• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Säger inte att det är dåligt, tror precis som Alfgren skriver att det är nog ett bra pris om man vill köpa klockan men det är inte säkert man kan göra sig en bra deal om man vill sälja!
Om den inte hade varit 42mm så hade jag nog tyckt annorlunda, dvs att det varit mycket klocka för pengen... i nuläget blir den liksom inte prisvärd hur lågt priset än är (IMO), eftersom en 42mm dressare skulle kännas för stort på mina handleder.
 

Ruben

Rolex
Köper man en ny länk hos ad borde det ju inte bli en billig klocka? Har ju gått flera för 23-25k med länk. En sån länk borde väl kosta några lappar fler än 5 hos ad?
Har för mig att länken ligger på 5k, kan dock ha fel.
Men en ny servad 79280 med länk och läder 25k ser jag i alla fall som en rätt bra affär.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Har för mig att länken ligger på 5k, kan dock ha fel.
Men en ny servad 79280 med länk och läder 25k ser jag i alla fall som en rätt bra affär.
Ligger Tudors länkarmband så "billigt"? Vet att storebror med stort R kostar betydligt mer och är i princip samma sak förutom loggan på viklåset.

Priset är rätt men det är ju bara en låtsas Daytona när allt kommer omkring :D

*springer och gömmer sig*

Homage ;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ligger Tudors länkarmband så "billigt"? Vet att storebror med stort R kostar betydligt mer och är i princip samma sak förutom loggan på viklåset.

Black Bay gen 1 länk kostar 8600 hos AD. Så att en länk till äldre utgången modell ligger på 5 är inte osannolikt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Då var vi där igen. Sitter man och jämför med världens billigaste klocka i Afghanistan så är det fritt fram att köpa den istället. Personligen hade jag alla gånger i veckan valt klockan som är i nyskick och en vecka gammal på KS från en någorlunda säker säljare. Januari och februari tror jag är de två största anledningarna till att klockan inte är såld. Får väl dra tillbaka klockan och lägga upp den i mars istället om ingen biter.
Precis, jag har precis hittat en Franck Muller i Saudiarabien, privat säljare dessutom. Det kan suga och det kan bli ett jädra äventyr. Saudiarabiens landsbygd är inte min starka sida, men billigt är det, men när jag lägger på resa och moms blir det billigare att köpa från EU, för att inte tala om klockor som redan finns i Sverige.
 
Topp