• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är bästa GADA-klockan?

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Då har vi svaret. Speedy är den ultimata GADA klockan. Använder ju ändå dykdator vid dykning!
Nyare speedys, alltså modernare design än Speedy Pro, har ca 100M WR. Vill ändå inte bada med min, det finns alltid en risk att man trycker på en av knapparna eller kommer åt kronan. Ja, jag badar som en femåring :)
 
Nyare speedys, alltså modernare design än Speedy Pro, har ca 100M WR. Vill ändå inte bada med min, det finns alltid en risk att man trycker på en av knapparna eller kommer åt kronan. Ja, jag badar som en femåring :)
Ja det är en av fördelarna med nyare automatare. Har för mig att exempelvis broad arrow har 100wr...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Min Rolex 116234 - för att den funkar perfekt i min vardag. Tål ett dopp och några dagars midsommarfirande i Grebbestad med @christian-h. Funkar på jobbet samt på fritiden. Lagom kaxig till kostym och skön kontrast till T-shirt och jeans med den svarta tavlan som ger en känsla av lite rock 'n' roll och exklusivitet. Kvällsparfym, om ni förstår vad jag menar.

IMG_0931.JPG
 
Senast ändrad:

Depp-Erik

Cartier
Blir otroligt stressad när jag läser tråden och inser att jag inte har någon GADA-kompatibel klocka. Iofs har jag satsat på att mina klockor ska komplettera varandra men det känns som en bra grej att ha ett safecard... Fast blir inte alla andra klockor bara liggande om man har en GADA?
 
Ska jag vara helt ärlig så är det väl i GADA-Sammanhang stålrolexar glänser mest, förutom datejust och äldre konstiga yachtmaster kanske.

Annars så tycker jag att smp och aqua terra är lysande!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Min Rolex 116234 - för att den funkar perfekt i min vardag. Tål ett dopp och några dagars midsommarfirande i Grebbestad med @christian-h. Funkar på jobbet samt på fritiden. Lagom kaxig till kostym och skön kontrast till T-shirt och jeans med den svarta tavlan som ger en känsla av lite rock 'n' roll och exklusivitet. Kvällsparfym, om ni förstår vad jag menar.

IMG_0931.JPG
Såg riktigt het ut på den bilden!
 

sveol

Cartier
Min självklara är nog min Exp 1. Fungerar till precis allt. Men jag använder den dock enbart på jobbet då jag arbetar som konsult och vill inte sticka ut med bling. Överallt annars använder jag min PO 42. Underbar dinka, men lite väl stor för att smyga under radarn hos mina kunder. Så två klockor blev en perfekt ;)
MyAxnE9.jpg


pLlcuzw.jpg
 

marlun

Rolex
Hörni, det är 116618LB som är den bästa GADA-klockan. Glidelock, bra size, 300m i wr och allt sånt. Sedan är den helguld också vilket är det snyggaste utförandet på en klocka
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Blir otroligt stressad när jag läser tråden och inser att jag inte har någon GADA-kompatibel klocka. Iofs har jag satsat på att mina klockor ska komplettera varandra men det känns som en bra grej att ha ett safecard... Fast blir inte alla andra klockor bara liggande om man har en GADA?

Du behöver en GADA.
En GADA skulle ju såklart kunna ersätta alla andra klockor, men hur kul är det?^^
 
Topp