• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vad sägs om att lägga ner all skitsnack, oavsett vad eller vem det är för att fortsätta med vad tråden handlar om? Har lagt ner för många minuter av mitt liv på det här tjafset.

Men men men,,,,
giphy.gif
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Som KS utvecklas tror jag att ska börja med "retur om ej irriterande köpare som skrivit korkade saker i andra trådar" i mina säljes.
Nu är väl detta skrivet med viss ironi, men jag kan inte mer än hålla med. Jag måste säga att vissa här i tråden, enligt min mening, har en mycket skum inställning. Tämligen nya på forumet, tar ut svängarna rejält i det de skriver, och har ett starkt behov av att dels kasta skit runt sig, dels försvara sitt agerande.
En nyligen tillkommen medlem som jag inte gått i klinch med, var den första jag satt på ignore. Detta för att inläggen mestadels väcker irritation och inte tillför nåt vettigt.
Riktigt trist att dessa röster hörs och vrider normalläget på KS, ur mitt sätt att se, i helt fel riktning. Men. Bättre ignore och slippa se, än att uppröras.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Nu är väl detta skrivet med viss ironi, men jag kan inte mer än hålla med. Jag måste säga att vissa här i tråden, enligt min mening, har en mycket skum inställning. Tämligen nya på forumet, tar ut svängarna rejält i det de skriver, och har ett starkt behov av att dels kasta skit runt sig, dels försvara sitt agerande.
En nyligen tillkommen medlem som jag inte gått i klinch med, var den första jag satt på ignore. Detta för att inläggen mestadels väcker irritation och inte tillför nåt vettigt.
Riktigt trist att dessa röster hörs och vrider normalläget på KS, ur mitt sätt att se, i helt fel riktning. Men. Bättre ignore och slippa se, än att uppröras.
Instämmer. :)
Ironi består av 80% allvar.

Edit: Kan annars tänka mig att tagga ett flertal användare som ej kan räkna med retur i mina annonser.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag tycker egentligen frågan om retur är lite fånig. Det kokar ju någonstans ned till om man vill använda denna marknadsplats eller inte. Vill man det så måste man ta ansvar för det man säljer. Själv har jag t.ex ingen retur som policy men det är ju bara i bemärkelsen inget öppet köp/ångerrätt för att klockan var för tjock/tunn/blå eller något annat. Är det däremot något som inte stämmer i beskrivningen hittar vi givetvis en lösning. Något annat är ju samma sak som att svartlista sig själv. Vilket i och för sig är vad flera lyckats göra...
 

leiden

Rolex
Jag tycker egentligen frågan om retur är lite fånig. Det kokar ju någonstans ned till om man vill använda denna marknadsplats eller inte. Vill man det så måste man ta ansvar för det man säljer. Själv har jag t.ex ingen retur som policy men det är ju bara i bemärkelsen inget öppet köp/ångerrätt för att klockan var för tjock/tunn/blå eller något annat. Är det däremot något som inte stämmer i beskrivningen hittar vi givetvis en lösning. Något annat är ju samma sak som att svartlista sig själv. Vilket i och för sig är vad flera lyckats göra...
Bra skrivet. Kanske att man i sina säljesannonser kan uttrycka sig tydligare t.ex. genom att skriva "Öppet köp? Nej". Att inte göra rätt för sig om något visar sig vara fel borde vara en självklarhet och det kanske är därför det är lagstadgat också (Köplagen), för att visa på det självklara. Visst, man kan hävda motsatsen också, att det är lagstadgat för att människor inte förstår vad som är rätt och fel men vem vill gå runt med en så svart bild av samhället :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag tycker egentligen frågan om retur är lite fånig. Det kokar ju någonstans ned till om man vill använda denna marknadsplats eller inte. Vill man det så måste man ta ansvar för det man säljer. Själv har jag t.ex ingen retur som policy men det är ju bara i bemärkelsen inget öppet köp/ångerrätt för att klockan var för tjock/tunn/blå eller något annat. Är det däremot något som inte stämmer i beskrivningen hittar vi givetvis en lösning. Något annat är ju samma sak som att svartlista sig själv. Vilket i och för sig är vad flera lyckats göra...
Klokt!
Oavsett vem man gör affärer med så är själva affären en hederssak. Man gör rätt för sig. Punkt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp