• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är intressant att medlemmar under 300 inlägg har så pass vassa åsikter.
Är ju själv inte snövit eller nån som sitter tyst det vet jag, men lite respekt bör kanske ges när det är medlemmar med många års av erfarenhet som unisont påpekar relevanta saker.
Dock tycker jag, då som nu, att personagrepp och alltför ovårdat språk bör vara förbjudet.
Sakliga och konstruktiva kommentarer alltid bra och viktigt på forumet.
Hear hear...
 

Ebbot

Cartier

Tror det var denna dialog som syftades?

IMG_0953.PNG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Tror det var denna dialog som syftades?

IMG_0953.PNG
Denna klocka har sålts för 85-80K på 3 tidigare annonser (kolla tidigare annonser som underlag).
70 känner jag mig väldigt tveksam till utan aktiv annons som stöd för det.
Jag och den jag köpte av har betalat betydligt mer och i linje med vad den annonseras för nu.
Känns även märkligt att någon helt plötsligt slänger ur sig vad han sålt denna för tidigare.
Marknadsmässigt pris och vad någon påstår sig ha sålt för tidigare är knappast samma sak. Jag tycker priserna på C24 talar ett tydligt språk, redan på 80 är den prisvärd och marknadsmässigt värderad.
Är det dessutom normalt att uppge publikt vad affär någon gång gått i land på mitt i annans affär. Känner mig tveksam till syftet med sådant uttalande.
 

Ninen79

Audemars
Denna klocka har sålts för 85-80K på 3 tidigare annonser (kolla tidigare annonser som underlag).
70 känner jag mig väldigt tveksam till utan aktiv annons som stöd för det.
Jag och den jag köpte av har betalat betydligt mer och i linje med vad den annonseras för nu.
Känns även märkligt att någon helt plötsligt slänger ur sig vad han sålt denna för tidigare.
Marknadsmässigt pris och vad någon påstår sig ha sålt för tidigare är knappast samma sak. Jag tycker priserna på C24 talar ett tydligt språk, redan på 80 är den prisvärd och marknadsmässigt värderad.
Är det dessutom normalt att uppge publikt vad affär någon gång gått i land på mitt i annans affär. Känner mig tveksam till syftet med sådant uttalande.
Kolla med @Rolex tid är pengar om att jag sålde klockan för 70 k eller inte, han köpte den av mig.
 

Ninen79

Audemars
Ok vad spelar det då för roll vad du har sålt den för. Var ditt enda syfte att förstöra mina möjligheter att sälja för vad jag köpte för och reta upp mig? Vad tjänade du på det om man får fråga?
Någon skrev att den var prisvärd, jag skrev att jag sålde samma klocka en månad tidigare för 8 k mindre. Bara allmän info och ingen tanke att reta upp någon.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Någon skrev att den var prisvärd, jag skrev att jag sålde samma klocka en månad tidigare för 8 k mindre. Bara allmän info och ingen tanke att reta upp någon.

När du skrev att du sålde "samma" klocka så antog nog många att det var just det specifika exemplaret.
Hade du skrivit att du sålde en likadan klocka hade nog förvirringen inte uppstått. Nu blev ju läget att JLC var pengatörstande snarare än att övriga fick en prisreferens.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp