• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JLC

Panerai
2-Faktor
Vem sålde du till då @Ninen79 ? Hur mycket köpte du den för @JLC ?

Bara så vi reder ut allt så alla slipper spekulera
Jag köpte i intervallet 72-75 ksek men jag är emot att man ska redogöra för slutpriser offentligt, det gör ju väldigt få andra här på forumet och känns mest rekevant för nyfikna och troll som inte ens är intresserade av klockan i fråga. Nog nu om detta.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag köpte i intervallet 72-75 ksek men jag är emot att man ska redogöra för slutpriser offentligt, det gör ju väldigt få andra här på forumet och känns mest rekevant för nyfikna och troll som inte ens är intresserade av klockan i fråga. Nog nu om detta.
Brukar du inte skriva slutpriset i dina annonser ibland?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Brukar du inte skriva slutpriset i dina annonser ibland?
Måste faktiskt gå ut till JLCs försvar här. Står det inte i reglerna att man måste redovisa slutpris så finns det ingen anledning att avkräva det av någon i en tråd (oaktat om det skulle få slut på diskussionen).

Vad som man sedan "borde" göra är en annan sak (mycket vi kanske borde...), men vi kan inte tvinga alla medlemmar att göra annat än att följa reglerna.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Måste faktiskt gå ut till JLCs försvar här. Står det inte i reglerna att man måste redovisa slutpris så finns det ingen anledning att avkräva det av någon i en tråd (oaktat om det skulle få slut på diskussionen).

Vad som man sedan "borde" göra är en annan sak (mycket vi kanske borde...), men vi kan inte tvinga alla medlemmar att göra annat än att följa reglerna.
Jag säger inte att det är dåligt, jag hyllar de som gör det och tycker det är bra.
Det ger ju oss som söker på gamla annonser en bättre bild av marknadspriset för klockan.
Fick bara för mig att han brukade skriva "Klockan såldes för xxx" och sedan i inlägget ovan tycker han inte att det ska outas?

Kanske jag som missförstått något, menar absolut inget illa med med tidigare inlägg, om någon uppfattade det som ett påhopp så ber jag om ursäkt.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Slutpriset är ju inget som måste skrivas ut men hela den här diskussionen hade kanske kunnat undvikas om man gjort det. Nu har vi en klocka som sålts/säljs för tredje gången på en månad med varierande utgångspris vilket skapar frågor kring säljare i flera led.
 
Det var nog en annorlunda affär mellan mig och Ninen79, då jag mer eller mindre köpte båda klockor av Ninen79 och däremot det bättre priset. Men jag tror inte det var 70 allt som allt, tror det var högre men vet inte hur mycket då jag först köpte en Sub, sen bytte+pengar för Omega och sen så köpte jag Suben tillbaka, allt inom 1-2 dagar.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Brukar du inte skriva slutpriset i dina annonser ibland?
Har hänt men då är det statisk info i annons. Men slutat med det. ser fortf ingen vits att skriva det i diskussion om man varken är aktuell köpare eller säljare. Lite som att i en butik gå fram till kassan och tala om för alla kunder i kön att den fanns billigare i annan butik tidigare. Jäkligt oskönt att vara aktuellt butik då.
 

DrKlocka

Audemars
Jag vill aldrig bli blåst oavsett belopp. Sen har inte alla PayPal eller kunskapen att handla från utlandet.
Risken att bli blåst från större företag på ebay är ju i stort sett obefintlig, finns även ett starkt köparskydd via PayPal. Självklart är alla olika, men skulle starkt rekommendera ebay om man vill köpa exempelvis enklare mesh för kaffepengar :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Risken att bli blåst från större företag på ebay är ju i stort sett obefintlig, finns även ett starkt köparskydd via PayPal. Självklart är alla olika, men skulle starkt rekommendera ebay om man vill köpa exempelvis enklare mesh för kaffepengar :)

Jag skulle också köpte från Kina men alla är inte som mig.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det här med armbanden har väl att göra med att det ofta är ganska dyr frakt om du bara köper ett armband och sen så tar det längre tid för posten. Har inte kontrollräknat, men hur mycket tjänar man på att köpa ett band från utlandet och få det fraktat jämfört med att köpa från forumet?
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Det här med armbanden har väl att göra med att det ofta är ganska dyr frakt om du bara köper ett armband och sen så tar det längre tid för posten. Har inte kontrollräknat, men hur mycket tjänar man på att köpa ett band från utlandet och få det fraktat jämfört med att köpa från forumet?


Marginalerna på banden från Kina är nog många gånger 8-10 ggr pengarna. Så ja, beroende på band o kvalitet gör folket som säljer band på forumet en rejäl hacka. :)
 

DrKlocka

Audemars
Det här med armbanden har väl att göra med att det ofta är ganska dyr frakt om du bara köper ett armband och sen så tar det längre tid för posten. Har inte kontrollräknat, men hur mycket tjänar man på att köpa ett band från utlandet och få det fraktat jämfört med att köpa från forumet?
Gratis frakt från kina. Oavsett hur många du köper.
1 enkelt mesh kanske kostar 8-14kr att köpa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp