• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
FC, är inte det typ ett "låtsasmärke"?
;)
Snygg modell, dock väldigt stor för klockmodellen och mycket dyrare än DW. Närå, nu tog jag i. Men 25 i list är högt.

Men mer seriöst, vad har FC för historik, verk, mm?

Trevlig afton!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
FC, är inte det typ ett "låtsasmärke"?
;)
Snygg modell, dock väldigt stor för klockmodellen och mycket dyrare än DW. Närå, nu tog jag i. Men 25 i list är högt.

Men mer seriöst, vad har FC för historik, verk, mm?

Trevlig afton!

Få märken som levererar helt egentillverkade urverk i Schweiz med den finishen för i sammanhanget denna billiga peng.

Här finns mer info om deras in-house verk: http://frederiqueconstant.com/700-series-manufacture/

Nej, jag är inte återförsäljare :D bara väldigt imponerad.

Men jag håller med, dem är för stora tyvärr.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Få märken som levererar helt egentillverkade urverk i Schweiz med den finishen för i sammanhanget denna billiga peng.

Här finns mer info om deras in-house verk: http://frederiqueconstant.com/700-series-manufacture/

Nej, jag är inte återförsäljare :D bara väldigt imponerad.

Men jag håller med, dem är för stora tyvärr.
Aha, visste inte att de gjorde in house verk. Tycker också att de har många fina modeller med tavlor som det "händer" saker på. Men frågan har gnagt i bakhuvudet, vad är för något märke?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Aha, visste inte att de gjorde in house verk. Tycker också att de har många fina modeller med tavlor som det "händer" saker på. Men frågan har gnagt i bakhuvudet, vad är för något märke?

Alla måste börja någonstans...
Är faktiskt imponerad av FC, och kommer nog att slå till på en inom kort. Men denna är, som sagt, lite stor.

Mest prisvärd är den väl inte heller - om än ganska rimligt prissatt.
 

Richard1987

Panerai
Vad brukar 3570.50.00 ligga i pris? Sett en del på forumet säljas runt 23k dock ett par år äldre...vad motiverar att denna skulle vara mest prisvärd? :)
Är genuint intresserad då jag är på jakt efter en speedy :D
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Vad brukar 3570.50.00 ligga i pris? Sett en del på forumet säljas runt 23k dock ett par år äldre...vad motiverar att denna skulle vara mest prisvärd? :)
Är genuint intresserad då jag är på jakt efter en speedy :D
Länken är nog attraktiv. Länken som sitter på nya har beskrivits som aningen oskön & osnygg. Jag gillar min nya länk men har aldrig testat en äldre.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Vad brukar 3570.50.00 ligga i pris? Sett en del på forumet säljas runt 23k dock ett par år äldre...vad motiverar att denna skulle vara mest prisvärd? :)
Är genuint intresserad då jag är på jakt efter en speedy :D
NOS-Länken och att den är sprillans ny till skillnad från ett par år gammal; Om en ett par år gammal med slitage ligger på 23 med nya väsentligt mindre attraktiva länken så känns kanske inte 26 för denna orimligt snarare prisvärt? :)
Är man ute efter en speedy skulle jag säga att det är en no-brainer
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
NOS-Länken och att den är sprillans ny till skillnad från ett par år gammal; Om en ett par år gammal med slitage ligger på 23 med nya väsentligt mindre attraktiva länken så känns kanske inte 26 för denna orimligt snarare prisvärt? :)
Är man ute efter en speedy skulle jag säga att det är en no-brainer
Vad gör den äldre länken på värdet, plus eller minus? För mig som icke Omeganörd är det omöjligt att förutse.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad gör den äldre länken på värdet, plus eller minus? För mig som icke Omeganörd är det omöjligt att förutse.
Svårt att sia om, purister kan ju ha synpunkter på att klockan är en "franken", dvs ett ihopplock av delar som inte stämmer överens med "vad som ska vara", samtidigt är just den länken väldigt poppis för att många inte diggar den nya länken. Jag tycker det ser ut att vara ett väldigt trevligt pris iaf.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Vad gör den äldre länken på värdet, plus eller minus? För mig som icke Omeganörd är det omöjligt att förutse.
Hade jag köpt en speedmaster hade jag ju m. fördel köpt till en NOS äldre länk, thats for sure... Eller inte haft länk alls. Så om man är lagd så kan man ju räkna in den kostnaden utöver priset och sen subtrahera ev. försäljningspris på en nyare speedmasterlänk så får man väl skillnaden. Skulle säga att det är någon tusenlapp eller två däremellan.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hade jag köpt en speedmaster hade jag ju m. fördel köpt till en NOS äldre länk, thats for sure... Eller inte haft länk alls. Så om man är lagd så kan man ju räkna in den kostnaden utöver priset och sen subtrahera ev. försäljningspris på en nyare speedmasterlänk så får man väl skillnaden. Skulle säga att det är någon tusenlapp eller två däremellan.
Köp den du då, ni är ju polare. Partisk.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Inte en enda prisvärd klocka sedan januari?

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-02.66491/

Denna platsar enligt mig om ingen annan gör det på k&s just nu. Säker investering för förstagångsköpare t.ex.

@Patrik Nilsson
Tycker spontant att den ligger mer vid marknadspris, dock heter tråden "Mest prisvärda JUST NU", så denna kanske är mest prisvärd för tillfället.
Ser man med den klockan jag köpte för drygt ett år sedan så är den inte prisvärd, men marknaden kanske drar åt detta hållet även för den mest prisvärda sportstålisen.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Känns som att det är lite stiltje överlag på K&S just nu, det är kanske tomt i skattkistorna. Låter den ligga ett tag till sen provar jag med det förbannade Blocket :)
Å jag som trodde det iallafall var lite aerospace-hype här på forumet. Men det kanske är sååå 2016 med Aerospace nu för tiden, vad vet jag? ;) Tycker iallafall det är kanonklocka (speciellt 42:an) till bra pris.
 
Topp