• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Zalath

Panerai
Isåfall har jag missförstått det, har fått för mig att det är kopplat till urverket och att det bara är handlare som försökt "skapa" premium med vanliga stick dial. Då är ju den här prisvärd isåfall. https://www.pantbanken.se/auktioner...ngth=20&offset=0&kontor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=2
Tror dock inte att stick har ens i närheten av samma prispåslag som 3186 dock! Tycker den där ser ganska sliten ut. Glöm inte 15 % påslag också.
 

Oew

Rolex
Tror dock inte att stick har ens i närheten av samma prispåslag som 3186 dock! Tycker den där ser ganska sliten ut. Glöm inte 15 % påslag också.
Japp men skulle den sluta på 45k så blir det 51750 vilket fortfarande är billigt och mer i linje med vad en motsvarande "non stick dial" skulle gå för. Håller dock med om att @poormans klocka är i bättre skick samt med box.
Tillkommer ju auktionsavgift också på 15% och ingen box.
 

Oew

Rolex
Tror du den kommer stanna på 45???
Nej lite mer borde den gå upp, har för mig att 16710 fullset brukar ligga på 55-60k ungerfär? Den här borde ju ligga omkring där oavsett om det är premium eller ej. Men som jag skrev tidigare så trodde (tror) jag inte att stick dial är premium, men ifall så inte är fallet så lär den ju gå upp till 60k+provis.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tänker du på något speciellt förutom många swirls och ett uppenbart behov av rengöring?
Ett av bandhornen mår sådär också.
Skärmavbild 2017-01-11 kl. 15.21.17.png
Skärmavbild 2017-01-11 kl. 15.22.15.png
 

poormans

Rolex
så vad kommer ni fram till ?

vet inte om jag tycker de är jämförbara vare sig i skick eller i pris då den andra inte är såld ännu men det är väl bara någon timme kvar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp