• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
När vi ändå diskuterar din PO @JLC om klockan är från 2010 så borde den ha den äldre standarden av Ref-nr och inte det nya med det längre Ref nr som kom betydligt senare än 2010.
 
När vi ändå diskuterar din PO @JLC om klockan är från 2010 så borde den ha den äldre standarden av Ref-nr och inte det nya med det längre Ref nr som kom betydligt senare än 2010.

Systemet med längre refnr infördes år 2007 med lanseringen av De Ville Hour Vision som var först ut med kaliber 8500A. Referensnumret på @JLC klocka stämmer och den kan absolut vara från år 2010.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Systemet med längre refnr infördes år 2007 med lanseringen av De Ville Hour Vision som var först ut med kaliber 8500A. Referensnumret på @JLC klocka stämmer och den kan absolut vara från år 2010.

Vänligen
Forumets undersköterska

Ok! Då måste den varit först ut med långa Ref isf.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Man måste ju vara Panerai-nörd för att kunna bedöma om en Panna är asbilligneller asdyr, jag tycker de flesta ser likadana ut. :)
Som alla seikodykare mao :) :) :)

Edit: för att vara seriös @yonsson så gäller det nog många märken. Som jag skrev, jag har väldigt svårt att särskilja och bedöma värde på seikos dykarreffar.
 
Senast ändrad:

kmg

Patek
2-Faktor
Har aldrig fattat det där. Tycker det verkar finnas typ fyra. Stor Pannam Stor Panna med subsekund, Stor Panna med subsekund och datum och slutligen Panna i bärbar storlek.
Blir spännande den dagen du får för dig att köpa en Panerai. Undrar vad du då kommer att säga om de "små nyansskillnaderna" refs emellan. Påminn mig om denna diskussion om du frågar om råd i Paneraitråden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Billigaste på c24 är några suspekta handlare som vill ha 67, sen till kommer frakt, försäkring, trusted checkout m.m
Man lär ju inte hitta en ny billigare i Europa.
IMG_2167.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag trodde inte det fanns folk som använde Trusted checkout... som vanligt gäller det ju att köpa säljaren, med bra research finns det ingen som helst anledning att vaska tusenlappar till Chrono24.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag trodde inte det fanns folk som använde Trusted checkout... som vanligt gäller det ju att köpa säljaren, med bra research finns det ingen som helst anledning att vaska tusenlappar till Chrono24.

Håller helt med.
Om man handlar från tex Pluswatch eller andra stora gråhandlare så finns det, enligt min mening, ingen anledning att köra trusted checkout.

Men det är väl som med alla andra försäkringar, människor är olika. Vissa har nerver av stål medan andra gärna betalar en slant för att kunna sova gott de dygn det tar från att betalningen är gjord till att klockan levererats...
 

Ruben

Rolex
Finns väl inget som säger att priset i annonsen på ks heller är fast ;)
Jag trodde inte det fanns folk som använde Trusted checkout... som vanligt gäller det ju att köpa säljaren, med bra research finns det ingen som helst anledning att vaska tusenlappar till Chrono24.

Håller helt med.
Om man handlar från tex Pluswatch eller andra stora gråhandlare så finns det, enligt min mening, ingen anledning att köra trusted checkout.

Men det är väl som med alla andra försäkringar, människor är olika. Vissa har nerver av stål medan andra gärna betalar en slant för att kunna sova gott de dygn det tar från att betalningen är gjord till att klockan levererats...
Jo visst, men spara två tusen spänn och skicka pengar genom halva Europa.
Hade lätt köpt den på KS hellre i sånna fall.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jo visst, men spara två tusen spänn och skicka pengar genom halva Europa.
Hade lätt köpt den på KS hellre i sånna fall.
Nu reser ju inte pengarna fysiskt mellan alla länder ner till Italien (i Plus watch's fall) och med tanke på hur seriösa dom är ser jag inget problem alls med det.

Edit: Har ingen aning om priset på klockan är bra eller inte. Men det där med att "skicka pengar över halva europa/världen/whatever" som man hör ibland är lite knasigt om det gäller en digital överföring.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Finns väl inget som säger att priset i annonsen på ks heller är fast ;)



Jo visst, men spara två tusen spänn och skicka pengar genom halva Europa.
Hade lätt köpt den på KS hellre i sånna fall.
Jag har ingen åsikt om den berörda GMTn och dess prissättning - jag kommenterade mer själva företeelsen med trusted checkout.

... tvärtom hade jag gärna köpt den där GMTn :)
 

Ruben

Rolex
Nu reser ju inte pengarna fysiskt mellan alla länder ner till Italien (i Plus watch's fall) och med tanke på hur seriösa dom är ser jag inget problem alls med det.

Edit: Har ingen aning om priset på klockan är bra eller inte. Men det där med att "skicka pengar över halva europa/världen/whatever" som man hör ibland är lite knasigt om det gäller en digital överföring.
Tror klockan ifråga kostar runt samma peng hos Pw som i annonsen på ks.
Hade lätt valt att swisha och ha möjlighet till face to face än att hålla på med iban och skit.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tror klockan ifråga kostar runt samma peng hos Pw som i annonsen på ks.
Hade lätt valt att swisha och ha möjlighet till face to face än att hålla på med iban och skit.
Ja fast det var ju som sagt inte annonsen på KS jag kommenterade på,
utan att det skulle vara jobbigt/osäkert att "skicka pengar över halva europa" till en seriös handlare i Italien.
En banköverföring fungerar inte så ;) Det skickas digital information från A till B. Inte med flaskpost genom 8 länder.
 

Ruben

Rolex
Ja fast det var ju som sagt inte annonsen på KS jag kommenterade på,
utan att det skulle vara jobbigt/osäkert att "skicka pengar över halva europa" till en seriös handlare i Italien.
En banköverföring fungerar inte så ;) Det skickas digital information från A till B. Inte med flaskpost genom 8 länder.
Jag brukar ta ut pengarna kontant och skicka i ett brev.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Man måste ju vara Panerai-nörd för att kunna bedöma om en Panna är asbilligneller asdyr, jag tycker de flesta ser likadana ut. :)
Som alla seikodykare mao :) :) :)

Edit: för att vara seriös @yonsson så gäller det nog många märken. Som jag skrev, jag har väldigt svårt att särskilja och bedöma värde på seikos dykarreffar.
Ja det är verkligen hur enkelt som helst att särskilja tex Seikos 437 000 dykarrefs för alla oinvigda :hilarious::hilarious:

Skämt åsido, olika Paneraimodeller har för den oinvigde onekligen i hög utsträckning ett likartat utseende. Men boy, när man väl sätter sig in i det är det alldeles.... alldeles underbart att botanisera bland de ofta relativt subtila differenserna modellerna emellan :heart:
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du missförstår mig @Ruben . 8% rabatt på en GMT är inget fantastiskt pris, du utgår ifrån att de säljs för listpris.
 
Topp