• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är bästa GADA-klockan?

RBJSWE

Cartier
Den som gjort mig till OWG (i princip) lär ju också vara min GADA.
DSC_0290.JPG
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är möjligt, men skulle du? =)

Nä men jag krälar inte i grottor och i dagsläget tränar, badar, gräver, kör jag motorsåg med min 16710 vilket en 1655 också borde klara. Sen skulle jag inte ha vare sig GMT eller Explorer på mig på vissa platser utomlands men då snackar vi skita i klockan helt. Tror risken att bli rånad är större med en GMT eller Explorer som är mer kända än en 1655:a
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Nästan. Du kanske är OWG med något ömtåligt/ icke-vattentätt? Tänker mig att GADA klockan inte tas av för något, varken bad i isvak, bastu, golf/tennis eller bilande i betongsula.
Precis så, jag kanske kan vara OWG med min 1680 men då tar jag av den när jag river väggar och badar isbad.
En GADA ska man inte behöva ta av sig, någonsin ^^
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Precis så, jag kanske kan vara OWG med min 1680 men då tar jag av den när jag river väggar och badar isbad.
En GADA ska man inte behöva ta av sig, någonsin ^^
Förstår precis vad du menar, men skall den klara allt är det väl i princip kvarts som gäller. Ingen normalfuntad människa kör en automatare om man skall utföra tunga vibrerande arbeten under lång tid. Jag vrukar ta av mig klockan när jag klipper gräset för säkerhetsskull.
GADA förslag från mig är valfri kvarts GS eller breitling.
 

JesperO

Rolex
Förstår precis vad du menar, men skall den klara allt är det väl i princip kvarts som gäller. Ingen normalfuntad människa kör en automatare om man skall utföra tunga vibrerande arbeten under lång tid. Jag vrukar ta av mig klockan när jag klipper gräset för säkerhetsskull.
GADA förslag från mig är valfri kvarts GS eller breitling.

Är inne på samma linje... fast tänker g-shock
Körde tigersåg en hel dag när vi rev 3-tumsväggar med en Seiko automat på armen ... den gick inget vidare efter det.
 

Lyfali

Cartier
1498565357841-1888161776.jpg
faller kanske på att glida under kavajen lika snyggt som en explorer, men klarar då min aktiva livsstil som är vad jag förmodar långt över majoriteten på detta forum.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Känns som det råder delade meningar kring det där, men har för mig att någon kontaktade Omega som påstod att det är lugnt att duscha med den? Har du badat med speedy pro?

Det är inga problem att plaska runt i en pool med en Speedy, att dyka från femman skulle jag dock skippa!

(Förutsatt att trycktestet är godkänt)

Ja, jag har badat med Speedy pro.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Min the Citizen tveklöst.
IMG_20170627_211448.jpg

-Storlek som funkar både dress och sport.
-Tavla som också gör det. Steril men med en grym champagnesunburst.
-200 m vattentät.
-Går alltid rätt (haq).
-Timvisaren går att ställa oberoende av minut. Alltså lätt att ev byta tidszon.
-Evighetskalender eftersom jag är lat.
 
Topp