.

img_1558-jpg.557960


img_2243-jpg.564233
 
Senast ändrad:

Nygren

Audemars
2-Faktor
IMG_4529.JPG

200 meter för chartern. Tre tidzoner och du är en globetrotter av rang. Döda tid på möten genom att testa funktionerna och komma på vilka tidzoner du vill ha inställda. Blir något dressigare på originallädret, så den funkar nästan på bröllopet också.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Det du beskriver är väl en beater
Nej, Go Anywhere, Do Anything.. alltså allt från isbad, husrenovering, bröllop, paintball på svensexa, begravning, afterski, brännboll med jobbet. Jag ska alltså inte behöva tänkta på vad jag har på mig för klocka, den skall funka till allt. En beater "funkar" till allt.. men kanske inte är optimal till frack.
 

kmg

Patek
2-Faktor
116200 på jubilee funkar till allt enligt mig. Släng på ett läder så kan man gifta (om) sig.
IMG_0472.JPG
Håller med. En datejust är mångsidig!

Sen tycker jag att de andra förslagen faller på att de inte är några bröllopsklockor. Sätt på ett läder på Datejusten så funkar den fint till bröllopet.
 

Buffi

Panerai
116200 på jubilee funkar till allt enligt mig. Släng på ett läder så kan man gifta (om) sig.

116264 på Oyster tycker jag passar till det mesta.
ouISMjI.jpg


Ganska dressad med sin vitguld-bezel, men ändå nedklädd pga oysterlänk.
Bezeln har redan några skönhetsfläckar (öh... patina menar jag), så jag är inte jätteorolig för att få nån smäll på den heller.
Trycktestad till 100, så kan få bada lite.
Bezel för tidtagning när man lagar mat.

Den får kanske inte vara med om man ska renovera huset, eller göra något annat där det kan gå riktigt hårt till, men annars så åker den ofta på!
 
Topp