• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JohnDoe

Rolex
upload_2017-1-11_22-32-47.png
Snabbt o bra jobbat med bild. Hann bara gräva fram en länk.
 

poormans

Rolex
Spelar mindre roll om någon här på ks tycker det är löjligt

Kolla priser på stick dial på tex chrono 24

De som annonserats ut här tidigare har legat runt 65-68k

Cheers christian
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Menar du att det är skillnad på stickdial jämfört med tex underline, date, red, rail, flat4 osv eller menar du fenomenet som sådant?
Ja, de är äldre och därmed vad jag definierar som ett samlarobjekt. Sedan tycker jag det mesta av det där är lite tramsigt, inget jag skulle betala extra för. Speciellt när det är så små visuella skillnader. Är dock medveten om att detta endast är min personliga åsikt men är genuint förvånad över denna hype.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jadu, runt 25 snåret är i högsta laget.

Jag är inte ute efter att sätta dit dig, men jag tycker att om man nu ska uppmärksamma en annons i den här tråden så bör man ju ha på benen annat än att det "känns dyrt". Jämförelser med tidigare försäljningar exempelvis eller om säljaren överskattar värdet på tillbehören m.m., m.m.

Som sagt, egentligen inte riktat specifikt mot dig men jag tycker att det oftast bara slängs ut ett påstående att det är dyrt utan någon som helst ytterligare information varför det skulle förhålla sig på det sättet.

Sen kanske du har rätt i sak gällande Tudorn, men det är inte min poäng.
 

Ruben

Rolex
Jag är inte ute efter att sätta dit dig, men jag tycker att om man nu ska uppmärksamma en annons i den här tråden så bör man ju ha på benen annat än att det "känns dyrt". Jämförelser med tidigare försäljningar exempelvis eller om säljaren överskattar värdet på tillbehören m.m., m.m.

Som sagt, egentligen inte riktat specifikt mot dig men jag tycker att det oftast bara slängs ut ett påstående att det är dyrt utan någon som helst ytterligare information varför det skulle förhålla sig på det sättet.

Sen kanske du har rätt i sak gällande Tudorn, men det är inte min poäng.
Nej det är lugnt.:)

Men för att återgå till mitt inlägg.
Tavlan är inte så speciell, ingen länk(!). Dock så är det lite premium att den är servad och verkar vara i ett bra skick.
Men 31k är lite i överkant
 

Gabriel90

Panerai
Nej det är lugnt.:)

Men för att återgå till mitt inlägg.
Tavlan är inte så speciell, ingen länk(!). Dock så är det lite premium att den är servad och verkar vara i ett bra skick.
Men 31k är lite i överkant
Hej
Kul att ni diskuterar min annons.. visst kanske det stämmer att jag har överpris, vad vet jag?

De som sälja för runt 23-25 brukar inte vara nyservade!
Och i detta skick? Klockan är i mint kondition och aldrig polerad.
Har sett annonser där folk begär över 40 för dessa
En tudor TIGER brukar säljas för Ca 25 .. så vad är då min värd?

Alla papper finns , inköpskvitto och boxar.

Jag sålde min submariner 114060 -2013 fullset för 51,000. Ändå skrev vissa att jag begärde för mycket?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Kul att ni diskuterar min annons.. visst kanske det stämmer att jag har överpris, vad vet jag?

De som sälja för runt 23-25 brukar inte vara nyservade!
Och i detta skick? Klockan är i mint kondition och aldrig polerad.
Har sett annonser där folk begär över 40 för dessa
En tudor TIGER brukar säljas för Ca 25 .. så vad är då min värd?

Alla papper finns , inköpskvitto och boxar.

Jag sålde min submariner 114060 -2013 fullset för 51,000. Ändå skrev vissa att jag begärde för mycket?
De som ligger 35-40 är oftast Big Block.
Tiger ligger runt 20 och mindre.
Din brukar säljas för runt 25 (med länk). Att den är servad är såklart bra, men det trissar inte upp värdet lika mycket som du betalade för servicen.
 

Gabriel90

Panerai
De som ligger 35-40 är oftast Big Block.
Tiger ligger runt 20 och mindre.
Din brukar säljas för runt 25 (med länk). Att den är servad är såklart bra, men det trissar inte upp värdet lika mycket som du betalade för servicen.
Kolla gärna chrono24..
Tiger ligger allt från 20 upp till 30...
Vanliga ligger från 25 och upp, även utan länk.
 

Ninen79

Audemars
Hej
Kul att ni diskuterar min annons.. visst kanske det stämmer att jag har överpris, vad vet jag?

De som sälja för runt 23-25 brukar inte vara nyservade!
Och i detta skick? Klockan är i mint kondition och aldrig polerad.
Har sett annonser där folk begär över 40 för dessa
En tudor TIGER brukar säljas för Ca 25 .. så vad är då min värd?

Alla papper finns , inköpskvitto och boxar.

Jag sålde min submariner 114060 -2013 fullset för 51,000. Ändå skrev vissa att jag begärde för mycket?
Fel post.
 

Ruben

Rolex
Hej
Kul att ni diskuterar min annons.. visst kanske det stämmer att jag har överpris, vad vet jag?

De som sälja för runt 23-25 brukar inte vara nyservade!
Och i detta skick? Klockan är i mint kondition och aldrig polerad.
Har sett annonser där folk begär över 40 för dessa
En tudor TIGER brukar säljas för Ca 25 .. så vad är då min värd?

Alla papper finns , inköpskvitto och boxar.

Jag sålde min submariner 114060 -2013 fullset för 51,000. Ändå skrev vissa att jag begärde för mycket?
Visst har du rätt om c24 att de ligger högre i pris där, men man kan inte alltid lita på c24 även om de oftast har rätt om prisbilden. När jag sålde min tudor (79260p) har jag för mig att den billigaste med samma tavla, Box, papper osv låg runt 30k jag sålde min för 21k om jag minns rätt.

Hur som helst är det en fantastisk klocka du har som jag tycker du ska behålla :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp