• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rearden

Cartier
Jo, fast inte varje dag man får bära samma klocka som en TV-känd Stockholmare...
Finns det dokumenterat att denna "kända stockholmare" burit klockan? För annars känns det lite oseriöst att använda det som försäljningsargument som är värt ett mervärde när man inte ens nämner vilken "kändis" det rör sig om. Om det inte är så att det är "kändisen" själv som man köper av?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
@Korwax Du förstår väl att det inte är en bagatell med bortslipat serienummer? Självklart är det trist om du inte visste om det, men i det här fallet är det helt orimligt att hävda okunskap. Det är inte direkt en glappande vridning vi snackar om... Tyvärr bara att bita ihop och ta tillbaka klockan utan vidare krusiduller om du vill dämpa fallet.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
@MartinSWE med sitt ockerpris känns just nu som en fis i rymden jämfört med @Korwax försäljning. :confused:
Är KS ett tillhåll för smågangstrar numera?
Känns som det. Fick precis ett förslag i PM på min 16570 jag har ute för försäljning..
"Känns lite som att köpa grisen i säcken men det har man ju gjort förr, vad är ditt lägsta pris?"

Ehh, aha? Varför skriver du för då?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
@Korwax Du förstår väl att det inte är en bagatell med bortslipat serienummer? Självklart är det trist om du inte visste om det, men i det här fallet är det helt orimligt att hävda okunskap. Det är inte direkt en glappande vridning vi snackar om... Tyvärr bara att bita ihop och ta tillbaka klockan utan vidare krusiduller om du vill dämpa fallet.

Om inte länken varit bortmonterad under hans/hennes ägo så är det väl absolut rimligt att hävda okunskap
 

marw

Panerai
2-Faktor
@Denke kan inte du klargöra hur forumledningen ser på frågan om bortslipat serienummer på en klocka som i princip är ny och säljs som fullset. Vi har ju än så länge bara hört den ena sidan av historien men ponera att jag sålt en klocka i nyskick från 2016 som fullset men glömt den lilla detaljen att serienumret var bortslipat. Jag vägrar sedermera att ta tillbaka klockan. Vad får det för konsekvenser för mig som medlem på forumet? Detta oavsett om jag hävdar vetskap eller icke om det bortslipade serienumret.
 

Zingo

Rolex
Kan en klocka någonsin få bortskrapat serie nummer förutom vid avsiktligt skrapande alternativt nån vintage där det skavt mot bandet? :confused:Tänker på exempelvis MC som kan få kryssad ram om försäkringsbolaget löser in den och säljer som skrot.
 
  • Like
Reactions: JLW
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp