• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag förstår inte varför folk har något emot att samlare/flippare/försäljare köper upp klockor och säljer till ett dyrare pris än vad de själva betalade? Jag förstår tanken med att forumet skall vara ärligt och ha en relativt gemytlig stämning men att det skulle rynkas på ögonbrynen när någon vill tjäna sig en kosing är bara fjantigt och underligt. Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay...annars tycker jag att säljaren får sätta vilket pris han än vill utan att folk ska bitcha sedan får marknaden säga sitt om huruvida priset var rimligt eller inte.

Finns andra forum om man vill tjäna flis... Testa Blocket vettja...
 

Salesmayne

Panerai
herregud...jag orkar knappt diskutera med dig.

Så du håller inte med om att det är en relativt vanligt förekommande kommentar/inställning här på forumet att det är fult att flippa klockor för pengar? Det är ju verkligen riktigt schysst om folk kan tänka sig att sälja sina klockor billigt eller till samma pris som de köptes för men det är ju verkligen upp till säljaren.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår inte varför folk har något emot att samlare/flippare/försäljare köper upp klockor och säljer till ett dyrare pris än vad de själva betalade? Jag förstår tanken med att forumet skall vara ärligt och ha en relativt gemytlig stämning men att det skulle rynkas på ögonbrynen när någon vill tjäna sig en kosing är bara fjantigt och underligt. Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay...annars tycker jag att säljaren får sätta vilket pris han än vill utan att folk ska bitcha sedan får marknaden säga sitt om huruvida priset var rimligt eller inte.
Tror inte så många bryr sig faktiskt. Det har så länge jag varit medlem försigått.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag förstår inte varför folk har något emot att samlare/flippare/försäljare köper upp klockor och säljer till ett dyrare pris än vad de själva betalade? Jag förstår tanken med att forumet skall vara ärligt och ha en relativt gemytlig stämning men att det skulle rynkas på ögonbrynen när någon vill tjäna sig en kosing är bara fjantigt och underligt. Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay...annars tycker jag att säljaren får sätta vilket pris han än vill utan att folk ska bitcha sedan får marknaden säga sitt om huruvida priset var rimligt eller inte.
Som det skrivits tidigare i den här tråden så fungerar den som hjälp för mindre kunniga köpare. Att känna sig lurad är inte kul, speciellt inte om det handlar om en massa pengar. Man kan se tråden som en plattform där marknaden säger sitt om huruvida priset är rimligt eller inte. Som du själv skriver så ska forumet fungera som en möteplats för klockintresserade, där intresset kan växa och man kan ta del av och dela med sig utav kunskap.
 

Salesmayne

Panerai
Jag vet inte ens vad Apus är så dina fabulerade historier kan du hålla för dig själv. Så du anser alltså att det är en dålig idé att åka till ett land där jag har en lgh i huvudstaden och serva klockor för en bråkdel av det svenska priset när man ändå är på besök? Snacka om att vara frikostig med sina stålar säger jag bara. Jag sparar in på alla möjliga vis så att jag aldrig behöver bli en fattig pissluffare.

Edit: såg nu att du var sådär finurligt skämtsam med Apus kemtvätt :) Du borde testa lite stand-up då du är extremt fyndig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag vet inte ens vad Apus är så dina fabulerade historier kan du hålla för dig själv. Så du anser alltså att det är en dålig idé att åka till ett land där jag har en lgh i huvudstaden och serva klockor för en bråkdel av det svenska priset när man ändå är på besök? Snacka om att vara frikostig med sina stålar säger jag bara. Jag sparar in på alla möjliga vis så att jag aldrig behöver bli en fattig pissluffare.
Logik for Dummies :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Så det är alltså dumt att spara in pengar på dyr svensk service som kan göras av kompetent personal utomlands?

Det är även en dålig idé att vara allmänt sparsam med utgifter så att kontot håller sig välfyllt?

Jag ser iaf ingen anledning att slösa cash i onödan!
Det är inte logiskt att i ena stunden, med fula ord, "bitcha" över att det anses fult att prångla gråhandlarklockor till överpriser på forumet, med virriga resonemang om kapitalism, Röda korset och pissluffare (vad något av det nu öht. har med saken att göra), för att i nästa stund serva sin klocka hos Apus Kemtvätt och Klockservice och beklaga sig över höga servicekostnader i Sverige, just sayin'.

Nu går vi OnT.
 

Salesmayne

Panerai
Jag har inte fört några virriga resonemang det är mest du som vill spela Allan ballan och anmärka på enskilda ord samt meningar och inlägg som skrivits för att få lite ryggdunk från dina X-Wing bröder eller bara höja ditt eget nät-självförtroende i sann skolgårdsmanér. Du är en fjant...Just sayin!

Apus kemtvätt handlar med och servar klockor som IWC, Breitling, Omega m fl och är både utbildad och kunnig. Så vad är problemet?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag har inte fört några virriga resonemang det är mest du som vill spela Allan ballan och anmärka på enskilda ord samt meningar och inlägg som skrivits för att få lite ryggdunk från dina X-Wing bröder eller bara höja ditt eget nät-självförtroende i sann skolgårdsmanér. Du är en fjant...Just sayin!

Apus kemtvätt handlar med och servar klockor som IWC, Breitling, Omega m fl och är både utbildad och kunnig. Så vad är problemet?
Du funderar inte över att du får det bemötandet du får därför du är både otrevlig och hetsig? :)
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jag har inte fört några virriga resonemang det är mest du som vill spela Allan ballan och anmärka på enskilda ord samt meningar och inlägg som skrivits för att få lite ryggdunk från dina X-Wing bröder eller bara höja ditt eget nät-självförtroende i sann skolgårdsmanér. Du är en fjant...Just sayin!

Apus kemtvätt handlar med och servar klockor som IWC, Breitling, Omega m fl och är både utbildad och kunnig. Så vad är problemet?
Haha asså kryp tillbaka under den sten du kom ifrån
 

Salesmayne

Panerai
Jag var inte otrevlig och hetsig men hade en hård ton vilken däremot inte var riktad mot någon specifik användare utan snarare mot en allmän företeelse som jag observerat på forumet. När en person sedan vill bryta ner inlägg efter inlägg och leta efter fel så får man ju ta det aningen mer personligt även om han förmodligen har lite tråkigt på jobbet och vill få tiden att gå...
 
Senast ändrad:

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jag var inte otrevlig och hetsig men hade en hård ton vilken däremot inte var riktad mot någon specifik utan snarare mot en allmän företeelse som jag observerat på forumet. När en person sedan vill bryta ner inlägg efter inlägg och leta efter fel så får man ju ta det aningen mer personligt även om han förmodligen har lite tråkigt på jobbet och vill få tiden att gå...
Jag jobbar inte. Jag har köpt en flygbiljett till ett land där jag har lägenhet för att serva min klocka. Det är mycket billigare där. Så sparar massa pengar
 

Salesmayne

Panerai
oj en allan ballan till!

Jag byter stridsyxan mot kökskniven och lagar lite mat tror jag, detta börjar bli aningen upprepande.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag har inte fört några virriga resonemang det är mest du som vill spela Allan ballan och anmärka på enskilda ord samt meningar och inlägg som skrivits för att få lite ryggdunk från dina X-Wing bröder eller bara höja ditt eget nät-självförtroende i sann skolgårdsmanér. Du är en fjant...Just sayin!

Apus kemtvätt handlar med och servar klockor som IWC, Breitling, Omega m fl och är både utbildad och kunnig. Så vad är problemet?
Ett litet tips. Att kalla medlemmar vid olika namn är absolut inget som är en fördel i någon diskussion på forumet. Finns säkert andra forum för sånt. En annan sak för dom som inte vet är att talesättet "att bränna sina broar" är inget positivt.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nicbex: Du är en åsna!

Du verkar va en rolig tomte du...

"Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay..."

Servar klockan i Asien....

Andra fina visdomsord:
Bitcha
Ohhh snap...en besserwisser kom ut ur x-wing kontoret.
Allan ballan
fjant
Åsna

Man börjar undra hur gammal du är och om du kanske borde hålla dig till Flashback?
Skärpning
 

Salesmayne

Panerai
fyi: Jag servar inte klockor i Asien! Detta är ännu en sak som flertalet användare har klankat ner på sedan mitt inlägg om att jag servar klockor billigt..alltså att slå hål på mitt uttalande vilket inte går då jag servar dom i en Europeisk huvudstad för rimliga pengar.

Jag använder f ö relativt passande beskrivningar för nicbex tycker jag, eftersom han använder skolgårdsmetoder så passar fjant/åsna/allan-ballan alldeles utmärkt. Men jag kan försöka hålla ett mer passande språkbruk i fortsättningen.

Jag tycker att vi ska sluta spamma tråden men innan det måste jag fråga: Det må vara aningen opassande att använda relativt omogna uttryck och ord men är det inte relativt onödigt att i inlägg efter inlägg försöka klanka ner på det en specifik användare säger/skriver och efter var gång man får svar på tal fortsätta att hitta något nytt? Enligt mig är det inget särskilt moget förfarande oavsett språkbruk. Det är en översittarmentalitet och har funnits på alla forum jag någonsin varit medlem på. Ofta är det dessutom just användare som har lite mer status och som känner att dom ska befästa sin positionering i hierarkin genom att visa vart skåpet ska stå. Jag förstår mentaliteten, men det är rätt onödigt enligt mig.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hahaha någon är maxad idag, nej att kalla folk med en viss åsikt för "pissluffare" är inte trevligt på något plan oavsett hur fel man tycker just den åsikten är. Att sedan förvånas över att man blir bemött med samma ton tycker jag är rätt märkligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp