• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den mest unika klockan du haft på din handled?

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Klämde på den här för ett tag sen.
5513 Comex...
6apare3y.jpg
 

ErikGBG

Audemars
farsan har en B01 chronomat gjord i 2000ex, inget superfancy men mer limiterat än så har jag inte pillat på. Snygg som fan med sina röda detaljer är den dock,.
LimitedEditionB01043.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Har klämt på en:

AP Equation of time
Chopard Tourbillon
JLC Minute Repeater
JLC Sphertourbillon
Hublot King Power Maradona

Är på jobbet, men ska se om jag kan gräva fram lite bilder från arkivet ;)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tror du? Är rätt säker på att den är reko, ägarens bror arbetade för comex.
Dåligt relumad av hobby urmakare däremot.
 

Målarn

The Steak
Kunde inte välja en så det blir dem här, sorry ;)

PP 5960R


PP 5070P
Hade runt handleden men bilden blev suddig, vart lite svettigt när man höll i +800.000kr :D


Rainbow Daytona +700.000kr om jag inte minns helt fel


Sist men inte minst, Leopard Daytonan haha
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Rainbow Daytona +700.000kr om jag inte minns helt fel


Sist men inte minst, Leopard Daytonan haha

Fan när jag ser de där så undrar man ju vad fan Rolex tänkte med... att gå från att producera tex 5512 till ovan klockor skämtar man ju inte ens bort :arghh: :facepalm:

Å andra sidan så känns min vanliga SS Daytona såååå väldigt mkt snyggare när jag ser dessa missfoster till klockor

(hoppas ingen har någon av ovan - det är bara mina personliga åsikter n stuf)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Limiterade klockor jag har/haft

Oris CC 2000 ltd
Tag Grand Carrera 150 ltd
Sjöö Sandström 50 ltd
AP Chronopassion 50 ltd

Sen har jag provat massa andra limiterade, men minns inte alla.
 
Det är ett vackert 37 mm armbandsur i stål med svart tavla och applicerade guldindex. Svärdsvisare i guld, centrumsekund i guld. No name.
Det som gör denna unik är att såväl boett, urverk som tavla är tillverkade av "min" urmakare 1963. Vid nästa besök hos honom ska jag kolla om man kan få ta en bild.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Provade den här för ett tag sen. Limiterad till enbart PanAMs ledning. Ni som kan er Rolex känner till att piloterna bar vanliga GMT. Ledningen för bolaget fick dock denna specialvariant med vit urtavla. Vet ej hur många som totalt gjordes. Runt 20 stycken gissar jag om man ser till hur många unika personer som suttit i flygbolagets ledning under perioden ifråga

8e7y6atu.jpg
 

Målarn

The Steak
Provade den här för ett tag sen. Limiterad till enbart PanAMs ledning. Ni som kan er Rolex känner till att piloterna bar vanliga GMT. Ledningen för bolaget fick dock denna specialvariant med vit urtavla. Vet ej hur många som totalt gjordes. Runt 20 stycken gissar jag om man ser till hur många unika personer som suttit i flygbolagets ledning under perioden ifråga

8e7y6atu.jpg

Haha vart faaan fick du prova på den där då :D??? Såna ser man ju inte varje dag haha
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kronan och texten på tavlan ser lagom redone ut. Eller finns det subtavlor med så tacky text?

Kanske bara att den är hårt medgången men spontant ser den lite fishy ut. :)

Håller med helt, tavlan kan säkert fått en redone. Comex klockorna har oftast levt hårda liv och blivit pantsatta på helgerna innan lön för att ha råd till kalas i Stavanger :) Har sett den fysiskt och enligt info jag hittat på nätet så stämmer det säkerligen att den är en Comex.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vet att jag för en herrans massa år sedan innan någon gtg i Sthlm på nymans kände på någon rätt unik jlc värd lite över en mille. Det förstod jag inte förrens jag såg priset, la ned den varsamt direkt :nailbiting::D

Annars finns det ju lite mikrodykare som är lite ovanliga men känns lite fusk...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Håller med helt, tavlan kan säkert fått en redone. Comex klockorna har oftast levt hårda liv och blivit pantsatta på helgerna innan lön för att ha råd till kalas i Stavanger :) Har sett den fysiskt och enligt info jag hittat på nätet så stämmer det säkerligen att den är en Comex.
Cool oavsett. Hade den ventil på sidan av caset?
 

A.Gold

Omega
Provade den här för ett tag sen. Limiterad till enbart PanAMs ledning. Ni som kan er Rolex känner till att piloterna bar vanliga GMT. Ledningen för bolaget fick dock denna specialvariant med vit urtavla. Vet ej hur många som totalt gjordes. Runt 20 stycken gissar jag om man ser till hur många unika personer som suttit i flygbolagets ledning under perioden ifråga

8e7y6atu.jpg

Tänk om man fick lägga vantarna på en sån där, en av favoriterna!

Dock så ska ca 100 st ha tillverkats. (Sorry för besserwisserkommentaren) :D

http://rolexblog.blogspot.se/2008/05/extremely-rare-gmts.html
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Håller med helt, tavlan kan säkert fått en redone. Comex klockorna har oftast levt hårda liv och blivit pantsatta på helgerna innan lön för att ha råd till kalas i Stavanger :) Har sett den fysiskt och enligt info jag hittat på nätet så stämmer det säkerligen att den är en Comex.

jag är ingen vintagerolexexpert precis, men inte har väl visarna trapezoid form innanför mercedescirkeln i orig heller? kan det vara aftermarket?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Säkerligen kan de vara utbytta, någon har ju förstört tavla & visare... Annars hade den varit galet trevlig.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Provade den här för ett tag sen. Limiterad till enbart PanAMs ledning. Ni som kan er Rolex känner till att piloterna bar vanliga GMT. Ledningen för bolaget fick dock denna specialvariant med vit urtavla. Vet ej hur många som totalt gjordes. Runt 20 stycken gissar jag om man ser till hur många unika personer som suttit i flygbolagets ledning under perioden ifråga

8e7y6atu.jpg
Gå och lägg dig grabben! :D
 

Knät

Cartier
Är långt ifrån ensam på KS om att ha haft en Midas på armen, men det är nog det ovanligaste jag har haft..
 

Rivalen

Rolex
Å fy tusan - jag kan knappt med att lägga upp min. Men mer unikt än så här blir det inte. Valjoux 7750 No dial med glasbaksida. Boett, blånerade visare, verk och rem - allt är köpt i lösvikt på nätet och monterat av min urmakare. Ambitionen var naturligtvis med urtavla, men jag hittade ingen snygg, så det blev så här och jag stortrivs med denna.

Tusan - jag får inte detta med bild att funka - kanske lika bra det med den vita GMTn - puuh.

Edit: Jag gick ur Sandboxie och surfade vanligt men lägga upp bild gick inte - om inte det behövs en instruktion? Jag är ju en famlare och snubblare när det gäller datorer. Jag njuter av GMT och många andra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ovanligaste vetefaen, men mest exotisk är nog Midasen som ligger här och skräpar. Ovanligaste är nog någon random, typ hermetic Omegan eller min nya Rolex cushion (andra upplagan oyster från Rolex).

Verkar som folk droppar de dyraste dinkorna de haft på armen dock...
 
Topp