• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag tycker att det är väldigt olyckligt att se trådens utveckling. Från skämtsam jargong till klargörande fakta. Känns tråkigt att jag, om jag nu ska sälja, måste sänka mina klockor med 50% bara för att de inte är äkta BAS klockor. Kommer säkert en dag, men än är vi nog inte där.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Första inlägget av mig i den här tråden med innehåll enligt trådstart.
Denna:
https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-c-shape.61786/
är väl typ 2000 för dyr enligt min (ganska dåligt pålästa) åsikt. Lite trött skick utvändigt och så.
Det borde motsvara typ 30% överpris, jämfört med random sub ni tipsar om som är 5k för dyr så det ju mycket.
Kommentarer @Vic ?
Säger inte att du har fel, men du får nog komma med lite sakliga argument för varför den är dyr. Jag har ingen koll på vintage-omega dock...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Säger inte att du har fel, men du får nog komma med lite sakliga argument för varför den är dyr. Jag har ingen koll på vintage-omega dock...
Ska jag vara supertydlig, så har jag inga direkta och jämförbara exempel. En "känsla", som kommer av vad andra Connies (ej piepan) går för, och att C-boett -tråkigt nog- är undervärderat.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag är -som alltid- beredd att krypa ned under min sten igen i frågan.
Ställer mig fortfarande frågande till att en C-boett Constellation i det skicket kommer att säljas till det priset, men önskar @Vic framgång i ärendet. Jag tar gärna emot info om försäljningen då den är avklarad, privat om så önskas.
 
Faaaast....det är väl skillnad på Connie och Connie?

...det är väl inte en C-shape du har vilket också är en Connie, och den som diskuteras ovan.

Har däremot ingen åsikt om priset på någon av modellerna, för jag har ingen aning alls.
Aha kan vara så att jag missar lite här nu. Är som sagt ingen C-Shape jag har (mig veterligen) så då kanske det är en annan sak. Bifogar en, om än dålig så i varje fall en bild på min för att räta ut eventuella felaktigheter :)
20160406_123613.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp