• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_8520.JPG

Även som IWC fan (främst kronograferna) går det inte att undvika tycka att Mark XVIII typ är världens tråkigaste klocka.
Lite enig att Mark är lite tråkiga men samtidigt världens finaste tråk klocka i hela världen...men det är fortfarande ett bra pris på den XVIII som ligger ute nu utan tvekan!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Ställer mig i det-är-ett-grymt-pris-kön. Synd att den inte är på länk bara. Och att jag inte skall köpa ngt just nu.
Dock finns det inga billiga på länk att köpa nu för tiden. Brukar inte outa pris men jag betalade 2950 £ nu i höstas dock XVI och fick jag ner priset ifrån 3100 £ min är ifrån 2009 fullset som referens. Vill bara vara transparent i min egna diskussion och har inget personligt intresse om den klockan vi diskuterar så är det sagt.
 

Noxin

Omega
Är inte @Noxin väldigt bra ute med sin Snowflake? https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-snowflake-sbga011-spring-drive.67670/
Snyggt skick, forumsåld och fullset. Hade jag inte redan suttit på en hade den varit köpt för länge sedan...
Jag tycker också jag ligger rimligt till, glad att du håller med @903lew . Än mer då jag ligger på precis samma pris som jag köpte den av innan nyår. Fått några intressanta bytesförslag om det inte vore så att mitt Kronograf-behov redan är täckt. Löser sig säker snart!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag tycker också jag ligger rimligt till, glad att du håller med @903lew . Än mer då jag ligger på precis samma pris som jag köpte den av innan nyår. Fått några intressanta bytesförslag om det inte vore så att mitt Kronograf-behov redan är täckt. Löser sig säker snart!
Du vet att jag är sjukt sugen på den :) Men passar på och frågar i det öppna. Är det inte dags för service det är det som nämligen håller mig tillbaka?
 

Noxin

Omega
Du vet att jag är sjukt sugen på den :) Men passar på och frågar i det öppna. Är det inte dags för service det är det som nämligen håller mig tillbaka?
Som jag fattar det så är det rekommenderat av Seiko att det görs var 5e år med Spring Drive. Sedan vad jag kan läsa mig till så är det väldigt olika hur folk gör med service av sina klockor i allmänhet. Allt ifrån folk som argumenterar att man gott kan köra på tills klockan börjar må dåligt till dem som anser att det är som med en bil, att man borde serva den innan saker går snett.

Jag tänker att man utan problem kan dra ut lite på de rekommenderade serviceintervallen. Dock så var det just service jag använde för att pruta ned klockan från 36k till de 35k som jag nu också säljer den för. I vilket fall verkar Seiko vara rätt så humana när det kommer till servicepriser, vilket jag själv tyckte kändes bra när jag köpte den i slutet av Dec.

Finns ganska mycket att läsa om det i olika forum, med gott om blandade åsikter:
https://klocksnack.se/threads/seiko-service-hur-gör-ni.17869/#post-339619
http://forums.watchuseek.com/f21/spring-drive-service-interval-1639786.html
 

JesperO

Rolex
Som jag fattar det så är det rekommenderat av Seiko att det görs var 5e år med Spring Drive. Sedan vad jag kan läsa mig till så är det väldigt olika hur folk gör med service av sina klockor i allmänhet. Allt ifrån folk som argumenterar att man gott kan köra på tills klockan börjar må dåligt till dem som anser att det är som med en bil, att man borde serva den innan saker går snett.

Jag tänker att man utan problem kan dra ut lite på de rekommenderade serviceintervallen. Dock så var det just service jag använde för att pruta ned klockan från 36k till de 35k som jag nu också säljer den för. I vilket fall verkar Seiko vara rätt så humana när det kommer till servicepriser, vilket jag själv tyckte kändes bra när jag köpte den i slutet av Dec.

Finns ganska mycket att läsa om det i olika forum, med gott om blandade åsikter:
https://klocksnack.se/threads/seiko-service-hur-gör-ni.17869/#post-339619
http://forums.watchuseek.com/f21/spring-drive-service-interval-1639786.html

Och om det är min gamla så är den väldigt lite använd under sina första 2-3 år...
Hade också kört på - kbk @Xalle
Vet inte om den är så superprisvärd dock..,finns väl billigare snowflakes, om än inte med den proveniensen :)
 

joF

Panerai
Tack! Jag tycker själv att den är bra prissatt. Verkligen en toppenklocka för relativt lite pengar (nåja... :)). Sänkte den ytterligare nu. Är det lite dåligt drag på K&S för tillfället?
Jäklar vad fin den var med vit tavla. Perfekt till sommaren :hungry:
Nu blev den sänkt lite till.... passa på :cigar:
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tack! Jag tycker själv att den är bra prissatt. Verkligen en toppenklocka för relativt lite pengar (nåja... :)). Sänkte den ytterligare nu. Är det lite dåligt drag på K&S för tillfället?

Nu blev den sänkt lite till.... passa på :cigar:
Som sagt jag är sugen på byte. Riktigt bra pris men som du säger verkar många vettigt prissatta klockor på liggandes länge. :)
 
  • Like
Reactions: joF

Jockinho

Patek
2-Faktor
Knappast mest prisvärd, mer normalpris för en begagnad monster.

Tänkte jag först med, varit sugen på ett monster men skulle vilja köpa ett nytt och det är inte längre lätt/svårt att hitta dem för ~1.5k nya som förut (iaf inte 307/309) via kända "kranar". Ägt några gen 2 och kvalitén för 1.5k är superb, tycker den slår skx på fingrarna rejält i finish. Sen är modellen inte lika poppis som andra vilket såklart påverkar med. Men för de som aldrig provat ett, vill och gillar Seiko tycker jag inte gör en dålig affär :)
 
Topp