• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Snarare för smal i så fall, men kanske det du menade? Är ju en rätt ovanlig boettform idag. Klart underskattad kan jag tycka men förstår också att den är udda.

Nej, alltså att den är för lång i boetten. Storleken på ovanytan på min handled är som en 8-årings vilket innebär att bandhornen/boetten är längre än min handled vilket jag tycker är varken snyggt eller bekvämt. Men grym klocka och passar i tråden.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, alltså att den är för lång i boetten. Storleken på ovanytan på min handled är som en 8-årings vilket innebär att bandhornen/boetten är längre än min handled vilket jag tycker är varken snyggt eller bekvämt. Men grym klocka och passar i tråden.
Nej, nu har du fått måtten om bakfoten. Den är bara 42 mm bandhorn till bandhorn och boetten är böjd. Skulle inte din handled klara det förstår jag inte hur du kunnat bära DD och 1675. Mina handleder mäter 155 mm...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nej, nu har du fått måtten om bakfoten. Den är bara 42 mm bandhorn till bandhorn och boetten är böjd. Skulle inte din handled klara det förstår jag inte hur du kunnat bära DD och 1675. Mina handleder mäter 155 mm...
Åfan, trodde den var som en reverso gt eller något mindre.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nej kanske inte, men det säger lite om hur vissa värderar klockor här/alternativt hur smal markanden är om en handlare kan köpa den och lägga på 10-20% och sälja den vidare.
tja, 10-20% extra är ju inte så farligt med tanke på den trygghet man får av en handlare. Vad som är märkligare är att en del som köper av handlare förväntar sig att få ut samma pris som de köpte klockan för när de säljer den vidare i egenskap av privatperson.
 

Samps

Cartier
Nog ska en 16613 från 2008 med SEL i bra skick med box och papper kostar mer än 48-49. 16613 från början av 90-talet går numera för över 45.

Absolut, det jag menade var att jag inte värdesätter skicket och att den är nyare till så stor prisskillnad. Men mitt mellan begärt pris och vad de äldre går för kanske.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har snöat in mig lite på Daytonas!
Har dock ingen koll på vad som är "rätt" pris på en Daytona med ett par år på nacken. Verkar nästan som det är en oskriven lag på en Daytona ska kosta runt 80, oavsett ålder, hm.

Det lär till exempel vara väldigt svårt att få en från 2012 för 72k som såldes för runt 2 månader sen.
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520.40023/

Är till exempel denna från 2008 för 79k rätt prissatt? Känns som att det börjar luta åt service?
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-v-fullsett.41853/
@Alex_ander
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag har snöat in mig lite på Daytonas!
Har dock ingen koll på vad som är "rätt" pris på en Daytona med ett par år på nacken. Verkar nästan som det är en oskriven lag på en Daytona ska kosta runt 80, oavsett ålder, hm.

Det lär till exempel vara väldigt svårt att få en från 2012 för 72k som såldes för runt 2 månader sen.
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520.40023/
Ja man lär ju inte hitta någon liknande för 72k igen, det var ett bra pris..
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag har snöat in mig lite på Daytonas!
Har dock ingen koll på vad som är "rätt" pris på en Daytona med ett par år på nacken. Verkar nästan som det är en oskriven lag på en Daytona ska kosta runt 80, oavsett ålder, hm.

Är till exempel denna från 2008 för 79k rätt prissatt? Känns som att det börjar luta åt service?
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-v-fullsett.41853/

Gamla spännet på den där dock. En nyare börjar på strax över 80.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Gamla? Jag som trodde att det var den nya :(
Nya
Rolex_Daytona_116520_6058_4.jpg

Gamla
daytonaclasp1.jpg
 

Samps

Cartier
tja, 10-20% extra är ju inte så farligt med tanke på den trygghet man får av en handlare. Vad som är märkligare är att en del som köper av handlare förväntar sig att få ut samma pris som de köpte klockan för när de säljer den vidare i egenskap av privatperson.

10-20% på en klocka i 50-60 tusen kronors klassen räcker till en service eller två om det skulle behövas. Kan förstår trygghet i att veta att klockan är äkta osv. Köpte min första Rolle av Dr Watch.
 
Topp