• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/orient-mako.68076/

@Crane
1450kr? Repa i glaset?
Jag får en ny för 149€ på Orientuhren.

IMG_5365.PNG

Som grädde på moset så har TS glömt returpolicyn ;)!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sänkt till 1100:- nu. Bör inte prissänkningar framgå i annonsen eller är det jag som är ute och cyklar?
Edit: tvåa på bollen.

Fast det är ju inte är regelrätt prissänkning utan en priskorrigering. Har svårt att se syftet med att ha kvar det första priset då det ju låg orimligt högt. Risken är väl i sådana fall att den som köper klockan och som har missat diskussionen här tror att 1450sek är ett ok pris att ta, och så börjar hela diskussionen om igen när den ska säljas nästa gång.

Kan fortfarande inte säga att jag tycker det är ett fynd precis!
Sänker du priset så är det väl lämpligt att skriva "prisbump" i rubriken så går folk som är intresserade in och ser de nya priset :)

Må så vara att du inte tycker att det är ett fynd, men den kvalar knappast in att nämnas mer i den här tråden.
Angående prisbump, se mitt svar ovan till @galácticon
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker du den är rätt prissatt om man får en ny för 1400? Nu vet jag iofs inte hur det är med frakt och så.
Äh. Kollar man till vad tråden egentligen heter så kvalar den inte in här. Då det i mitt tycke är en väldigt prisvärd klocka även om den så hade kostat det dubbla.

Men den här tråden är ju egentligen "mest överprisade klockan på Köp och sälj just nu" - men tycker inte den platsar längre ändå.

Visst kanske jag hade lagt ut den för 900 (eller mindre med tanke på repan i glaset) men 1100 är inte heller svindyrt.
 

Makkanxd

Rolex
Äh. Kollar man till vad tråden egentligen heter så kvalar den inte in här. Då det i mitt tycke är en väldigt prisvärd klocka även om den så hade kostat det dubbla.

Men den här tråden är ju egentligen "mest överprisade klockan på Köp och sälj just nu" - men tycker inte den platsar längre ändå.

Visst kanske jag hade lagt ut den för 900 (eller mindre med tanke på repan i glaset) men 1100 är inte heller svindyrt.
Klockan i sig är säkert prisvärd men köpa en klocka med repa i glaset för ett ett lappar under nypris känns dyrt enligt mig. Kanske ingen dyrast på köp och sälj men dyrt.
Alla tycker vi olika och de är väl bra!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker du den är rätt prissatt om man får en ny för 1400? Nu vet jag iofs inte hur det är med frakt och så.

Men allvarlig nu...vi är i tråden "Minst prisvärda klockan". Menar på fullaste allvar att en klocka som numera ligger ute för 1100sek men som man kan köpa för 1.500sek från nätet, inte 1.400 som du reade den till, är minst prisvärd? Dessutom som du själv skriver, vet du ju inte om det tillkommer frakt utöver de 1.500sek.
 

Makkanxd

Rolex
Men allvarlig nu...vi är i tråden "Minst prisvärda klockan". Menar på fullaste allvar att en klocka som numera ligger ute för 1100sek men som man kan köpa för 1.500sek från nätet, inte 1.400 som du reade den till, är minst prisvärd? Dessutom som du själv skriver, vet du ju inte om det tillkommer frakt utöver de 1.500sek.
Jag hade inte tagit upp de om han la ut den för 1100 direkt. Jag passade på att nämna det när vi ändå diskuterade hans pris
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Med risk för att bli filosofisk här så handlar det väl oftast om hur många % överprisad man anser något är?
Exempel:
En SKX för 2500:- är ju, beroende på hur man ser det, alltifrån 20-40% överprisat. Detta drar fram högafflarna!
Samma prispåslag i absoluta kronor skulle i min värld inte höja några ögonbryn om det gällde t.ex en Day-Date där en enda länkbit kan uppbära samma kostnad som ovan nämna överprissatta klocka. Detta då motsvarande överprissättning inte ens är 1% av ett fräscht exemplars värde.

Eller är jag ute och jonnar?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att bli filosofisk här så handlar det väl oftast om hur många % överprisad man anser något är?
Exempel:
En SKX för 2500:- är ju, beroende på hur man ser det, alltifrån 20-40% överprisat. Detta drar fram högafflarna!
Samma prispåslag i absoluta kronor skulle i min värld inte höja några ögonbryn om det gällde t.ex en Day-Date där en enda länkbit kan uppbära samma kostnad som ovan nämna överprissatta klocka. Detta då motsvarande överprissättning inte ens är 1% av ett fräscht exemplars värde.

Eller är jag ute och jonnar?
Givetvis är det procentuellt. När jag köper en AP tjaffsar jag inte om ett par tusen hit eller dit däremot tänker jag inte betala 1100kr för tex en lunch.
 
Junghans Meister Kalender, 15,5K.
https://klocksnack.se/threads/junghans-meister-kalender.68914/
Vill inte vara oförskämd men man får en ny för runt 16k + 2.5% trusted checkout fee + frakt på chrono24?
@opassande_ordvitsar
Huga! Här ville man ju inte direkt bli listad! :p
Jag får be om ursäkt. Jag var nog lite naiv när jag satte priset: jag kollade bara på kvittot och sidan jag köpte klockan från. (Där säljs den för strax under 21 000:-.) Men du har helt rätt: jag borde kollat andra sidor också! Jag ska absolut sänka priset. Kanske du kan hjälpa mig, @daveid ? Vad anser du är ett själigt pris?

Och nej, du var inte alls oförskämd! Som nybörjare i den här världen är all feedback högst välkommen och mycket uppskattad! :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Huga! Här ville man ju inte direkt bli listad! :p
Jag får be om ursäkt. Jag var nog lite naiv när jag satte priset: jag kollade bara på kvittot och sidan jag köpte klockan från. (Där säljs den för strax under 21 000:-.) Men du har helt rätt: jag borde kollat andra sidor också! Jag ska absolut sänka priset. Kanske du kan hjälpa mig, @daveid ? Vad anser du är ett själigt pris?

Och nej, du var inte alls oförskämd! Som nybörjare i den här världen är all feedback högst välkommen och mycket uppskattad! :)
Hatten av ! Detta är äkta KS-anda :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Huga! Här ville man ju inte direkt bli listad! :p
Jag får be om ursäkt. Jag var nog lite naiv när jag satte priset: jag kollade bara på kvittot och sidan jag köpte klockan från. (Där säljs den för strax under 21 000:-.) Men du har helt rätt: jag borde kollat andra sidor också! Jag ska absolut sänka priset. Kanske du kan hjälpa mig, @daveid ? Vad anser du är ett själigt pris?

Och nej, du var inte alls oförskämd! Som nybörjare i den här världen är all feedback högst välkommen och mycket uppskattad! :)
Hittade ingen mer passande tråd, kanske borde frågat i någon annan tråd. Har faktiskt ingen koll på priserna eller andrahandsmarknaden för Junghans, kollade bara upp den på chrono24 för jag tyckte modellen var sjukt snygg. :) Jag vet inte, du kanske får ut 14-15k hos rätt köpare eftersom det inte sålts någon på ks innan, inte finns nån beggad på chrono24 och 16k + 2.5% + frakt i slutändan blir ish 17k.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hittade ingen mer passande tråd, kanske borde frågat i någon annan tråd. Har faktiskt ingen koll på priserna eller andrahandsmarknaden för Junghans, kollade bara upp den på chrono24 för jag tyckte modellen var sjukt snygg. :) Jag vet inte, du kanske får ut 14-15k hos rätt köpare eftersom det inte sålts någon på ks innan, inte finns nån beggad på chrono24 och 16k + 2.5% + frakt i slutändan blir ish 17k.
Så 15,5k är på tok för mycket och gör klockan till en av de mest överprisade på forumet, eftersom du själv tror att den bara skulle gå att sälja för upp till 15k?

Nåväl, detta är ju "de passionerade diskussionernas tråd"... :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Så 15,5k är på tok för mycket och gör klockan till en av de mest överprisade på forumet, eftersom du själv tror att den bara skulle gå att sälja för upp till 15k?

Nåväl, detta är ju "de passionerade diskussionernas tråd"... :)
"hittade ingen mer passande tråd", borde nog frågat i någon frågetråd. Jag tror att priset är för högt då man får en ny för ca en tusenlapp mer. Hur mycket som är ett rimligt pris vet jag inte. Notera att jag skrev "hos rätt köpare".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp