• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clark Kent

Patek
2-Faktor

ScubaKing

Audemars
Tycker det e extremt kul att @gabban fortsätter att bumpa sin värdelösa annons men ignorerar denna tråd. Snacka om skygglappar...

Det visade sig dock efter mycket fram och tillbaka att dessa 500 st faktiskt var just tills hans team (se länk nedan) så det kanske förklarar den extremt höga prislappen han satt. Dock fortfarande bedrövliga bilder för en klocka som kostar två månadslöner.

edit:
"Just confirmed. These 500 pieces were done especially for the Schumacher Ferrari team."
https://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-michael-schumacher/
 

BCKSTRM

Rolex
Vad är marknadspriset?
Anser att 1803 är undervärderade i Sverige/KS. @ErikGBG s är i min mening kraftigt undervärderad. Kollar man internationellt ligger de snarare på 105 som den som diskuteras nu.

Så jag sticker nog ut hakan och menar att den för 105 är rimligt prissatt.

Edit: Som @Esquared påpekade missade jag att kolla caset på den nyupplaga... Klantigt av mig då det såklart påverkar värdet rejält... Vidhåller dock åsikten om att Eriks är ett jävla fynd!
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
Du anser att 105k är rimligt - vilket skick jämför du då med? Har du noterad boetten?
Hej,
Sorry nej det gjorde jag inte. Klantigt! :banghead:

Dock vidhåller jag att Eriks är kraftigt undervärderad. Hade jag kunnat bära upp helguld hade jag köpt för länge sedan :)

Så, rättelse: I bra skick är 105 rimligt.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Det visade sig dock efter mycket fram och tillbaka att dessa 500 st faktiskt var just tills hans team (se länk nedan) så det kanske förklarar den extremt höga prislappen han satt. Dock fortfarande bedrövliga bilder för en klocka som kostar två månadslöner.

edit:
"Just confirmed. These 500 pieces were done especially for the Schumacher Ferrari team."
https://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-michael-schumacher/
Kan hålla med dig om att priset kanske inte är så off som tidigare beskrivet, men priset är dock nästan 20k högre än vad den kosta från handlaren på chrono24. Annons med samma nr 288 av 500 :)
http://www.chrono24.no/omega/speedm...r-legend-nos-box--papiere-2004--id4923403.htm
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej,
Sorry nej det gjorde jag inte. Klantigt! :banghead:

Dock vidhåller jag att Eriks är kraftigt undervärderad. Hade jag kunnat bära upp helguld hade jag köpt för länge sedan :)

Så, rättelse: I bra skick är 105 rimligt.
Grejen är väl just det som du skriver om dig själv, att inte alla är intresserade av helguld. Tror trenden var starkare för 2-3 år sedan.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610ln-2016.72886/

Börjar tycka att det känns jävligt tråkigt med uppenbart gråhandlarköpta klockor som kommer ut på forumet och säljs till ett högre pris än vad klockan ursprungligen köptes för. Jag har inget alls emot att man köper gråhandlarklockor och gör det själv men jag tycker inte att man ska köpa sådana klockor för att sen försöka göra en hacka på forummedlemmarna.

Som vanligt även från en forummedlem som typ har under 50 inlägg.
 
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610ln-2016.72886/

Börjar tycka att det känns jävligt tråkigt med uppenbart gråhandlarköpta klockor som kommer ut på forumet och säljs till ett högre pris än vad klockan ursprungligen köptes för. Jag har inget alls emot att man köper gråhandlarklockor och gör det själv men jag tycker inte att man ska köpa sådana klockor för att sen försöka göra en hacka på forummedlemmarna.

Som vanligt även från en forummedlem som typ har under 50 inlägg.

Jag reagerade på retur "om klockan inte är 100% äkta" - vadå om? Antingen är den det eller inte. Hur ska man tolka det...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag reagerade på retur "om klockan inte är 100% äkta" - vadå om? Antingen är den det eller inte. Hur ska man tolka det...
Haha ja, ur rent legal synvinkel förstår jag inte vad som avses. Den är ju annonserad som en äkta Rolex, skulle den visa sig inte vara det har ju köparen garanterat full rätt att häva avtalet. En sådan text erbjuder ju enbart misstanke om huruvida klockan är äkta eller inte.

Man kan väl förvisso se det som en utfästelse om att det blir en smidig hävning om klockan är falsk, gå direkt till gå så att säga.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag reagerade på retur "om klockan inte är 100% äkta" - vadå om? Antingen är den det eller inte. Hur ska man tolka det...

Haha ja, ur rent legal synvinkel förstår jag inte vad som avses. Den är ju annonserad som en äkta Rolex, skulle den visa sig inte vara det har ju köparen garanterat full rätt att häva avtalet. En sådan text erbjuder ju enbart misstanke om huruvida klockan är äkta eller inte.

Man kan väl förvisso se det som en utfästelse om att det blir en smidig hävning om klockan är falsk, gå direkt till gå så att säga.

Detta är gammal skåpmat. Några av hobbyhandlarna på KS med störst volym använder det trötta uttrycket konstant. Diskuterats flitigt i "frågor och funderingar..."-tråden. Suck... skriv ingen retur i stället och stå för det!
Färdiggnällt från min sida - let's go OnT :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag reagerade på retur "om klockan inte är 100% äkta" - vadå om? Antingen är den det eller inte. Hur ska man tolka det...

Haha ja, ur rent legal synvinkel förstår jag inte vad som avses. Den är ju annonserad som en äkta Rolex, skulle den visa sig inte vara det har ju köparen garanterat full rätt att häva avtalet. En sådan text erbjuder ju enbart misstanke om huruvida klockan är äkta eller inte.

Man kan väl förvisso se det som en utfästelse om att det blir en smidig hävning om klockan är falsk, gå direkt till gå så att säga.

Detta är gammal skåpmat. Några av hobbyhandlarna på KS med störst volym använder det trötta uttrycket konstant. Diskuterats flitigt i "frågor och funderingar..."-tråden. Suck... skriv ingen retur i stället och stå för det!
Färdiggnällt från min sida - let's go OnT :)
Det är en standardformulering och inte det minsta konstigt eftersom mångas största nojja när de ska köpa beg är att de ej ska få en äkta.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det är en standardformulering och inte det minsta konstigt eftersom mångas största nojja när de ska köpa beg är att de ej ska få en äkta.
Fast jag tycker den är konstig då vi inte får sälja fake på köp o sälj. Eller menar du att det även åsyftas att alla delar, inkl utbytta, är original?
 

Salesmayne

Panerai
Jag förstår inte varför folk har något emot att samlare/flippare/försäljare köper upp klockor och säljer till ett dyrare pris än vad de själva betalade? Jag förstår tanken med att forumet skall vara ärligt och ha en relativt gemytlig stämning men att det skulle rynkas på ögonbrynen när någon vill tjäna sig en kosing är bara fjantigt och underligt. Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay...annars tycker jag att säljaren får sätta vilket pris han än vill utan att folk ska bitcha sedan får marknaden säga sitt om huruvida priset var rimligt eller inte.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fast jag tycker den är konstig då vi inte får sälja fake på köp o sälj. Eller menar du att det även åsyftas att alla delar, inkl utbytta, är original?
Tycker du? Du har aldrig hört att folk vill gå och äkthetskontrollera klockor i samband med köp eller att återförsäljare och auktionshus säljer äkthetsintyg?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tycker du? Du har aldrig hört att folk vill gå och äkthetskontrollera klockor i samband med köp eller att återförsäljare och auktionshus säljer äkthetsintyg?
Ja det tycker jag. Dessutom, om någon säljer en fake-klocka tror jag personen är mindre benägen att "svara i telefon" när klockan är borta och pengarna på banken.
Tror inte man kommer bort från risken med bedragare bara för att den skrivningen tillämpas.
Men visst, skulle ju kunna vara så att någon säljer en klocka de tror är äkta men som egentligen är fake. Då fyller skrivningen en funktion, men å andra sidan har köparen brustit rätt hårt i undersökningen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag förstår inte varför folk har något emot att samlare/flippare/försäljare köper upp klockor och säljer till ett dyrare pris än vad de själva betalade? Jag förstår tanken med att forumet skall vara ärligt och ha en relativt gemytlig stämning men att det skulle rynkas på ögonbrynen när någon vill tjäna sig en kosing är bara fjantigt och underligt. Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay...annars tycker jag att säljaren får sätta vilket pris han än vill utan att folk ska bitcha sedan får marknaden säga sitt om huruvida priset var rimligt eller inte.
Jag förstår att du besitter djupa kunskaper om vad detta forum är, du som har varit medlem sedan 23 april. Berätta för oss, du store forummedlem, vad detta forum är till för.
 

Salesmayne

Panerai
Ohhh snap...en besserwisser kom ut ur x-wing kontoret. Du är medveten om att man kan läsa forum utan att vara medlem väl? Jag har inget konto på flashback men har följt forumet sedan ca 10 år tillbaka.

Det verkar ju som att folk här på forumet tycker att det är fult att tjäna pengar på klockor vilket jag inte förstår när vi är del av ett kapitalistiskt samhälle. Således är det inga konstigheter om folk vill fylla på kontot lite extra!
 
  • Like
Reactions: JDQ

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja det tycker jag. Dessutom, om någon säljer en fake-klocka tror jag personen är mindre benägen att "svara i telefon" när klockan är borta och pengarna på banken.
Tror inte man kommer bort från risken med bedragare bara för att den skrivningen tillämpas.
Men visst, skulle ju kunna vara så att någon säljer en klocka de tror är äkta men som egentligen är fake. Då fyller skrivningen en funktion, men å andra sidan har köparen brustit rätt hårt i undersökningen.
ok tänk så du
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ohhh snap...en besserwisser kom ut ur x-wing kontoret. Du är medveten om att man kan läsa forum utan att vara medlem väl? Jag har inget konto på flashback men har följt forumet sedan ca 10 år tillbaka.

Det verkar ju som att folk här på forumet tycker att det är fult att tjäna pengar på klockor vilket jag inte förstår när vi är del av ett kapitalistiskt samhälle. Således är det inga konstigheter om folk vill fylla konto lite extra!
Jag vill bara ha svar på vad forumet är, nu när det tydligen inte är "Röda korset för pissluffare", vad nu det innebär.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp