• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Dom ligger ju runt där på C24 också (Europa, 2016, sorterat på billigast först).

Lägg till Trusted Checkout om man så vill så känns runt 30 rätt vanligt.

Nu kanske C24 är fel fingervisning men jag vet inget annat. Du får gärna upplysa mig! :)



Screen Shot 2016-12-29 at 15.46.11.png
Ja? Du får en helt ny i EU för 30k.

Då är det ju knas att folk flippar begagnad till och med dyrare, och ganska fort dessutom. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Samtidigt kan ju rimligen inte Chrono24 användas till absurdum som måttstock för samtliga försäljningar. Jag håller med om att det framstår som något orimligt att förvänta sig många tusenlappar över Chrono24 för en begagnad klocka men att använda Chrono24 som argument för att klockan är för dyr om den inte säljs för väldigt många tusenlappar under den billigaste handlaren på Chrono24 känns ju knas.

Jag har själv varit med om att det argumentet flera gånger kommit som anledning till att jag exempelvis borde sälja min nya PO för långt under den billigaste handlaren på Chrono24.
 

Zalath

Panerai
Asså denna tråden...att folk bara orka tjafsa om ett par % fel i pris...direkt så kommer någon pekar...knappast "minst prisvärda"...
Ja. Och det finns ju alltid en klocka som är minst prisvärd, även om den är billigare än alla andra på C24... Borde ju vara åtminstone rejält felprissatt.

Speedy är ju en liten knepig klocka eftersom de säljs ny för strax över 30 och inte tappar så mycket begagnat.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
håller med fullständigt
den minst prisvärda klockan på K&s ,är den som inte blir såld...
och den mest prisvärda klockan, är den som redan är borta....;)
Och den här tråden fungerar som så att den minst prisvärda inte råkar bli såld till någon ovetande nybörjare.
Bra att den här tråden finns även om exemplet ovan kanske inte riktigt platsar...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
IMG_8939.JPG
IMG_8941.JPG

Är väl fel glas och fel visare (samtliga) också?
Och -8020 heter den inte, -6012 heter referensen.
Som jag skrev i en annan tråd tror även de är am, vad jag vet har alla 6139 lume (de ser vitmålade ut) och iaf hur som haver helt fel samtliga som du skriver. Och ja glaset är fel det med, ska va slätt mineral och detta är väll välvt akryl/plast (har ett hemma som är likadant isf i reserv).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som jag skrev i en annan tråd tror även de är am, vad jag vet har alla 6139 lume (de ser vitmålade ut) och iaf hur som haver helt fel samtliga som du skriver. Och ja glaset är fel det med, ska va slätt mineral och detta är väll välvt akryl/plast (har ett hemma som är likadant isf i reserv).
Då är vi eniga, det blir lite mer ödmjukt om man skriver det som en fråga, tror jag. :D
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Får är vi eniga, det blir lite mer ödmjukt om man skriver det som en fråga, tror jag. :D

Kanske men reagerade direkt på detta ex tyvärr. Nu är gultavlan jäkligt nice på dessa men ändå inte fet premium över de andra och priset är väldigt högt. Om man jämför med min förra försäljning där klockan inte direkt flög iväg. Även fast den är sjukt bra för under 2k (och borde kanske behållit, nåväl iaf länken som är ovanlig och ruggigt bra! Ska leta rätt på min grail 6139 en dag...):

https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske men reagerade direkt på detta ex tyvärr. Nu är gultavlan jäkligt nice på dessa men ändå inte fet premium över de andra och priset är väldigt högt. Om man jämför med min förra försäljning där klockan inte direkt flög iväg. Även fast den är sjukt bra för under 2k (och borde kanske behållit, nåväl iaf länken som är ovanlig och ruggigt bra! Ska leta rätt på min grail 6139 en dag...):

https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/
Jag sålde min nyservade blåtavlade med svensk dagskiva för 2300kr, så ja, priset är galet. :)
 

månljus

Panerai
Sitter här och funderar om man tog i... Nä.... eller? Äh.... man ska ju inte förlora på klockor.... eller? Bara servicen på Bratten gick på 5000kr med lite delar.
Servicekostnader kan man som jag har förstått det sällan räkna med att få tillbaka helt och hållet. Personligen tror jag att det är enklare att sälja dina tre, eller om det nu är fyra, klockor separat istället för en enda stor bytesaffär. Men vad vet jag. :)
 
Servicekostnader kan man som jag har förstått det sällan räkna med att få tillbaka helt och hållet. Personligen tror jag att det är enklare att sälja dina tre, eller om det nu är fyra, klockor separat istället för en enda stor bytesaffär. Men vad vet jag. :)
Det tror jag med..... var nog inte i mina sinnen fulla bruk innan idag..... sjukt olika klockor också
 

Oew

Rolex
Typisk premium för 16710 är Stick, 3186, SEL, lugholes och solblekt insert. Alla går ju inte att få på samma, men stick ger nog premium med eller utan 3186.
Isåfall har jag missförstått det, har fått för mig att det är kopplat till urverket och att det bara är handlare som försökt "skapa" premium med vanliga stick dial. Då är ju den här prisvärd isåfall. https://www.pantbanken.se/auktioner...ngth=20&offset=0&kontor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=2
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp